۵ اشتباه رایج کاربران هنگام استفاده از ChatGPT

chatgpt 640df1b0fc5aadb2f1705df8 jpeg

برای مثال، می‌توانید از او بخواهید مقاله‌ای درزمینه‌ی موضوعات مختلف نمایشنامه بنویسد یا درباره‌ی اهمیت نقش لیدی مکبث در هملت صحبت یا حتی هملت را از دیدگاه فمنیستی بررسی کند.

اشتباه رایجی که برخی از کاربران هنگام استفاده از چت جی‌پی‌تی مرتکب می‌شوند، این است که سؤالی کلی را به جان ربات می‌اندازند و انتظار دارند پاسخی عمیق و کامل دریافت کنند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید سؤالی مطرح کنید که به جواب‌های دقیق و مشخص نیاز دارد، باید خودتان را برای طرح سؤال‌های دقیق و خاص آماده کنید.

نقش‌آفرینی کنید

ChatGPT ابزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی است؛ اما گاهی برای استفاده‌ی حداکثری از آن بهتر است کمی نقش‌آفرینی کنید! به او نقش یا سطحی از تخصص بدهید تا بتواند درخواستتان را از جنبه‌ی خاصی بررسی کند. به‌عنوان‌ مثال، اگر می‌خواهید آخرین آزمون زبانتان را بررسی کند، از او بخواهید تا آن را از دید مسئول بررسی امتحان بخواند.

همچنین، اگر به‌تازگی شعری سروده‌اید و می‌خواهید نظر او را بدانید، به او بگویید شعر را از دید استاد یا معلم ادبیات بررسی کند و نتیجه را به شما بگوید. ChatGPT این درخواست را هنگام خواندن قطعه‌ی شما در نظر می‌گیرد و بهترین پاسخ را ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب، بازخورد یا دیدگاه دقیقی را دریافت خواهید کرد که به‌دنبال آن هستید.

از اشتباهات تایپی پرهیز کنید

Muskaan Saxena که تجربه‌ی کار با ChatGPT را دارد، از او پرسیده است که مردم چگونه می‌توانند تجربه‌هایشان را هنگام کار با آن بهبود بخشند. یکی از پاسخ‌ها این است که کاربران از اشتباهات تایپی خودداری کنند.

این ربات باهوش است و طبیعتاً می‌تواند با چند اشتباه تایپی و عامیانه‌ی جزئی کنار بیاید؛ اما استفاده از دستور زبان و املای مناسب قطعا نتایج بهتری در پی خواهد داشت. درواقع، این ربات هوشمند درنهایت تلاش می‌کند نوشته‌ی کاربر را درک کند؛ اما شاید پیام‌های عامیانه‌ای که به‌سرعت تایپ شده‌اند و متن‌های پر از اشتباه تایپی، ربات را از ارائه‌ی پاسخ‌های مفید باز دارند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.