۲۰ کشور اول در سریع ترین کاهش رشد جمعیت کدامند؟

از اواسط دهه ۱۹۰۰، جمعیت جهان یک مسیر صعودی شیب دار را دنبال کرده است. در حالی که بیشتر این رشد در چین و هند متمرکز شده است، محققان انتظار دارند موج بعدی رشد در آفریقا رخ دهد. به عنوان مثال، از سال ۲۰۱۹، میانگین زنان در نیجریه بیش از شش فرزند در طول زندگی خود به دنیا آورده اند. در نقطه مقابل این طیف، تعدادی از کشورها قرار دارند که به نظر می رسد از منظر رشد جمعیت در حال کاهش هستند. در تصویر زیر برای روشن شدن این روند تا حدودی شگفت‌انگیز، ۲۰ کشور برتر، با کاهش چشمگیر رشد جمعیت تجسم شده است:کدام کشورها بیشترین آمار کاهش رشد جمعیت را دارند؟جدول زیر کشورها را بر اساس نرخ کاهش جمعیت، بر اساس نرخ پیش‌بینی شده تغییر بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ و با استفاده از داده‌های سازمان ملل رتبه‌بندی می‌کند.کدام کشورها بیشترین آمار کاهش رشد جمعیت را دارند؟

کشورهای اروپای شرقی

بسیاری از این کشورها در اروپای شرقی یا نزدیک آن قرار دارند. مسئله نرخ زاد و ولد، به گفته موسسه اقتصاد بین الملل پترسون (PIIE)، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی کاهش یافته است. در سراسر این منطقه، میانگین تعداد فرزندان به ازای هر زن از ۲.۱ در سال ۱۹۸۸ به ۱.۲ در سال ۱۹۹۸ کاهش یافت. نرخ زاد و ولد از آن زمان به بعد کمی بهبود یافته است، اما برای جبران مرگ و میر و مهاجرت، که به شهروندانی که کشور خود را ترک می کنند و در جای دیگری زندگی می کنند، کافی نیست.کدام کشورها بیشترین آمار کاهش رشد جمعیت را دارند؟اروپای شرقی به دنبال گسترش مرزهای اتحادیه اروپا (EU) در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷، شاهد موج‌های مهاجرت متعددی بود. PIIE گزارش می‌دهد که تا سال ۲۰۱۶، ۶.۳ میلیون نفر از اروپای شرقی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا اقامت داشتند.

ژاپن

کدام کشورها بیشترین آمار کاهش رشد جمعیت را دارند؟

اولین مورد ژاپن است، جایی که نرخ زاد و ولد از سال ۱۹۷۰ به طور مداوم کاهش یافته است. با این حال، از سال ۲۰۱۰، جمعیت کلی این کشور شروع به کاهش کرد. با توجه به اعداد و ارقام، وضعیت وخیم به نظر می رسد. در سال ۲۰۲۱، ۸۱۱,۶۰۴ نوزاد در ژاپن متولد شدند، در حالی که ۱.۴۴ میلیون نفر جان خود را از دست دادند. به دلیل نرخ پایین زاد و ولد، این کشور با ۴۹ سال، بالاترین میانگین سنی جهان را دارد. دولت ژاپن برنامه‌های اجتماعی مختلفی را برای جذاب‌تر کردن بچه‌دار شدن معرفی کرده است، اما به نظر نمی‌رسد که این برنامه‌ها به ریشه مشکل کمک کنند.

کوبا

کدام کشورها بیشترین آمار کاهش رشد جمعیت را دارند؟دومین کشور کوبا است و تنها کشوری است که در نیمکره شرقی قرار ندارد. نرخ باروری کوبا ۱.۷ فرزند به ازای هر زن، کمترین میزان در منطقه آمریکای لاتین است. می توان آن را با کشورهایی مانند مکزیک ۲.۲، پاراگوئه ۲.۵ و گواتمالا ۳.۰ مقایسه کرد. مهاجرت به کوبا نیز در مقایسه با کشورهای همسایه آن بسیار کم است. بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، مهاجران تنها ۰.۱ درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید:

ادعای ایلان ماسک در مورد فروپاشی تمدن به دلیل کاهش جمعیت؛ آمارها چه می گویند؟

متروکه شدن مدارس کره جنوبی به دلیل کاهش شدید نرخ تولد

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.