۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید ۳

تریلر ریمیک متال گیر سالید ۳ فقط دو دقیقه بود، اما اگر با دقت نگاه کنید، پر از سورپرایزها و اشاره‌هایی به بازی اصلی است. بعضی از این اشاره‌ها ممکن است لحظاتی کوتاه باشند که با یک پلک زدن ممکن است آن‌ها را از دست بدهید. برای همین است که روی این مطلب کلیک کرده‌اید. پس بیایید با هم به شناسایی این جزئیات و ۱۰ نکته‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید ۳ ریمیک بپردازیم.

یکی از نمادهای بازی را دیدید؟

شاگوهاد در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3شاگوهاد در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3

یکی از جالب‌ترین جزئیات تریلر را یک دقیقه بعد از شروع تریلر می‌توانیم ببینیم؛ جایی که طوطی سبز در بالای جنگل در حال پرواز است و قورباغه‌ی مرده‌ای را با خود حمل می‌کند. اما آنچه که در دوردست دیده می‌شود جالب است. زیرا وقتی رعد و برق آسمان را روشن می‌کند، می‌توان Shagohod را که توسط چند هلیکوپتر حمل می‌شود، مشاهده کرد.

این صحنه اشاره‌ی دقیق به اتفاقاتی است که داخل نسخه اصلی بازی رخ داده بود. زمانی که ولگین (شخصیت منفی اصلی بازی) می‌خواهد از این سلاح برای تصرف شوروی استفاده کند. اگرچه در تریلر جزئیات آن را به طور دقیق مشاهده نمی‌کنیم، اما در بازی حتما نگاه نزدیک‌تری به این سلاح مرگبار خواهیم داشت.

شاگوهاد یک سلاح به شدت خطرناک در سری بازی‌های متال گیر سالید است و در خط داستانی نسخه سوم نقش کلیدی‌ای را ایفا می‌کند. این سلاح در واقع یک تانک بزرگ و مجهز به سلاح هسته‌ای است که توسط اتحاد جماهیر شورروی در دوران جنگ سرد توسعه یافته است. توانایی این تانک در پرتاب موشک‌های هسته‌ای، آن را به یک سلاح قدرتمند در بازی تبدیل می‌کند. شاگوهاد به عنوان یک عنصر به‌یادماندنی در مجموعه‌ بازی‌های متال گیر سالید شناخته می‌شود.

پرنده‌‌‌ای با نقش خیلی مهم

شخصیت the end در بازی متال گیر سالید 3شخصیت the end در بازی متال گیر سالید 3

طوطی سبز رنگی که در تریلر بیشتر از خود اسنیک حضور داشت، به احتمال زیاد همان طوطی معروفی است که با یکی از باس‌های متال گیر سالید ۳، یعنی The End، ارتباط نزدیکی داشت. این طوطی به عنوان نگهبان The End عمل می‌کرد و هر زمان که اسنیک نزدیک می‌شد، او را از خواب بیدار می‌کرد.

در میانه‌های تریلر این طوطی تقریبا جان خودش را از دست می‌دهد. جایی که یک مار بزرگ از آب بیرون می‌آید و به طوطی حمله‌ور می‌شود. پرنده به سختی می‌تواند فرار کند و در این مسیر چندتا از پرهایش را از دست می‌دهد. این صحنه در واقع خیلی نمادین طراحی شده است.

The End در واقع یک تیرانداز باستانی و عضو گروهی از سربازان برتر به نام Cobra Unit با توانایی‌های فوق‌العاده است. او نه تنها مهارت زیادی در تیراندازی دارد، می‌تواند به شکل عجیبی مانند یک آفتاب‌پرست خود را با محیط یک‌رنگ کند. نبرد با The End در متال گیر سالید ۳ یکی از چالش‌برانگیزترین مبارزات بازی و شکست او نیازمند مخفی‌کاری و استراتژی بود.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Hi-Fi Rushاستانداردی تازه برای مایکروسافت
بررسی بازی Hi-Fi Rushبررسی بازی Hi-Fi Rush

لحظه‌ی ورود تمساح

اسکرین شات منتشر شده از تمساح در ریمیک متال گیر سالید 3 با بهبود گرافیکی اسکرین شات منتشر شده از تمساح در ریمیک متال گیر سالید 3 با بهبود گرافیکی

درست همان‌ لحظه‌ای که مار به پرنده حمله می‌کند، خودش مورد حمله‌ی یک تمساح هندی قرار می‌گیرد. اگر به یاد داشته باشید، در متال گیر سالید ۳ می‌توانستید این تمساح را گیر انداخته و بخورید. البته در تریلر این تمساح در حد یک لحظه می‌آید و بعد از آن هم درگیری شدیدی با مار دارند و نمی‌توانیم نگاه دقیقی به آن بیندازیم. البته اسکرین‌شاتی که همراه با رونمایی از بازی منتشر شد، دید بهتر و واضح‌تری از این تمساح به ما می‌دهد. این تمساح یکی از نمادین‌ترین لباس‌های بازی متال گیر سالید ۳ بود. کلاه تمساح هنگام استفاده در آب حسابی به درد می‌خورد و دشمنان را گول می‌زد.

یکی از مکانیک‌های بقا در متال گیر سالید ۳، گیر انداختن و خوردن حیوانات مختلفی بود که در محیط بازی پیدا می‌شد. یکی از این حیوانات تمساح هندی بود که به زنده ماندن بیگ باس در بازی کمک می‌کرد. در واقع می‌توان گفت این ویژگی یکی از آن مواردی بود که به واقع‌گرایانه بودن بازی می‌افزود.

ترس از راه می‌رسد

تریلر سینماتیک ریمیک متال گیر سالید 3تریلر سینماتیک ریمیک متال گیر سالید 3

برگردیم سراغ باس‌های بازی متال گیر سالید ۳. در ابتدای تریلر ریمیک، یک قورباغه‌ی سمی قابل مشاهده است. اگر یادتان باشد شما می‌توانستید این قورباغه‌ها را در طول بازی جمع‌آوری کنید و آن‌ها حتی در مبارزه با یکی از باس‌های بازی به نام The Fear (یکی دیگر از اعضای تیم کبرا) حسابی به دردتان می‌خوردند.  

The Fear قابلیت مخفی شدن دارد و باعث می‌شود پیدا کردنش آن هم در محیط جنگی چندان ساده نباشد. اینجاست که قورباغه‌ها به کمک ما می‌آیند. ما می‌توانستیم غذاهای مسموم یا فاسد از جمله قورباغه‌های سمی را رها کنیم که «ترس» هنگام کمبود انرژی آن‌ها را بخورد. این باعث می‌شد که از بدنش گرما ساطع شود و می‌توانستیم موقعیت کلی او را پیدا کنیم.

زنجیره‌ی غذایی در تریلر ریمیک متال گیر سالید ۳

تریلر سینماتیک ریمیک متال گیر سالید 3تریلر سینماتیک ریمیک متال گیر سالید 3

تمام تریلر به خوبی روی یک موضوع تمرکز کرده و آن هم زنجیره‌ی غذایی است. مورچه‌ها از قورباغه‌ تغذیه می‌کنند که بعد توسط یه پرنده ربوده می‌شود. پرنده مورد حمله‌ی مار قرار می‌گیرد و بعد خود مار با یک تمساح درگیر می‌شود. همه‌ی این‌ها ما را به بالای زنجیره می‌رساند و آخرین شکارچی‌ای که مشاهده می‌کنیم، بیگ باس است. در واقع به گونه‌ای دارد برتری او را به نمایش می‌گذارد.

زنجیره‌ی غذایی مضمونی بوده که سری بازی‌های متال گیر سالید همیشه به آن توجه خاصی داشتند. به عنوان مثال در متال گیر سالید ۴، ماری را می‌بینیم که یک خوکچه‌ی هندی را شکار می‌کند. در متال گیر سالید ۳، این موضوع را در قالبی یک عنصر گیم پلی مشاهده می‌کنیم. زیرا اسنیک در طول بازی مجبور است برای بقای خود حیوانات مختلف را شکار کند.


مطلب پیشنهادی:بازی Bail or Jail یک قایم باشک جذاب برای کودکان استیک بازی ساده برای کم سن و سال‌ها
بازی Bail or Jail یک قایم باشک جذاب برای کودکان استبازی Bail or Jail یک قایم باشک جذاب برای کودکان است

اشاره به یکی از مراحل به‌یادماندنی متال گیر سالید

۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو

همانطور که دوربین روی اسنیک متمرکز می‌شود، تابش نور از بین درختان به گونه‌ای است که یادآور منطقه‌ی پونیزوویه جنوبی، یکی از جذاب‌ترین مناطق در متال گیر سالید ۳ است. این منطقه کنار رودخانه‌ای پیچ در پیچ قرار دارد و در قسمتی از بازی اسنیک باید بدون دیده شدن از آن عبور کند. این رودخانه نه تنها وسیع است، بلکه دشمنان زیادی اطراف آن حضور دارند. اینجا اسنیک می‌تواند تصمیم بگیرد که تمام مدت زیر آب باقی بماند یا اینکه از اشیای اطراف برای مخفی ماندن استفاده کند.

عبور از رودخانه یکی از نقاط قوت طراحی متال گیر سالید ۳ بود که تمرکز زیاد کوجیما روی واقع‌گرایانه بودن بازی را نشان می‌داد. در واقع او می‌خواست که گیمرها این حس را داشته باشند که در حال عبور از یک جنگل واقعی هستند و همان حس‌ اضطراب و فشار را تجربه کنند.

به یاد شروع بازی متال گیر سالید ۳

۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو

رودخانه و درختان منطقه‌ی پونیزوویه تنها یکی از مکان‌های آشنا از بازی متال گیر سالید ۳ هستند. در قسمتی دیگر از تریلر، پرنده‌ی سبز را می‌بینیم که از میان شکاف یک حصار الکتریکی عبور می‌کند که شبیه حصارهایی هستند که منطقه‌ی بلشایاپست جنوبی را فرا گرفته‌اند. اگرچه این تریلر تنها یک نمایش سینمایی است، اما ایده‌ی خوبی به ما می‌دهد که مکان‌‌ها در داخل ریمیک چگونه به نظر می‌رسند و تا چه حد قرار است به نسخه‌ی اورجینال وفادار بمانند.

۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو

چهار تصویری که همراه با تریلر منتشر شدند، نگاه نزدیک‌تری به مناطق بازی کرده‌اند، از جمله تصویری که در آن یک کوله پشتی از یک درخت آویزان است. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای بازی متال گیر سالید ۳، وقتی که اسنیک تجهیزاتش را از دست می‌دهد و باید آن‌ها را پیدا کند. این همچنین بهانه‌ای برای بازی می‌شود تا شما را با مکانیک‌های مختلف آشنا کند.

همه چیز با این لباس شروع شد

۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو

با اینکه اولین باری که اسنیک را می‌بینیم او در گل پوشیده شده، باز هم می‌توانیم لباسی که پوشیده است را تشخیص بدهیم. همان لباس ببری معروفی که اولین بار بازی را با آن شروع می‌کنیم. در واقع دلیل انتخاب این لباس برای اسنیک این بوده که مهارت او در مخفی‌کاری و استتار کردن را به خوبی نشان دهد.

همانطور که در بازی پیش می‌رفتیم، می‌توانستیم لباس‌های دیگری را بر تن اسنیک کنیم که بیشتر با آن محیط هم‌‌خوانی دارد. به این ترتیب راحت‌تر با محیط استتار می‌کردیم و خطر لو رفتنمان کم‌تر می‌شد.

دلیل تغییر اسم ریمیک متال گیر سالید ۳

۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو۱۰ نکته‌‌ مخفی در تریلر ریمیک متال گیر سالید 3 - ویجیاتو

همانطور متوجه شدید حتی اسم ریمیک متال گیر سالید ۳ دستخوش یک تغییر جزئی شده و نام جدید این ریمیک، Metal Gear Solid Delta: Snake Eater است. همچنین در لوگوی بازی یه مثلث به چشم می‌خورد. خیلی‌ها دلیل این اتفاق را نمی‌دانستند. برخی فکر می‌کردند که این مثلث به یکی از آیکون‌های پلی استیشن اشاره دارد که اصلا منطقی نبود چون ریمیک متال گیر سالید ۳ تنها برای پلی استیشن منتشر نمی‌شود. عده‌ی دیگری گمان می‌کردند که این سمبل به معنی این است که قرار است شاهد تغییرات زیادی در ریمیک باشیم. اما همه‌ی این گمانه‌زنی‌ها با توییت رسمی خود کونامی از بین رفت.

سمبل دلتا به این دلیل انتخاب شد که معنای آن با مضمون پروژه‌ی ریمیک همخوانی داشت. دلتا به معنی تغییر یا تفاوت است بدون اینکه ساختار کلی تغییری بکند.

بنابراین سمبل دلتا مهر تاییدی بر این موضوع است که ریمیک متال گیر سالید ۳ با پایبندی به ریشه‌های نسخه‌ی اورجینال، در گروه ریمیک‌هایی می‌افتد که خیلی تغییرات بزرگ و عجیبی را شاهد نبوده‌اند. آثاری مثال The Last of Us و Dead Space.

همچنین بد نیست به آخر تریلر هم نگاهی داشته باشیم. جایی که بعد از محو شدن لوگوی دلتا، برگ‌‌ها سفید و بعد قرمز می‌شوند که در واقع اشاره‌ای به باس فایت آخر بازی دارد.

موسیقی جدید در ریمیک متال گیر سالید ۳؟

تریلر رونمایی از ریمیک متال گیر سالید ۳ با موسیقی معروف Snake Eater به پایان رسید که ابتدا توسط سینتیا هارل اجرا شده بود. درست است که تنها بخشی از این موسیقی را شنیدیم اما به نظر می‌رسد که حتی این موسیقی هم دستخوش تغییراتی شده و احتمالا نسخه‌ی جدیدی از این آهنگ برای بازسازی ضبط شده است.

این قضیه بیشتر منطقی می‌شود وقتی بدانیم در ابتدای امسال دونا بورک در حالی یک عکس از خود منتشر کرد که پوشه‌ای با نام Snake Eater در دست داشت. بورک خواننده‌ای است که برای سری بازی‌های متل گیر اهنگ‌های مختلفی را ضبط کرده است؛ آهنگ‌هایی همچون «Heavens Divide» از Metal Gear Solid: Peace Walker و «Sins of the Father» از Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ضبط کرده است.

جمع‌بندی

در همین تریلر دو دقیقه‌ای شامل اشارات و نکاتی بودیم که از نکته‌سنج بودن سازنده‌ها خبر می‌داد. همه‌ی این‌‌ها اشاره به این دارد که کونامی می‌خواهد به نسخه‌ی اورجینال پایبند بماند و در عین حال یک تجربه‌ی مدرن‌تر برای گیمر‌ها فراهم کند. باید صبر کرد و دید در آینده چه جزئیات دیگری از این بازی خواهیم دید.

انتظار می‌رود که بازی متال گیر سالید ۳ ریمیک در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. این بازی روی پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و پی سی در دسترس خواهد بود.

شما به کدامیک از این نکته‌ها دقت کرده بودید؟ به نظرتان کدامیک از این جزئیات خلاقانه‌تر بود؟


مطلب پیشنهادی:تریلرهایی که دیگر بازی‌ها را به سخره گرفتنددر تریلر هم به دیگر بازی‌ها رحم نمی‌کنند
تریلرهایی که دیگر بازی‌ها را به سخره گرفتندتریلرهایی که دیگر بازی‌ها را به سخره گرفتند

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.