۱۰ نژاد قدرتمند فضایی‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی

باید اعتراف کرد که موجودات فضایی بخش جدایی ناپذیری از دنیای بازی‌های ویدئویی هستند. این موجودات پای ثابت بازی‌های علمی – تخیلی‌اند و باعث شده‌اند تا دنیای این بازی‌ها دوست داشتنی و جذاب باشد. ما تاکنون تنوع بی‌نظیری از بازی‌هایی ویدئویی را داشتیم که از فضایی‌ها به عنوان کاراکتر اصلی داستان و یا شخصیت منفی‌شان استفاده کرده‌اند. بازی‌هایی که تصویری متفاوت از این موجودات ناشناخته را به پرده نمایش کشانده‌اند و تنوع بی‌نظیری نیز دارند. اما آیا تا به‌حال از خودتان پرسیده‌اید که قوی‌ترین نژاد در میان این فضایی‌ها کدام است؟ این موضوعیست که امروز درباره‌اش صحبت خواهیم کرد.

<!–

–>

بنابراین، اگر طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ مورد از قوی‌ترین و بهترین نژاد فضایی‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشیم. فضایی‌هایی که شاید اگر واقعی باشند و روزی به زمین حمله کنند، انسان‌ها هیچ شانسی در مقابل‌شان نخواهند داشت.

فهرست محتوا
نمایش

Shu’ulathoi – بازی Half-Life 2


Shu’ulathoiها جزو ناشناخته‌ترین و مرموزترین نژادها در میان موجودات فضایی‌اند که با نام Combine Advisors نیز شناخته می‌شود. این موجودات برای اولین‌بار در بازی Half-Life 2 که در ۲۰۰۴ منتشر شد، معرفی شدند و تنها چیزی که به دنبالش بودند، نابودی دیگر نژادها و حکمرانی بر آن‌ها بود. این موجودات فرمانروایان سرزمین‌های The Combine هستند و می‌توانند تلپورت کنند. همین موضوع باعث شده تا این نژاد از فضایی‌ها جزو قوی‌ترین آن‌ها باشند.


مطلب پیشنهادی:آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهبازی‌های پلی استیشن را نصف قیمت بخرید!
آموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیهآموزش ساخت اکانت پلی استیشن ریجن ترکیه

این نژاد شاید به اندازه سایر فضایی‌ها سریع نباشد، اما می‌تواند تاثیرات مخرب زیادی روی روان سایر نژادها و حتی انسان‌ها داشته باشد. این موجودات می‌توانند کنترل سایر نژادها و گونه‌ها به دست بگیرند و درست مانند یک زامبی، آن‌ها را کنترل کنند. از نظر ظاهری نیز، Shu’ulathoi‌ها مانند یک کرم غول‌پیکر هستند که دستانی نازک و شکننده دارند و صورتشان هیچ چهره‌ای ندارد.

Ethereals – فرنچایز XCOM


در دنیای فرنچایز XCOM ما تنوع مختلفی از موجودات فضایی را داریم. موجوداتی که درواقع سربازانی از نژاد Ethereals هستند که به دنبال گسترش امپراطوری خود و همچنین غلبه بر سایر موجودات فضایی‌اند. در ابتدا، این موجودات فضایی از نظر فناوری یک سر و گردن بهتر از رقبای انسانی خودشان بودند و فناوری و تکنولوژی‌هایشان بهتر از ما بود. اما طولی نکشید که انسان‌ها نیز به لطف استفاده از سلاح‌های پلاسمایی، حرف برای گفتن پیدا کردند و موفق شدند تا برای نجات زمین در مقابل Etherealsها مبارزه کنند.

Ethereals نقاط قوت و ضعف بسیاری دارند. آن‌ها می‌توانند سایر موجودات فضایی را کنترل کنند. اما این نژاد از نظر قدرت‌های فیزیکی و توان بدنی به شدت وضعیف است و به همین دلیل، معمولا خودش هرگز به صورت رسمی با انسان‌ها مبارزه نمی‌کند و سربازان سایر نژادها برای حمله به زمین بهره می‌برد.

The Invaders – بازی Space Invaders


Space Invaders یک بازی آرکید با المان‌های شوتر بود که برای اولین‌بار در سال ۱۹۷۸ برای دستگاه‌های آرکید و کنسول Atari 2600 منتشر شد و در زمان خودش، یک بازی قابل احترام بود. اما عجیب‌ترین چیزی‌که درباره این بازی می‌توان گفت، هیولاها و موجودات فضایی آن بودند که با نام The Invaders نیز شناخته می‌شدند. موجوداتی که شاید اکنون آن‌طوری که باید ترسناک بنظر نرسند، اما زمانی پادشاه کهکشان‌ها بودند.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)یور فرندلی نیبرهود اسپایدرمن!
کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)

این نژاد به صورت اتفاقی سر از کهکشان راه شیری در آورده بود و به منظومه شمسی رسیده بود. آن‌ها موفق شدند تا تهدید بزرگی برای انسان‌ها باشند و زمین را به صورت جدی مورد حمله قرار دادند که آسیب‌های جدی از آن باقی ماند. متاسفانه در نهایت انسان‌ها نیز مجبور شدند تا به دنبال خانه جدیدی بگردند و زمین را برای همیشه ترک کردند.

Thargoids – بازی Elite Dangerous


Thargoidsها درواقع نژادی هوشمند هستند که تا میلیون‌ها سال فرمانروای کهکشان‌ها بودند. این نژاد برخلاف بسیاری از گونه‌ فضایی‌ها، به دنبال تسخیر و نابودی سایر تمدن‌ها نیست و صرفا به دنبال منابع است که از مرزها و قلمروی خودش دفاع کند. اما با این‌حال شما می‌توانید در دنیای بازی Elite Dangerous با این گونه از موجودات فضایی مبارزه کنید و با آن‌ها ملاقات داشته باشید. این نژاد، یک گونه هوشمند با فناوری بسیار پیشرفته است. آن‌ها از هیچ نژاد بیگانه دیگری خوششان نمی‌آید و تنها چیزی که برایشان مهم است، قلمرو و سرزمین آن‌هاست. Thargoids‌ها حتی با سایر موجودات فضایی نیز ارتباط ندارند، چه برسد به انسان‌ها!

این نژاد از فضایی‌ها از سلاح‌های مختلفی برای مبارزه با انسان‌ها استفاده می‌کنند. از انواع مختلف فضاپیماها و سفینه‌های فضایی بگیرید، تا سلاح‌های پلاسمایی و تفنگ‌های لیزری! اکنون قرن‌هاست که انسان‌ها و Thargoids‌ها با یکدیگر مبارزه می‌کنند و آخرین نبرد آن‌ها نیز به در قرن ۳۴ میلادی شروع شد.

Chimera – بازی Resistance


Chimeraها جزو عجیب‌ترین نژادها در دنیای بازی‌های ویدئویی‌اند. آن‌ها پیش‌تر و در اوایل تولد زمین، در این سیاره حضور داشتند و بنا به دلایل نامعلومی، زمین را ترک کردند. اما سقوط یک شهاب‌سنگ در سال ۱۹۰۸، این گونه را نیز دوباره به زمین بازگرداند. آن‌ها از سلاح‌های بیولوژیکی برای مبارزه برعلیه انسان‌ها استفاده می‌کنند و درست مانند زامبی‌ها، آن‌ها کنترل می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا Chimeraها جزو خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین موجودات فضایی باشند.


مطلب پیشنهادی:چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه بر سر دو مردعنکبوتی خواهد آمد؟
چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟

Chimeraها قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای داشتند و موفق شدند تا زمین را تبدیل به خانه جدید خودشان کنند. البته قدرت ذهنی آن‌ها به اندازه قدرت بدنی‌شان نبود و همین موضوع نقطه ضعف جدی برای Chimeraها محسوب می‌شد. به همین دلیل طولی نکشید که انسان‌ها موفق شدند تا در مقابل این نژاد، خودی نشان دهند.

Strogg – فرنچایز Quake


Stroggها یکی دیگر از قوی‌ترین نژادها در میان بیگانگان فضایی‌اند که دشمنان اصلی ما در بازی Quake 2 و Quake 4 محسوب می‌شوند. راستش را بخواهید، اطلاعات چندانی درباره این نژاد دردسترس نیست. ما دقیقا نمی‌دانیم که این گونه از موجودات فضایی از کجا آمده‌اند و به دنبال چه چیزی هستند. اما با این‌حال، مهم‌ترین چیزی‌که Strogg‌ها می‌خواهند، نابودی سایر نژادها و موجودات فضایی و به ویژه انسان‌هاست. آن‌ها از کالبد سایر موجودات فضایی استفاده می‌کنند و با تغییر در ژنتیک آن‌ها، سربازان خودشان را می‌سازند. درست مانند زامبی‌ها و نیروهای سایبورگی!

همچنین در ابتدا تصویر می‌کشد که Strogg‌ها نژادی شبیه انسان‌ها باشند. اما بعدها مشخص شد که درواقع این نیروها، جسد انسان‌های بی‌گناهی‌اند که به این موجود فضایی آلوده شده‌اند. درواقع ما هیچ تصوری از Stroggها نداریم و هرچیزی که تاکنون از آن‌ها دیده‌ایم، درست مانند یک پوسته است که در زیر این پوسته، موجودی مرموز مخفی شده.

Bugs – بازی Helldivers 2


Bugsها درست همانطوری که از نامشان پیداست، حشراتی غول‌پیکر هستند که در نگاه اول شاید تهدید چندانی به نظر نرسند، اما باور کنید که بقای انسان‌ها را با چالش رو به رو کرده‌اند. این موجودات در زیر زمین پنهان شده‌اند و به یک‌باره، سر و کله‌اش از ناکجاآباد پیدا می‌شود و تهدید جدی برایتان هستند. همچنین آن‌ها فناوری و یا تکنولوژی خاصی ندارند، اما تعداد بی‌شمار آن‌ها باعث شده تا این حشرات غول‌پیکر، دشمنان جدی در بازی Helldivers 2 باشند.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

از طرفی نیز این حشرات تنوع بی‌نظیری دارند و هرکدام از آن‌ها خطرات خاص خودش را دارد. اما یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، موجودی به نام Hive Lord است. یک کرم غول‌آسا که با حفر تونل‌ها و مسیرهای زیرزمینی، خودش را فورا به این‌طرف و آن‌طرف می‌برد و می‌تواند یک طول چند ثانیه، فورا جا به جا شود.

Metroids – فرنچایز Metroid


وقتی صحبت از عجیب‌ترین و قوی‌ترین موجودات فضایی در دنیای بازی‌های ویدئویی می‌شود، گونه Metroidها جزو نمادی‌ترین گونه‌هایی هستند که به ذهن گیمرها می‌رسند. شما می‌توانید این نژاد از فضایی‌ها را در دنیای فرنچایز Metroid پیدا کنید. فرنچایزی که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و به سبب خلاقیتی که داشت، فورا از سوی گیمرهای بسیاری ستایش شد.

چیزی‌که دنیای این بازی را خاص می‌کرد، استفاده از المان‌های نوآورانه در طراحی موجودات فضایی بود. Metroid یک سری دوست داشتنی بود که بیگانگان فضایی را متفاوت‌تر از همیشه به تصویر می‌کشید و همین موضوع کافی بود تا Metroid تبدیل به یکی از بهترین‌ها شود.

The Flood – فرنچایز Halo


راستش را بخواهید، باید اعتراف کرد که سری هیلو یکی از بهترین فرنچایزهای شوتر ویدئویی تاریخ است که تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده. فرنچایزی که وقتی عرضه شد، کاراکترهای بسیاری را معرفی کرد که یکی از آن‌ها، نژادی بیگانه به نام The Flood بود. نژادی که مانند یک ویروس، تمام افراد و موجودات زنده را آلوده می‌کرد و از آن‌ها زامبی‌ها و سربازهایی را می‌ساخت که تحت فرمان او بودند. The Flood این نیروها را کنترل می‌کرد و از آن‌ها به عنوان سلاح بیولوژکی خودش استفاده می‌کرد. این درحالی بود که این موجودات هنوز زنده بودند و درد را احساس می‌کردند.


مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان

The Flood موجودی به شدت خطرناک بود که اگر جلوی آن گرفته نمی‌شد، می‌توانست تمدن‌ها و سیارات بی‌شماری را آلوده کند. چه بسا در بازی هیلو ما متوجه می‌شویم که قرن‌ها پیش بسیاری از تمدن‌های بزرگ، به دست همین گونه آلوده شده‌اند و همین موضوع رویارویی با The Flood را ترسناک‌تر از همیشه می‌کند.

Reapers – فرنچایز Mass Effect


درنهایت به قوی‌ترین نژاد در میان موجودات فضایی می‌رسیم. روی صحبتمان با موجودی عجیب به نام Reapers است که میلیون‌ها سال پیش توسط اجدادشان ساخته شده‌اند. آن‌ها نه‌تنها تهدیدی برای انسان‌ها، بلکه زنگ خطری برای تمامی موجودات زنده هستند و هر ۵۰ هزار سال یک‌بار دوباره باز می‌گردند تا تمامی موجودات زنده را از بین ببرند و این چرخه همین‌طور ادامه دارد.

تقریبا هیچ راهی برای از بین بردن این نژاد نیست و نمی‌توانید این چرخه را متوقف کنید. حتی در بازی مس‌افکت نیز شما برای توقف این نژاد با چالش‌های بی‌شماری رو به رو خواهید شد و باید گفت که همه‌چیز دست به دست هم داده تا Reapers‌ها جزو قوی‌ترین نژادها در میان موجودات فضایی باشند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.