۱۰ فیلم عالی در مورد شکار | روش بقا یا سرگرمی خونین؟

داستان‌های مربوط به تقابل انسان و طبیعت می‌توانند کاملاً متفاوت از هم دیگر به نظر برسند. حتی در مورد موضوعی چون شکار نیز این حرف صدق می‌کند. بنابراین در فیلم‌های با مضمون شکار نویسندگان تقریباً طرف‌های متضاد طرح را به تصویر می‌کشند و این می‌تواند مبارزه با هیولایی مانند «موبی دیک» یا فلسفه‌ای به سبک «پیرمرد و دریا» باشد. اکنون ما در جدیدترین فهرست ویجیاتو فیلم‌هایی در مورد داستان شکار جمع آوری کرده‌ایم که به شدت متفاوت از یکدیگر هستند. از کمدی‌های خنده دار تا درام و فیلم‌های هیجان‌انگیز و حتی داستان‌های پلیسی.

<!–

–>

فهرست محتوا
نمایش

Jeremiah Johnson

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

فیلم سال ۱۹۷۲ سیدنی پولاک داستان مرد کوهستانی با بازی رابرت ردفورد را دنبال می‌کند که تصمیم می‌گیرد تمدن پیرامونش را رها کند و به عنوان یک شکارچی دور از دسترس جامعه زندگی کند. روایت این فیلم حول محور ماجراها و سختی‌های قهرمان داستان جرمایا جانسون می‌چرخد. قهرمانی که نه تنها برای بقا شکار می‌کند، بلکه سنت‌های ریشه‌دار بومیان آمریکا را نیز دنبال می‌کند. سفر جانسون که با پیروزی و مصیبت مشخص شده، اهمیت احترام به طبیعت و نقش حیاتی شکار در زندگی غیرمتعارف او را نشان می‌دهد.

The Tiger: An Old Hunter’s Tale

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این درام اکشن تاریخی محصول سال ۲۰۱۵ که در دشت‌های خشن کوهستان جیریسان کره می‌گذرد، یک تیرانداز بازنشسته با بازی چوی مین سیک را دنبال می‌کند که با اکراه یک بار دیگر اسلحه به دست می‌گیرد تا با آخرین ببر بازمانده در منطقه، حسابی قدیمی را حل کند. این فیلم با اجراهای قدرتمند و جلوه‌های بصری خیره کننده، داستانی گیرا از انتقام، رستگاری و قدرت متعالی طبیعت را ارائه می‌دهد. موضوع اصلی فیلم، شکار به عنوان وسیله‌ای برای تسلط بر طبیعت، بینندگان را به ارزیابی مجدد رابطه خود با قلمرو حیوانات به چالش می‌کشد.

Alpha

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

در آخرین عصر یخبندان، این فیلم بصری خیره کننده محصول سال ۲۰۱۸ یک شکارچی جوان با بازی کودی اسمیت مک‌فی را دنبال می‌کند که پس از ناکامی در کشتن یک گاومیش کوهان دار در طول شکار سالانه قبیله خود، زخمی در لبه یک پرتگاه رها می‌شود. اما جسم زخمی او کمی بعد با حمله یک گرگ زخمی روبرو می‌شود. سپس این دو یعنی پسر و گرگ با تشکیل یک اتحاد دور از ذهن، سفری سخت را در یک منظره متروک آغاز می‌کنند و با تکیه بر یکدیگر برای زنده ماندن از عناصر و تهدیدهای مختلف حیوانات درنده جان سالم به در می‌برند. این فیلم به زیبایی آغاز پیوند بین انسان و سگ را نشان می‌دهد که در سختی‌های مشترک و ضرورت باستانی داستان شکار ایجاد شده است.

The Ghost and the Darkness

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این فیلم محصول ۱۹۹۶ که داستان هیجان انگیز آن در شرق آفریقا می‌گذرد، بر اساس داستان واقعی دو شیر انسان خوار است که کارگران را در حین ساخت راه آهن اوگاندا ترسانده‌اند. بنابراین مهندس بریتانیایی جان پترسون با بازی وال کیلمر با شکارچی افسانه‌ای چارلز رمینگتون (مایکل داگلاس) در تلاشی ناامیدانه برای شکار جانوران گریزان و کشنده این دشت باهم همکاری می‌کنند. داستان به طرز استادانه‌ای مضامین ترس، عزم و تلاش برای تسلط بین انسان و طبیعت را در هم می‌آمیزد، زیرا شکارچیان خود را تبدیل به شکار می‌کنند. تمام عناصر لازم برای این ژانر در فیلم وجود دارد، از شرکای مختلف تا تجربه و موقعیت، خطر مرگبار و حتی یک نبرد نهایی وحشیانه.

Hunter Hunter

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

جوزف، همسرش و دخترش رنه در خانه‌ای منزوی در یکی از مکان‌های دورافتاده کانادا زندگی می‌کنند. این مرد از طریق شکار حیوانات و فروش پوست آنها که به دخترش نیز آموزش داده، درآمد کسب می‌کند. در این زمان، مادر خانواده از خانه مراقبت می‌کند. با این حال، اوضاع برای خانواده زمانی بدتر می‌شود که یک گرگ در جنگل ظاهر شده و حیوانات با ارزش را می‌خورد و جوزف را از طعمه محروم می‌کند. مرد تصمیم می‌گیرد شکارچی را شکار کرده و او را بکشد. اما داستان زمانی مشکوک می‌شود که به نظر می‌رسد چیزی بسیار ترسناک‌تر از یک گرگ معمولی پشت این جریان است.

این فیلم به عنوان یک درام شروع می‌شود و به اثری ترسناک تبدیل می‌شود. برای مدتی به نظر می‌رسد که ممکن است عناصر ماوراء طبیعی و تقریباً گرگینه‌ها در طرح نقش داشته باشند. با این حال، این داستان جنایی پلیسی در واقع در مورد ظلم انسان است. علاوه بر این، آنچه در اینجا مهم است نه تنها درگیری قهرمانان با دشمن اصلی خود، بلکه عدم تمایل مقامات برای کمک به مشکل است. این منجر به یک پایان تکان دهنده می‌شود. هر بیننده می‌تواند آن را به روش خود تفسیر کند، اما هیچ کس بی تفاوت نخواهد ماند.

Open Season

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این فیلم پویانمایی دلپذیر محصول ۲۰۰۶ یک خرس گریزلی اهلی و یک گوزن تندمزاج سخن‌گو را گرد هم می‌آورد که تلاش می‌کنند موجودات جنگلی محلی را علیه شکارچیان متجاوز در طول فصل آزاد شکار سالانه جمع کنند. این فیلم به مضامین حفظ محیط زیست، دوستی و در نهایت پیوند انکارناپذیری که بین انسان و طبیعت وجود دارد می‌پردازد. علیرغم لحن بازیگوش آن، این فیلم بینندگان را تشویق می‌کند تا اخلاق شکار برای ورزش و اهمیت احترام به حیات وحش و زیستگاه حیوانات را امری مهم در نظر بگیرند.

Dersu Uzala

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این فیلم شوروی-ژاپنی محصول ۱۹۷۵ به کارگردانی آکیرا کوروساوا، داستان یک کاشف روسی را روایت می‌کند که با یک شکارچی بومی گلدی در سیبری پیوندی پایدار برقرار می‌کند. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی، مراقبه‌ای قدرتمند در مورد اهمیت شکار به عنوان وسیله‌ای برای رزق، هویت فرهنگی و بقا در منظره خشن و نابخشودنی ارائه می‌دهد.

جلوه‌های بصری خیره‌کننده و روایت تکان‌دهنده فیلم، یادآور پیوند عمیقی است که بین انسان و طبیعت وجود دارد، به‌ویژه وقتی صحبت از ضرورت شکار می‌شود. باید بدانید این فیلم نه تنها در اتحاد جماهیر شوروی ستایش شد، بلکه اعضای آکادمی اسکار نیز به درسو اوزالا اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را دادند. اگرچه خود کوروساوا از رفتن به ایالات متحده امتناع کرد و جایزه به گئورگی دانلیا داده شد.

Beyond the Reach

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

در این تریلر پرتنش محصول سال ۲۰۱۴، مایکل داگلاس در نقش یک تاجر بی‌وجدان بازی می‌کند که راهنمای جوانی با بازی جرمی اروین را استخدام می‌کند تا او را به شکار در صحرای موهاوی ببرد. هنگامی که شکارچی به اشتباه می افتد و مردی به جای یک طعمه کشته می شود، طرح یک چرخش پیچیده به خود می‌بیند؛ اما چرا؟ زیرا شکارچی تصمیم می‌گیرد با تعقیب راهنمای خود شاهدان این اتفاق ناگوار را از بین ببرد.

این فیلم به خوبی سوالاتی را در مورد اخلاق و غرایز غارتگرانه که گاه در درون بشر نهفته است، مطرح می‌کند. البته برخی منتقدان خیلی به فیلم امتیاز خوبی ندادند؛ و بیشتر از همه از پایان دور از ذهن آن انتقاد کردند. اما با این حال، اساس داستان یک تریلر پرتنش عالی در مورد رویارویی بین یک شرور قوی و یک قهرمان ضعیف‌تر است که فقط می‌تواند به حیله گری و شانس تکیه کند.

Anaconda

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این فیلم ترسناک ماجراجویی محصول ۱۹۹۷ یک گروه مستندساز را نشان می‌دهد که در رودخانه آمازون در جستجوی یک قبیله بومی گمشده به پایین رود سفر می‌کنند، اما توسط یک آناکوندای هیولایی با اشتهای هولناک برای طعمه‌های انسانی، وحشت زده می‌شوند. هنگامی که اعضای خدمه یکی پس از دیگری طعمه این مار می‌شوند، آنها به سرعت متوجه می‌شوند که این شکارچی به دنبال شکار بیشتر است و تنها راه برای زنده ماندن این است که میزها را بر روی شکارچی مارپیچ خود بچرخانند. این فیلم به عنوان یک بررسی گیرا از تمایل انسان به دست کم گرفتن قدرت و حیله گری مهیب ترین شکارچیان طبیعت است.

White Hunter Black Heart

۱۰ فیلم عالی در مورد شکار۱۰ فیلم عالی در مورد شکار

این فیلم محصول ۱۹۹۰ به کارگردانی و با بازی کلینت ایستوود روایتی داستانی از فیلمبرداری ملکه آفریقایی با تمرکز بر وسواس یک کارگردان برای شکار فیل در آفریقا است. داستان به درون مضامین وسواس، اخلاق، و برخورد فرهنگ‌ها می‌پردازد و درگیری درونی قهرمان داستان بین آرزوهای هنری و جذابیت شکار را در بازی‌های بزرگ را بررسی می‌کند. این یک بررسی تامل برانگیز از معضلات اخلاقی شکارچیان و تلفاتی است که آنها می‌توانند بر زندگی شخصی خود وارد کنند. این فیلم در باکس آفیس عملکرد چندان خوبی نداشت، اما با گذشت سالها شروع به کسب رتبه بالاتری کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.