یک مقام هندی برای بازیابی گوشی خود تمام سد را تخلیه کرد

ظاهراً یک مقام دولتی هند پس از اینکه دستور تخلیه سد برای بازیابی گوشی خود را صادر کرد، تعلیق شد. ماجرا از این قرار است که گوشی راجش ویشواز، بازرس تغذیه دولت هند در حین گرفتن سلفی به داخل منبع عظیم آب سد خرکاتا افتاد. برای پیداکردن این دستگاه، سه روز طول کشید تا میلیون‌ها لیتر آب از سد خارج شود. اما زمانی که دستگاه پیدا شد، آنقدر در آب مانده بود که از کار افتاده بود. آقای ویشواس ادعا کرد که دستگاه او حاوی اطلاعات حساس دولتی است و نیاز به بازیابی دارد. اما در نهایت متهم به سوء‌استفاده از موقعیت خود شده است.

به‌طور دقیق‌تر، بازرس تغذیه دولت هند روز یکشنبه موبایل سامسونگ ۱۲۰۰ دلاری خود را داخل سد خرکتا در چاتیسگر که یکی از ایالت‌های مرکزی هند است، انداخت.

به نقل از رسانه‌های هندی، آقای ویشواس در یک بیانیه ویدئویی توضیح داد، پس از اینکه غواصان محلی موفق نشدند که گوشی را پیدا کنند، او برای آوردن یک پمپ دیزل هزینه کرد.

یک مقام هندی برای بازیابی گوشی خود تمام سد را  تخلیه کرد

تخلیه آب سد برای پیداکردن گوشی راجش ویشواز

مقام هندی مدعی بود به‌صورت شفاهی از یکی از مسئولان اجازه تخلیه بخشی از آب سد و انتقال آن به کانال مجاور را برای پیداکردن گوشی خود گرفته است. ویشواز افزود که این مقام تأیید کرده که این کار موجب افزایش دسترسی کشاورزان محلی به آب می‌شود و به نفع آنها خواهد بود.

پمپ برای چند روز کار کرد و تقریباً دو میلیون لیتر (۴۴۰۰۰۰ گالن) آب تخلیه کرد. طبق گزارش‌ها، این مقدار آب برای آبیاری ۶ کیلومتر مربع (۶۰۰ هکتار) زمین کشاورزی کافی است. در نهایت، مأموریت او با ورود یک مقام دیگر از اداره منابع آب در پی شکایت متعدد متوقف شد.

پریانکا شوکلا، یکی از مقامات منطقه کانکر، به The National newspaper گفت: ویشواز تا پایان تحقیقات از مقام خود تعلیق شده است. آب یک منبع ضروری است و نمی‌توان آن را به این شکل هدر داد. البته آقای ویشواز سوء‌استفاده از موقعیت خود را رد کرده و می‌گوید آبی که تخلیه کرده از قسمت سرریز سد بوده و قابل استفاده نبوده است.

در هر صورت، اقدامات او انتقاد بسیاری از سیاستمداران را برانگیخت؛ به طوری که معاون ملی حزب مخالف دولت BJP در توییتی نوشت: وقتی مردم در تابستان‌های سوزان به تانکرها برای تأمین آب مورد نیاز خود وابسته هستند، راجش ویشواز دو میلیون لیتر آب را تخلیه کرده است که می‌توانست برای آبیاری ۱۵۰۰ هکتار زمین استفاده شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.