ایسر از دو کارت گرافیک رده بالا PREDATOR RTX 4090 و RX 7900 رونمایی کرد

استیو از کانال یوتیوب GamersNexus، در حالی که برای یک تور به دفتر مرکزی ایسر دعوت شده بود با دو مورد از کارت گرافیک های رده بالای منتشر نشده که در حال حاضر در حال ارزیابی هستند رو به رو شد. این دو کارت از هر دو پردازنده گرافیکی AMD و انویدیا استفاده می‌کنند تا در نهایت این شرکت دو کارت گرافیک PREDATOR RTX 4090 و RX 7900 را روانه‌ی بازار سخت افزار کند.

ایسر مصمم برای ورود به بازار کارت گرافیک‌های رده بالا

ایسر با طراحی بر اساس هر دو سری انویدیا RTX 4090 و AMD Radeon RX 7900 به وضوح در حال رفتن به بازار رده بالای کارت گرافیک است. این شرکت یک نمونه اولیه بسیار جالب برای کارت RTX 4090 ساخته است که دارای یک خنک کننده مایع یکپارچه بدون رادیاتور خارجی است.

عرض رادیاتور آن ۲۲.۴ سانتی متر است و در هر طرف دو فن و دو پمپ به آن متصل شده است. در بالای آن یک صفحه سرد قرار دارد و دارای یک ناحیه مسطح بیرون زده است که شبیه کاری است که EVGA با طراحی‌های ترکیبی خنک کننده مایع خود انجام می‌داد. یک صفحه مسی پردزانده گرافکی و حافظه VRAM را می‌پوشاند، اما رادیاتور قسمت مدار VRM را در هر طرف GPU نیز می‌پوشاند.

کارت گرافیک رده بالا ایسر
PREDATOR RTX 4090
کارت گرافیک رده بالا ایسر
PREDATOR RTX 4090

RTX 4090 Predator تنها کارت جدیدی نیست که در حال حاضر در حال توسعه فعال است. به استیو همچنین یک کارت بدون نام با پردازنده AMD Radeon RX 7000 نشان داده شد که نشان‌های Predator و Radeon را نشان می‌داد. شکی نیست که این یک مدل RX 7900 رده بالا است، هرچند با توجه به اینکه AMD تنها دو مدل از این قبیل و RX 7600 را روانه بازار کرده بود که به وضوح به چنین خنک کننده‌ای نیاز ندارد.

بنابراین، نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که طراحی نهایی ممکن است همچنان تغییر کند و همچنین از نظر ظاهری با یک کارت گرافیک کاملا متفاوت رو به رو باشیم. این یک طراحی بزرگ سه شیار و سه فن است که در طرح رنگ مشکی و نقره‌ای نگهداری می‌شود. این کارت توسط دو کانکتور ۸ پین تغذیه می‌شود، اما فضایی برای اتصال سوم نیز وجود دارد. وجود این فضای اتصای سوم یعنی اینکه طراحی ایسر برای رقابت با دیگر پرچمداران RX 7900 XTX تنظیم نشده است، یا آنچه که ممکن است در آینده مدل ۷۹۰۰ XT باشد.

کارت گرافیک رده بالا ایسر
RX 7900
کارت گرافیک رده بالا ایسر
RX 7900

ایسر تا به الان به صورت رسمی عرضه چنین کارت‌های گرافیکی را تأیید نکرده است، اما این نمونه اولیه به وضوح نشان می‌دهد که ایسر برای ورود به بخش کارت گرافیک‌های رده بالا واقعا مصمم است. علاوه بر این، این دو کارت اولین پردازنده‌های گرافیکی شناخته شده GeForce و Radeon هستند که این شرکت به نمایش گذاشته است. استیو می‌گوید با توجه به اینکه از فناوری‌های خنک‌کننده مشابهی استفاده می‌کنند، ایسر ممکن است به خوبی جای خالی EVGA را پر کند. تنها تفاوت این است که ایسر اکنون با هر سه تامین کننده پردزانده‌های گرافیکی کار می‌کند در حالی که EVGA هرگز با اینتل یا AMD برای راه اندازی کارت گرافیک سفارشی خود کار نکرده است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.