یک روز از زندگی تیم کوک؛ مدیرعامل اپل روزانه چه کارهایی انجام می‌دهد؟

2022 11 tim cook apple ceo happy smile glasses daylight 638bb90a0677c064ac282c46

برای اداره‌کردن بزرگ‌ترین شرکت جهان، کارهای زیادی لازم است؛ از‌جمله بیدارشدن زود‌هنگام. تیم کوک، مدیرعامل اپل، قبل از طلوع آفتاب بیدار می‌شود و روز خود را با خواندن صدها ایمیل از مشتریان شروع می‌کند و پس از آن به باشگاه می‌رود. در محل کار، ساعات طولانی کار و در جلسات طولانی شرکت می‌کند.

تیم کوک در قسمتی از پادکست دوا لیپا به اسم «Dua Lipa: At Your Service» که در نوامبر (آبان و آذر) پخش شد، گفت: «واقعاً زود بیدار می‌شوم.» وی افزود که معمولاً بین ساعت چهار و پنج صبح بیدار می‌شود. او معتقد است که در ساعات اولیه‌ی روز، آزاد است که وقتش را به‌دلخواه خودش صرف کند.

به‌نقل از بیزینس اینسایدر، کوک در سال ۲۰۲۱ به روزنامه‌ی The Australian Financial Review گفت: «می‌توانم صبح را بهتر از شب و روز کنترل کنم. اتفاقاتی در طول روز رخ می‌دهد که شما را از مسیرتان منحرف می‌کند. صبح متعلق به شما است یا باید بگویم صبح زود متعلق به شما است.»

مدیر خالق گوشی آیفون در پادکست دوا لیپا گفت: «اولین ساعت از روزم را صرف خواندن ایمیل می‌کنم و به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهم. ایمیل‌های زیادی از مشتریان و کارمندان را می‌خوانم و مشتریان به من اطلاع می‌دهند که چه چیزهایی را دوست دارند یا چه چیزهایی را می‌خواهند تغییر دهیم. کارمندان نیز به من ایده‌هایی می‌دهند. این راهی برای حفظ ارتباط با احساسات جامعه است و من از این کار لذت می‌برم.»

کوک ادامه داد: «یک ساعت را برای ورزش در باشگاه می‌گذارم. معمولاً تمرینات قدرتی انجام می‌دهم و کسی را دارم که واقعاً من را وادار به انجام کارهایی می‌کند که نمی‌خواهم. در طول این مدت، هیچ کاری انجام نمی‌دهم و هرگز گوشی خود را بررسی نمی‌کنم و کاملاً متمرکز بر تمرین هستم.»

روزنامه وال استریت ژورنال در سال ۲۰۱۴ گزارش داد که کوک در محوطه‌ی شرکت اپل ورزش نمی‌کرد و به‌جای آن به باشگاه ورزشی می‌رفت که کمتر احتمال داشت با کارمندانش برخورد کند. در سال ۲۰۱۸، وی در مصاحبه‌ای گفته بود که ورزش‌کردن به او کمک می‌کند استرس خود را کنترل کند.

مقاله‌ی سال ۲۰۱۴ روزنامه‌ی وال‌ استریت ژورنال گزارش داد که جلسات هفتگی کوک ممکن است تا پنج یا شش ساعت طول بکشد و او به پرسش‌های بی‌وقفه از کارمندان معروف است.

یکی از مدیران اپل در مصاحبه‌ای گفته است: «تعدادی از ما بلیت بازی Mets (تیم بیسبال نیویورک) داشتیم. بعد از پایان وقت کاری، هنوز‌هم او پشت‌سر‌هم از ما سؤال می‌کرد؛ در‌حالی‌که مثل بچه‌ها در مدرسه به ساعت نگاه می‌کردیم. هنوز یادم هست که تیم در‌حالی‌که قوطی انرژی‌زای دیگر را باز می‌کرد، گفت: «خب، صفحه‌ی بعد.» ما هم بازی Mets را از دست دادیم.»

CNN Money گزارش می‌دهد: «کوک در جلسات، به سکوت‌های طولانی و ناراحت‌کننده معروف است و تنها صدای باز‌کردن قوطی‌های انرژی‌زایی را می‌شنوید که به‌طور مداوم می‌خورد. بنابراین، کارمندان یاد گرفته بودند که برای جلسات، مثل شرکت در آزمون آماده شوند.»

روزنامه‌ی ژورنال در سال ۲۰۱۴ گزارش داد علاوه‌بر انرژی‌زا که در طول روز می‌خورد، برای ناهار به غذاهایی مانند مرغ و برنج علاقه دارد و آن را با کارمندان شرکت می‌خورد؛ برخلاف استیو جابز که معمولاً با رئیس طراحی، جاناتان آیو، ناهار می‌خورد.

کوک در پادکست افزود: «من روز خودم را براساس گذراندن وقت با تیم‌های محصول یا تیم بازاریابی یا تیم اجرایی تقسیم می‌کنم. در این جلسات، یا مشغول حل مسائل روزانه هستیم یا امیدواریم تعادل ما بیشتر بر کارکردن روی محصولات آینده باشد.»

وقتی او مدیر عملیات بود، به این مشهور بود که یکی از اولین افرادی است که وارد دفتر می‌شود و یکی از آخرین افرادی است که آن را ترک می‌کند.

اطلاعات زیادی درباره‌ی این موضوع نداریم که تیم کوک آخر هفته‌ی خود را چگونه می‌گذراند؛ اما او فعالیت‌های خارج از منزل را دوست دارد و از کوه‌نوردی و دوچرخه‌سواری لذت می‌برد.

مجله‌ی فورچون در سال ۲۰۱۲ نوشت که کوک تعطیلات خود را در مجموعه‌ی Canyon Ranch در آریزونا گذرانده است؛ جایی که مهمانان او را اغلب در تنهایی و در حال کار با آیپد دیده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.