یا به تبلیغات در توییتر ادامه می‌دهی یا از آزادی بیان متنفری!

در جدیدترین توسعه توییتر، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که اپل تقریباً همه تبلیغات خود در این پلتفرم اجتماعی متوقف کرده است. او همچنین در توییت کوتاه خود به طور ضمنی اشاره کرد که متوقف‌کردن تبلیغات در توییتر نشان می‌دهد که سازنده آیفون از آزادی بیان متنفر است.

در یکی از مصاحبه‌های اخیر ایلان ماسک با ورج، او به سؤال درمورد اینکه آیا اپل حضور توییتر در اپ‌استور تهدید می‌داند یا خیر، پاسخ مثبت داد.

متوقف کردن تبلیغات در توییتر یعنی مخالفت با آزادی بیان!

تبلیغات توییتر آزادی بیان

مالک توییتر در یکی از توییت‌های اخیر خود گفت:

اپل بیشتر تبلیغات خود را در توییتر متوقف کرده است. آیا آن‌ها از آزادی بیان در آمریکا متنفر هستند؟

این درحالیست که یک‌سری رویدادها که درمورد تعدیل توییتر و موارد دیگر رخ داد به گمانه‌زنی‌های مبنی بر اینکه آیا اپل و گوگل در موقعیتی قرار خواهند گرفت که شبکه‌ی اجتماعی مذکور را از فروشگاه برنامه‌های خود حذف کنند، دامن می‌زند.

در اواخر هفته گذشته، ماسک اعلام کرد که امیدوار است کار به آنجا نکشد، اما اگر انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، یک گوشی اختصاصی برای رقابت با اپل و گوگل جایگزین تولید خواهد کرد.

مدت کوتاهی پس‌از انتشار توییت اولیه ماسک مبنی‌بر توقف فعالیت‌های تبلیغاتی اپل در توییتر، او یعنی تیم کوک، مدیرعامل اپل را در توییتی دیگر مورد خطاب قرار داد. توییت مذکور به‌شرح زیر است:

این‌جا چه خبر است؟ [email protected]

یکی از جنجال‌‌های اخیر توییتر هرج‌ومرج درمورد نشان‌های تأیید آبی حساب‌های کاربری است. هر کاربر با پرداخت ماهانه ۸ دلار می‌تواند این تأییدیه آبی را فعال کند. البته این تصمیم پس از یک دوره‌ بسیار کوتاه دوباره لغو شد. زیرا برخی افراد از این ویژگی‌ سواستفاده. کرده و هویت شرکت‌ها و افراد مشهوری ازجمله الی لیلی، نینتندو، لبرون جیمز، تسلا و موارد دیگر را جعل کردند.

از دیگر جنجال‌‌های توییتر می‌توان به نقض احتمالی قوانین FTC و بازگشت ترامپ به توییتر و برنامه‌ریزی ماسک برای عفو عمومی حساب‌های تعلیق‌شده‌ در صورتی که قانون را نقض نکرده باشند یا درگیر هرزنامه نباشند، اشاره کرد.

همه موارد بالا به این معنی هستند که بسیاری از برندها تبلیغات خود در توییتر را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند و ایلان ماسک به‌دنبال گزینه‌ای جایگزین برای کسب درآمد از این رسانه اجتماعی است.

اپل و توییتر

تا این لحظه دلیل کاهش فعالیت‌های تبلیغاتی اپل در توییتر مشخص نیست. شاید موضوع کاملاً ساده باشد و به کاهش عرضه‌ آیفون ۱۴ منجر به کاهش تبلیغات شده‌است. از سوی دیگر ممکن است ماجرا از این پیچیده‌تر باشد و عوامل دیگری در این اقدام اپل نقش داشته باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.