گوگل تایید کرد که اولین گوشی هوشمند تاشوی خود را هفته آینده عرضه می‌کند: نگاهی اجمالی به Pixel Fold

گوگل ویدیویی رسمی از اولین گوشی هوشمند تاشو خود – Pixel Fold – منتشر کرده است.

این ویدئو دستگاه نقره‌ای و براق را نشان می‌دهد که مانند کتابی با یک لولای عمودی باز می‌شود و دارای یک آرایه دوربین در پشت است که شبیه به سایر دستگاه‌های پیکسل است.

این غول فناوری هنوز جزئیات فنی یا قیمتی را منتشر نکرده، زیرا رونمایی کامل این گوشی در ۱۰ می در کنفرانس توسعه دهندگان آن، Google I/O خواهد بود.

این ویدئو تنها یک هفته پس از فاش شدن تصاویری از نمونه اولیه پیکسل فولد در توییتر منتشر شد که بسیار شبیه به آنچه در ویدیوی رسمی به نظر می‌رسد.

با این گوشی هوشمند گوگل به به سامسونگ، هواوی و  دیگر از  خود می‌پیوندد و صاحب گوشی تاشوی اختصاصی خود می‌شود.

کاربران در مورد این گوشی هیجان‌زده شده‌اند. مثلا نوشته‌اند: “بی صبرانه منتظر بمانم تا ببینم این در چه رنگ‌هایی می آید!”

دیگری نوشته: : «اگر این گوشی هیچ چین قابل مشاهده و ملموسی وجود نداشته باشد، من طرفدارش هستم.»

ویدئوهای برخی از گوشی‌های هوشمند تاشو، چین و چروک نامناسبی را در مرکز صفحه نمایش نشان می‌دهد که باعث دلزدگی برخی از مصرف‌کنندگان شده است.

با استناد به اسناد داخلی، CNBC اعلام کرد که Pixel Fold «بادوام‌ترین لولا در تلفن‌های تاشو» را خواهد داشت و قیمت آن ۱۷۰۰ دلار است.

در مقایسه،قیمت  آخرین گوشی پرچمدار تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد ۴، از ۱۸۰۰ دلار در ایالات متحده یا ۱۶۴۹ پوند در بریتانیا شروع می شود.

گوشی پیکسل فولد مانند یک کتاب باز می شود تا صفحه نمایش کوچک ۷.۶ اینچی با اندازه تبلت را نشان دهد، صفحه نمایش بیرونی کوچکتر ۵.۸ اینچ است.

با دیدن ویدیو، به نظر می رسد که در جلوی یک صفحه نمایش با اندازه کامل، مانند گوشی‌های هوشمند غیر تاشو، خواهد داشت که بدون لبه است، اما صفحه داخلی دارای یک حاشیه نازک است.

اما برخی از کاربران شبکه های اجتماعی تحت تأثیر ماژول بزرگ دوربین آن قرار گرفته‌اند.

وقتی گوشی Pixel Fold باز می‌شود، بینندگان می‌توانند ببینند که برنامه‌ها و ویجت‌های معمولی گوگل به نظر می‌رسد برای صفحه نمایش بزرگ‌تر بهینه شده‌اند.

صفحه اصلی دارای نوار جستجوی گوگل، ساعت، ویجت آب و هوا و میانبرهای برنامه در پایین صفحه است.

طبق اطلاعات افشاگر CNBC، پیکسل فولد از باتری بزرگتری برخوردار است و بنابراین از گلکسی فولد سامسونگ سنگین تر خواهد بود (۲۸۳ گرم در مقایسه با ۲۷۶ گرم).

همچنین گزارش شده است که مجهز به پردازنده Tensor G2 گوگل است که در آخرین گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۷ را که اکتبر گذشته وارد باز شده بود هم استفاده شده بود.

جزئیات رسمی در مورد این گوشی فعلا اندک است، اگرچه صفحه وب اختصاصی Google I/O شامل یک تصویر جذاب است که به نظر می‌رسد دو تاشو روبه‌روی یکدیگر را نشان می‌دهد.

شایه شده که این شرکت Pixel Fold را یک ماه پس از کنفرانسی که در مانتین ویو، کالیفرنیا، ایالات متحده برگزار می شود، عرضه خواهد کرد.

همچنین انتظار می‌رود گوگل از تبلت پیکسل و ساعت پیکسل جدید خود رونمایی کند که همگی ممکن است دارای برخی ویژگی‌های مرتبط با هوش مصنوعی باشند.

در ماه مارس، این شرکت چت ربات هوش مصنوعی خود را با نام Bard راه اندازی کرد تا با ChatGPT رقابت کند که جهان را در معرض طوفان قرار داده بود.

گفته می شود مدیران گوگل به دلیل ترس از اینکه ChatGPT به انحصار ۱۵۰ میلیارد دلاری کسب و کار جستجوی گوگل پایان دهد،  یک وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

گوگل پس از ورود به بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۰ با برند نکسوس، خط تولید پیکسل را در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد، اما هیچ یک از این گوشی‌ها تا حالا تاشو نبوده‌اند.

جالب اینجاست که بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند آسیایی – سامسونگ، هواوی، اوپو، شیائومی و ویوو – همگی گوشی‌های تاشو عرضه کرده‌اند، در حالی که دو غول آمریکایی – اپل و گوگل – این کار را نکرده‌اند. به نظر می رسد مقاومت اپل از همه طولانی‌تر باشد.

طراحی حجیم گوشی‌های تاشو فعلی با فلسفه طراحی اپل همخوانی ندارد، اگرچه شایع شده که این شرکت روی یکی از آن‌ها کار می‌کند.

به نظر می‌رسد اپل پتنت‌هایی را برای یک گوشی تاشو،  با یک لولای افقی از وسط به ثبت رسانده است.

دیگر سازندگان گوشی های هوشمند که گوشی تاشو عرضه می کنند موتورولا، است. این شرکت پاییز گذشته نسل دوم Motorola Razr خود را عرضه کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.