گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراع Sonos جریمه شد

شرکت گوگل اخیراً به پرداخت جریمه ۳۲.۵ میلیون دلاری به دلیل نقض حق پتنت شرکت Sonos محکوم شد. طبق قانون Law360، هیئت منصفه فدرال کالیفرنیا تشخیص داد که گوگل حق اختراع Sonos را در ارتباط با گروه‌بندی بلندگوها به منظور پخش همزمان صدا، نقض کرده است و حکم جریمه را صادر کرد.

قاضی ناحیه ایالات متحده ویلیام آلسوپ قبلاً تشخیص داده بود که نسخه اولیه محصولاتی مانند Chromecast Audio و Google Home حق اختراع Sonos را نقض می‌کند. سوال این بود که آیا محصولات جدیدتر و اصلاح‌شده نیز حق ثبت اختراع را نقض می‌کنند؟ هیئت منصفه به نفع Sonos رأی داد، اما نتیجه گرفت که حق ثبت اختراع دوم که مربوط به کنترل دستگاه‌ها از طریق تلفن هوشمند یا دستگاه‌های دیگر است، نقض نشده است. هیئت منصفه باور داشتند که Sonos نتوانسته به‌طور قانع‌کننده‌ای نشان دهد که برنامه Google Home حق اختراع مذکور را نقض کرده است. علاوه بر این، دادگاه چهار درخواست دیگر شرکت را که به نقض پتنت ارتبط داشت، رد کرده است.

واکنش گوگل‌ به مجادله‌ حقوقی با سونوس

گوگل به دلیل نقض حق ثبت اختراع Sonos جریمه شد

گوگل در واکنش به این حکم می‌گوید: مجادله‌ حقوقی با سونوس به قابلیت‌هایی محدود می‌شود که معمولاً استفاده نمی‌شوند. از بین ۶ پتنتی که سونوس مدعی نقض آن‌ها شده بود، تنها یک مورد به تأیید دادگاه رسید. اما سایر موارد به عنوان نامعتبر یا غیر معتبر رد شدند. ما همیشه به طور مستقل فناوری را توسعه داده‌ایم و بر‌اساس شایستگی ایده‌هایمان به رقابت پرداخته‌ایم.

Sonos نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عمیقاً از زمان و تلاش هیئت منصفه در حفظ اعتبار پتنت‌های خود سپاسگزاریم. ما معتقدیم که گوگل بیش از ۲۰۰ پتنت Sonos را نقض می‌کند.

نتایج دادگاه اخیر پیروزی بزرگی برای Sonos محسوب می‌شود. این شرکت در ژانویه سال ۲۰۲۰ علیه گوگل شکایت کرده بود. به طور خاص، Sonos ادعا کرد که گوگل از طریق همکاری قبلی بین این دو شرکت برای ادغام بین بلندگوهای Sonos و Google Play Music، دانش این حق اختراع را به دست آورده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.