گوگل از کروم ۱۱۳ رونمایی کرد؛ تماس‌های ویدیویی و عملکرد گرافیک وب بهبودیافته

گوگل کروم همچنان رهبر بلامنازع بازار مرورگرها است. براساس تحقیقات اخیر، این شرکت ۶۶.۱۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که بسیار بالاتر از نزدیکترین رقیب آن یعنی سافاری با ۱۱.۸۷ درصد سهم است. با این حال، مانند هر حوزه‌ای، رقابت در بازار مرورگرها نیز به نفع کاربران است و باعث می‌شود تا نام‌های پیشرو همچنان تلاش کنند تا در اوج باقی بمانند. در نتیجه، همه مرورگرها، از جمله کروم، به طور منظم با ویژگی‌های جدید و بهبود عملکرد برای کاربران به‌روزرسانی می‌شوند. به عنوان مثال، گوگل اخیراً از انتشار کروم ۱۱۳، به‌روزرسانی بزرگی برای مرورگر وب محبوب خود، خبر داد. گوگل کروم ۱۱۳ از رمزگذاری ویدویی AV1 با سرعت‌ بالاتر پشتیبانی می‌کند. علاوه‌ بر این، عملکرد گرافیک تحت وب این مرورگر نیز ارتقا یافته است. WebGPU نیز در نسخه‌ جدید این مرورگر به‌طور پیش‌فرض فعال شده است.

گوگل از کروم 113 رونمایی کرد؛ تماس‌های ویدیویی و عملکرد گرافیک وب بهبودیافته

کروم ۱۱۳ با ویژگی‌های جدید، تجربه مرور را متحول می‌کند

همانطور که گفتیم، گوگل از انتشار کروم ۱۱۳ خبر داده است که از کدگذاری ویدیویی AV1 با سرعت بالاتر پشتیبانی می‌کند و درنتیجه کیفیت تماس‌های ویدیویی تحت‌وب را بهبود می‌دهد. به‌روزرسانی جدید در حال حاضر در پلتفرم‌های لینوکس، مک و ویندوز با رفع ۱۵ مشکل امنیتی، قابل دسترسی است. برخی از این بهبودها به شرح زیر است:

  • رمزگذاری ویدویی AV1 با سرعت‌ بالاتر
  • کروم ۱۱۳ نسخه لیباوم ۳.۶ را ادغام کرده است که به‌طور قابل‌توجهی سرعت رمزگذاری ویدیویی AV1 مبتنی بر CPU را افزایش می‌دهد. این به‌روزرسانی برای همه برنامه‌های WebRTC مفید خواهد بود و امکان برقراری تماس‌های ویدئویی سریع‌تر و کارآمدتر را فراهم می‌کند. گوگل میت قبلاً کیفیت ویدیوی AV1 را تا ۴۰ کیلوبیت در ثانیه آزمایش کرده است که ظرفیت آن را برای استفاده در موقعیت‌هایی با پهنای باند کم نشان می‌دهد.
  • پشتیبانی از ویژگی‌های جدید CSS
  • پشتیابی از CSS image-set برای تعیین طیف گسترده‌ای از گزینه‌های تصاویر تحت‌وب
  • پشتیبانی از CSS image-set برای تعیین طیف وسیعی از گزینه‌های تصویر
  • WebGPU به صورت پیش‌فرض فعال شده است و عملکرد بهبود‌یافته را برای گرافیک‌های سه بعدی با کیفیت بالا در وب ارائه می‌کند. این ویژگی نسخه فعلی را به گزینه‌ای هیجان‌انگیز برای گیمرها و سایر کاربرانی که به گرافیک‌های پیشرفته وابسته هستند، تبدیل می‌کند.

با انتشار کروم ۱۱۳، کاربران می‌توانند انتظار تماس‌های ویدئویی سریع‌تر و کارآمدتر، پشتیبانی بهتر از ویژگی‌های رسانه CSS و بهبود عملکرد گرافیکی سه‌بعدی با فعال‌سازی WebGPU را داشته باشند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.