گوگل از نسخه اگزینوس ۲۳۰۰ در پیکسل ۸ استفاده می‌کند

در سال جاری شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S سامسونگ با تراشه‌های اگزینوس نبودیم و دلیل آن نیر کاملاً ساده است: تراشه‌ اگزینوس عملکرد ضعیفی داشت و کاربران در سرتاسر جهان از این پردازنده راضی نبودند و همه می‌خواستند نسخه کوالکام گوشی‌های سری گلکسی S23 را خریداری کنند. انتظار می‌رود این داستان برای سری گلکسی S24 نیز ادامه داشته باشد و احتمالاً در سال آینده نیز هیچ یک از دستگاه‌های سری گلکسی S24 با تراشه اگزینوس عرضه نخواهند شد. اما براساس گزارشی جدید، گوگل احتمالاً از نسخه‌ اصلاح‌شده‌ تراشه‌ اگزینوس ۲۳۰۰ سامسونگ در گوشی‌های سری پیکسل ۸ استفاده خواهد کرد.

اگزینوس 2300 پیکسل 8

در اواخر سال گذشته، گزارش شد که سامسونگ به طور کامل از توسعه اگزینوس ۲۳۰۰ منصرف نشده است. براساس شایعات، گوشی هوشمند پیکسل ۸ از چیپست اگزینوس ۲۳۰۰ بهره می‌برد. قابل ذکر است که می‌توان از نسخه اصلاح‌شده اگزینوس ۲۳۰۰ نیز استفاده کرد. نخستین نسل تراشه‌ تنسور گوگل براساس نسخه‌ اصلاح‌شده‌ اگزینوس ۲۱۰۰ بود و تنسور ۲ نیز برپایه‌ نسخه‌ اصلاح‌شده‌ اگزینوس ۲۲۰۰ ساخته شد. بنابراین انتظار می‌رود که تنسور ۳ مجهز به نسخه‌ اصلاح‌شده‌ اگزینوس ۲۳۰۰ خواهد بود.

گوگل می‌تواند با پردازنده نسل بعدی تنسور به AMD GPU تغییر وضعیت دهد

با توجه به مشخصات منتشرشده، چیپست اگزینوس ۲۳۰۰، با اسم رمز Quadra شتاخته می‌شود. علاوه‌ بر این، جزئیات بیشتری نیز در مورد هسته‌های این چیپست به بیرون درز کرده است. اگزینوس ۲۳۰۰ از هسته‌ اصلی Cortex X3 با فرکانس ۳.۰۹ گیگاهرتز، چهار هسته‌ Cortex A715 با فرکانس ۲.۶۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ کم‌مصرف Cortex A510 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز بهره خواهد برد. گویا سامسونگ از واحد گرافیکی Xclipse 930 هم در این تراشه استفاده کرده است.

از سوی دیگر، گوگل قصد دارد تبلت‌های پیکسل، پیکسل فولد و میان‌رده پیکسل ۷a را با چیپست تنسور ۲ مبتنی بر اگزینوس ۲۲۰۰ عرضه کند و تنسور G3 را برای پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو در نظر بگیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.