گوشی پیکسل فولد ۲ با پردازنده تنسور G4 و ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود

سال گذشته، گوگل با معرفی پیکسل فولد در ماه می ۲۰۲۳ وارد بازار گوشی‌های تاشو شد. در سال جاری، انتظار می‌رود این برند از جانشین خود یعنی گوشی پیکسل فولد ۲ رونمایی کند. گزارش جدیدی از Android Authority مشخصات کلیدی این گوشی را فاش کرده است.

مشخصات کلیدی گوشی گوگل پیکسل فولد ۲

گوشی پیکسل فولد 2 با پردازنده تنسور G4 و 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود

براساس این گزارش، یک منبع ناشناس فاش کرده است که گوگل در چند ماه گذشته در حال آزمایش داخلی پیکسل فولد ۲ بوده است. مشخص شده چیپستی که واحدهای نمونه اولیه Pixel Fold 2 را تامین می‌کند، با نام رمز «zumapro» شناخته می‌شود. برای کسانی که نمی‌دانند، تراشه Tensor G3 که به سری پیکسل ۸ قدرت می‌دهد، نام رمز «zuma» دارد. از این رو، به نظر می‌رسد تراشه zumapro که نسل بعدی تاشو را تامین می‌کند، می تواند Tensor G4 باشد. برای یادآوری، Pixel Fold 2 اصلی دارای تراشه Tensor G2 است.

Tensor G4 توسط سامسونگ تولید خواهد شد و گفته می‌شود که به هسته‌های CPU ARM Cortex-X4، A720 و A520 مجهز شده است. پیکسل فولد دارای ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 است. از آن طرف، به نظر می‌رسد پیکسل فولد ۲ دستگاه قدرتمندتری باشد. زیرا گفته می‌شود که دارای ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 4.0 است. به احتمال زیاد، ممکن است از دستیار Pixel AI نیز استفاده کند.

در این گزارش آمده است که پیکسل فولد ۲ در حال حاضر در مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) است. این بدان معناست که ممکن است چندین ماه تا مرحله تولید انبوه فاصله داشته باشد. گوگل قرار است در اکتبر سال جاری میلادی از پیکسل ۹ و ۹ پرو رونمایی کند. انتظار می‌رود هر دو گوشی از تراشه Tensor G4 بهره ببرند. اکنون که گفته می‌شود پیکسل فولد ۲ نیز دارای همین تراشه است، احتمالاً در کنار سری پیکسل ۹ عرضه شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.