گوشی هواوی پورا ۷۰ فروش آیفون را در چین تهدید می‌کند

موسسه تحقیقاتی تِک‌اینسایتز (TechInsights) پیش‌بینی می‌کند که هواوی امسال بیش از ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را در چین روانه بازار خواهد کرد و این موضوع به آن این امکان را می‌دهد تا با ۱۹ درصد سهم بازار، جایگاه اول در بازار چین را داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، سری جدید هواوی پورا ۷۰ (Pura 70) تهدید بزرگی برای اپل در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان محسوب می‌شود، زیرا غول فناوری چینی به شدت تلاش می‌کند امسال جایگاه اول را در خانه خود به دست آورد.

بر اساس گزارش‌ها انتظار می‌رود سری پورا امسال حدود ۱۰/۴ میلیون مرسوله جهانی تولید کند، در مقایسه با سری قبلی P60 این شرکت که تنها ۱/۸ میلیون دستگاه فروخت و سری میت ۶۰ پرو که سال گذشته ۶/۲ میلیون گوشی در چین فروخت.

لیندا سویی، تحلیلگر تک‌اینسایتز می‌گوید:«سری Pura 70 یکی از رقبای کلیدی سری آیفون ۱۵ و ۱۶ در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، پس از اینکه مدل‌های پرچمدار اپل در سه ماهه اول سال جاری کاهش سالانه دو رقمی را در بازار چین ثبت کردند.»

تک‌اینسایتز پیش‌بینی کرد که هواوی بیش از ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را در سال جاری به چین ارسال خواهد کرد و این امکان را به آن می‌دهد تا جایگاه اول را با ۱۹ درصد از سهم بازار، نسبت به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۳، به دست آورد.

گوشی‌های هواوی پورا ۷۰ پرو و پورا ۷۰ اولترا با قیمت ۱۰۹۹۹ یوان (حدود ۱۴۰۰ دلار) برای نسخه اولترا به طور رسمی در روز پنجشنبه وارد بازار شدند. پس از هفته‌ها گمانه‌زنی در مورد عرضه و نحوه پیش‌سفارش، کانال‌های آنلاین اندکی پس از شروع فروش، موجودی خود را تمام کردند و صف‌های بسیار طولانی از مردم در فروشگاه‌های فیزیکی شرکت برای خرید این دو گوشی تشکیل شد.

huawei pura 70 ultra 1713429212048
هواوی پورا ۷۰ اولترا

روز جمعه، یکی از فروشگاه‌های اصلی هواوی در شهر شنژن، مقر اصلی این شرکت، با مشتریانی مواجه بود که برای رزرو کردن صف می‌کشیدند، بدون اینکه امکان دریافت قطعی گوشی داشته باشند. به گفته یکی از نمایندگان فروشگاه در روز جمعه، مشتریانی که با موفقیت رزرو خود را انجام دهند، پیامی دریافت خواهند کرد که در روزهای بعد نحوه تحویل را به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

ویل وونگ، مدیر ارشد تحقیقاتی IDC در آسیا می‌گوید:« سری Pura 70 «تقاضای اولیه خوبی» داشته است، که با توجه به نام تجاری برتر هوآوی و قدرت بازاریابی که پیش‌سفارش‌های کاربران را به وجود آورد، جای تعجب نداشت.»

apple watch is close to be banned in the united states 2
صف مشتریان چینی برای پیش فروش سری پورا ۷۰

به گفته وونگ، مدل‌های پرچم‌دار سری میت و پورا که قبلاً با نام سری P شناخته می‌شدند، به هواوی کمک می‌کنند تا در سال ۲۰۲۴ در بازار گوشی‌های هوشمند چین پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وونگ گفت: «شانس خوبی برای بازگشت هواوی به پنج برند برتر جهانی وجود دارد، به خصوص که در حال حاضر از سری پرچم‌دار آن گرفته تا سری نوا، سبد محصولات ۵G متنوع‌تری نسبت به رقبا دارد.»

عرضه مدل‌های Pura 70 از نزدیک توسط صنعت مشاهده شده است، زیرا نشان‌دهنده بزرگ‌ترین گوشی پرچم‌دار هواوی از زمان میت ۶۰ پرو در آگوست ۲۰۲۳ است که به دلیل استفاده از پردازنده چینی Kirin 9000 توجه سراسر جهان را به خود جلب کرد.

براساس گزارش‌ها، Kirin 9000s هفت نانومتری، علی‌رغم محدودیت‌های صادراتی ایالات متحده که به دنبال محدود کردن قابلیت‌های ساخت تراشه‌های پیشرفته چین هستند، توسط شرکت SMIC ساخته شده است.

هواوی جزئیاتی از پردازنده‌های سری Pura 70 را فاش نکرده است، اما تحلیلگران معتقدند خط جدید از تراشه‌های Kirin خود این شرکت استفاده می‌کند. برخی از بازبینان فناوری نیز نتایج آزمایش را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که نشان می‌دهد مدل‌های پیشرفته این سری از تراشه‌های Kirin 9010 استفاده می‌کنند.

هواوی در ماه مه ۲۰۱۹ به لیست سیاه تجاری ایالات متحده اضافه شد و رهبر سابق گوشی های هوشمند را مجبور کرد از عرضه برخی از محصولات برنامه ریزی شده خودداری کند و به شدت تجارت گوشی های سودآور خود را با مشکل مواجه کند.

اواخر تابستان گذشته، این غول فناوری بی سر و صدا اولین گوشی ۵G خود را در سه سال اخیر منتشر کرد، میت ۶۰ پرو که در چین بسیار محبوب شد و به نمادی میهن‌پرستانه برای غلبه بر تلاش‌های ایالات متحده برای مهار پیشرفت‌های رقیب ژئوپلیتیکی خود تبدیل گشت. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، این موضوع به هواوی کمک کرد تا در دو هفته اول سال میلادی جاری جایگاه اول را در بازار گوشی‌های هوشمند داخلی به دست آورد.

با این حال، تقاضای فراوان برای Mate 60 Pro منجر به محدودیت‌هایی در عرضه در سال ۲۰۲۳ شد که تا حدی به دلیل پنهان کاری در مورد پردازنده پیشرفته Kirin 9000s بود.

انتظار می‌رود سری Pura 70 هم با برخی محدودیت‌های عرضه مواجه شود، اما هواوی در حال آماده‌سازی برای کاهش این محدودیت‌ها بوده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.