گوشی سامسونگ Galaxy S23 Ultra معرفی شد

شرکت سامسونگ لحظاتی پیش طی رویداد Unpacked 2023 به طور رسمی گوشی‌های سری گلکسی S23 را در سه مدل معرفی کرد که گوشی Galaxy S23 Ultra، پرچمدار آن‌هاست. طراحی کلی این گوشی نسبت به نسل قبل یعنی Galaxy S22 Ultra تقریباً بدون تغییر مانده و تمام تغییرات، در داخل این گوشی اتفاق افتاده‌اند. البته رنگ‌بندی این گوشی نیز نسبت به نسل قبل کاملاً تغییر کرده است.

مشخصات گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ

گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و بیشینه روشنایی آن ۱۷۵۰ نیت است. رزولوشن این نمایشگر ۳۰۸۸×۱۴۴۰ بوده و تراکم پیکسلی آن ۵۰۱ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر توسط یک لایه محافظ Gorilla Glass Victus 2 محافظت می‌شود و از S-Pen همراه گوشی نیز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر یک فناوری جدید به نام Vision Booster دارد که با توجه به جنس و دما و رنگ نور محیط، کنتراست و رنگ نور نمایشگر را به طور خودکار تنظیم می‌کند.

gsmarena 009

در خصوص مشخصات فنی گلکسی S23 اولترا، باید بگوییم که هرسه مدل گوشی خانواده Galaxy S23 به پردازشگر جدید کوالکام یعنی Snapdragon 8 Gen 2 مجهز شده‌اند، اما نه یک نسخه معمولی از آن. شرکت کوالکام سریع‌ترین نسخه چیپست پرچمدار خود را به صورت انحصاری و با پسوند «For Galaxy» برای گوشی‌های گلکسی S23 عرضه می‌کند. این گوشی در چهار مدل ۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ و ۱۰۲۴/۱۲ عرضه می‌شود.

دوربین

به سراغ مجموعه دوربین می‌رویم که درخشان‌ترین تغییر گوشی Galaxy S23 Ultra سامسونگ نسبت به گوشی Galaxy S22 Ultra در آن رخ داده است. دوربین اصلی این گوشی به سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 مجهز شده که توانایی ثبت تصویر را در رزولوشن‌های ۱۲.۵ و ۵۰ مگاپیکسل را هم دارد و از قابلیت فیلم‌برداری ۸K نیز پشتیبانی می‌کند. به لطف پردازشگر جدید، این سنسور می‌تواند تا رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل تصاویر RAW ثبت کند که مزایای خاص خودشان را دارند. دیگر دوربین‌های پشتی این گوشی همان دوربین‌های ماکرو و اولتراواید هستند.

gsmarena 008
gsmarena 007

دوربین گلکسی S23 اولترا از یک قابلیت فیلمبرداری جدید به نام Astro Hyperlapse پشتیبانی می‌کند. قابلیت دیگری به نام Adaptive VDIS نیز به این مجموعه دوربین اضافه شده که حرکات گوشی و میزان نور محیط را تحلیل می‌کند و با توجه به آن‌ها، بهترین خروجی را از سنسور دوربین می‌گیرد.

یکی دیگر از اجزای گلکسی S23 اولترا که نسبت به S22 اولترا بدون تغییر خاصی مانده، باتری آن است. این گوشی مانند نسل قبل خود یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با بیشینه توان ۴۵ وات شارژ می‌شود. پشتیبانی این گوشی از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس را نیز نباید از قلم انداخت.

gsmarena 004
gsmarena 005
gsmarena 002
gsmarena 003

قیمت و دسترسی

شرکت سامسونگ قیمت گوشی Galaxy S23 Ultra را نسبت به Galaxy S22 Ultra تغییر نداده و در بازار ایاات متحده، قیمت این گوشی از ۱۲۰۰ دلار برای نسخه ۲۵۶/۸ گیگابایتی آغاز می‌شود. مدل پایه گوشی S22 Ultra به جای ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی داشت و قیمت آن همچنان ۱۲۰۰ دلار بود. این گوشی در حال حاضر قابل سفارش است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.