گوشی‌های گوگل پیکسل به فناوری حساسیت به لمس تطبیقی مجهز می‌شوند

به نظر می‌رسد که گوگل روی ویژگی جدیدی برای گوشی‌های پیکسل کار می‌کند که «حساسیت لمس تطبیقی» نام دارد. ظاهراً این ویژگی با توجه به عوامل محیطی، میزان حساسیت نمایشگر به لمس را تغییر می‌دهد.

حساسیت به لمس تطبیقی گوشی شما احتمالاً برای استفاده روزمره به اندازه کافی خوب است، اما اگر محافظ صفحه‌نمایش را می‌زنید، از دستکش استفاده می‌کنید یا نیاز به استفاده از تلفن خود در شرایط آب و هوایی خاص دارید، ممکن است لازم باشد حساسیت لمس را برای آسان‌ترکردن کار با تلفن کم یا زیاد کنید. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی تنظیمات اختصاصی «حالت دستکش» یا «حالت محافظ صفحه» را ارائه می‌کنند که حساسیت لمسی را افزایش می‌دهد، اما معمولاً باید این تنظیمات را به صورت دستی روشن کنید.

گوگل برای هوشمندترکردن گوشی‌های پیکسل تلاش می‌کند، به همین دلیل است که شرکت حتی زمانی که تلفن پیکسل شما این تنظیمات را روشن می‌کند، شروع به خودکارسازی کرده است. برای مثال، گوگل پیکسل ۸ می‌تواند تشخیص‌ دهد که چه زمانی محافظ صفحه‌ روشن است و از شما بخواهد که حالت محافظ صفحه را روشن کنید. ویژگی تشخیص محافظ صفحه‌نمایش پیکسل ۸ در حال حاضر کاملاً منحصربه‌فرد است، اما به نظر می‌رسد که شرکت می‌خواهد در نسخه‌های بعدی اندروید قدمی فراتر بگذارد.

فناوری حساسیت به لمس تطبیقی گوشی‌های گوگل پیکسل

گوشی‌های گوگل پیکسل به فناوری حساسیت به لمس تطبیقی مجهز می‌شوند

رشته کد موردبررسی در نرم‌افزار Android 14 QPR3 Beta 1 پیدا شده است. البته در این رشته کد به‌طور واضح عملکرد این ویژگی گفته نشده است. با این وجود انتظار می‌رود این قابلیت با توجه به عوامل محیطی، حساسیت نمایشگر به لمس را تغییر دهد. برای مثال در هوای سرد شما می‌توانید با دستکش از نمایشگر استفاده کنید یا اینکه در هوای بارانی و مرطوب برای جلوگیری از لمس‌های تصادفی، حساسیت به لمس کمتر می‌شود.

با فعال‌سازی این ویژگی احتمالاً یک کلید «لمس تطبیقی» به برنامه تنظیمات در زیر نمایشگر → حساسیت لمسی اضافه می‌شود. ما به‌طور قطع نمی‌دانیم که کدام تلفن‌های پیکسل از لمس تطبیقی پشتیبانی می‌کنند، اما به احتمال زیاد حداقل سری پیکسل ۸ از این قابلیت را ارائه می‌دهد. انتظار می‌رود که گوگل این ویژگی را به سیستم‌عامل اندروید اضافه کند تا در آینده سایر گوشی‌های اندرویدی هم به آن مجهز شوند. البته استفاده از ویژگی‌های انحصاری در سری پیکسل منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.