گوشی‌های سری HMD Pulse با قابلیت تعمیرپذیری بالا رسما معرفی شدند

اگرچه شراکت میان برندهای نوکیا و HMD کماکان ادامه دارد؛ اما کمپانی HMD Global با عرضه گوشی‌های سری Pulse خود مسیر جدیدی را در پیش گرفته است. این خانواده شامل ۳ گوشی مختلف در محدوده قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورویی است.

کمپانی HMD معتقد است که مصرف‌کنندگان به سمت استفاده از محصولات سازگارتر با محیط زیست گرایش پیدا کرده و بر قابلیت تعمیرپذیری دستگاه‌ها تاکید دارند. به گفته برند فنلاندی، سری Pulse بر پایه قابلیت‌های تعمیرپذیری نسل ۱ ساخته شده است و کاربران در صورت تمایل می‌توانند کیت‌های تعمیر شخصی را از وبسایت iFixit دریافت نمایند. گزینه‌های تعمیراتی شامل تعویض باتری و صفحه‌نمایش گوشی‌ها هستند.

مدل پایه این خانواده با نام HMD Pulse عرضه می‌شود. بایستی توجه داشت که هر ۳ عضو خانواده از یک تراشه مشابه با نام Unisoc T606 استفاده می‌کنند. این گوشی هوشمند با برچسب قیمتی ۱۴۰ یورویی/ ۱۰۰ پوندی به فروش می‌رسد.

همچنین هر ۳ دستگاه از نمایشگر ۶.۶۵ اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس، نسبت ابعاد ۲۰:۹ و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌گیرند. این نمایشگر از حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی و قابلیت پوشش‌دهی ۷۰ درصدی فضای رنگی NTSC برخوردار است.

دوربین‌ها یکی از مولفه‌های متمایزکننده ۳ گوشی از یکدیگر به‌شمار می‌روند. در واقع بزرگ‌ترین تفاوت میان ۳ دستگاه در بخش دوربین مشاهده می‌شود. مدل پایه یعنی HMD Pulse مجهز به دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلاش LED دوگانه روی پنل پشتی است.

gsmarena 001 201

gsmarena 001 201

ماژول دوم نیز ظاهرا یک حسگر تشخیص عمق خواهد بود. دوربین سلفی از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ اما این حسگر حداقل درون یک حفره کروی‌شکل قرار گرفته است (گوشی‌های در این رده قیمتی معمولا از طراحی ناچدار استفاده می‌کنند).

ظرفیت باتری گوشی معادل با ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و HMD در تبلیغات خود به قابلیت تعویض فوری (QuickFix) آن اشاره نموده است. البته این موضوع بدان معنا نیست که کاربران قادر به جداسازی پنل پشتی گوشی و تعویض باتری آن هستند؛ بلکه بدان معناست که آنها با صرف زمان حدودا ۵ دقیقه‌ای و تنها استفاده از ابزارهای اولیه در منزل می‌توانند باتری گوشی خود را تعویض نمایند.

گوشی HMD Pulse در مدل‌های رنگی صورتی (Dreamy Pink) و مشکی (Meteor Black)

باتری برای ۸۰۰ چرخه شارژ کامل رتبه‌بندی شده و با توان ۱۰ واتی شارژ می‌شود. این گوشی دارای گواهینامه حفاظتی IP52 در برابر نفوذ گردوغبار و پاشیدگی آب است. این قابلیت با توجه به قیمت دستگاه و امکان جداسازی آسان قطعات آن فراتر از حد انتظار به‌نظر می‌رسد. اما حفظ این رتبه‌بندی پس از تعویض باتری منوط به رعایت دقیق دستورالعمل‌ها از سوی کاربر خواهد بود.

تراشه Unisoc T606 یک نیمه‌هادی ۱۲ نانومتری قدیمی مجهز به دو هسته کورتکس A75، شش هسته کورتکس A55، پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP1 و یک مودم ۴G است. HMD Pulse مجهز به ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بوده و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی دستگاه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت را فراهم می‌کند.

gsmarena 012 3

gsmarena 012 3

این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه شده و به گفته HMD دو به‌روزرسانی اصلی اندروید و پچ‌های امنیتی ۳ ساله را دریافت خواهد کرد. این اظهارات در خصوص دو مدل دیگر نیز صدق می‌کنند.

دومین عضو خانواده یعنی +HMD Pulse با حداکثر قیمت ۱۶۰ یورو/ ۱۳۰ پوند عرضه می‌شود. این مدل همانند برادر ارزان‌تر خود از یک نمایشگر ۶.۶۵ اینچی LCD با رزولوشن اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی در کنار تراشه Unisoc T606 بهره می‌گیرد.

این مدل با سه پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. بعلاوه از کارت حافظه میکرو اس‌دی با حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز پشتیبانی می‌شود.

تصاویر +HMD Pulse در مدل‌های رنگی Apricot Crush و Midnight Blue

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی روی پنل پشتی مولفه متمایزکننده مدل پلاس محسوب می‌شود. متاسفانه HMD در رابطه با مشخصات سنسور یا لنز و قابلیت‌های فیلم‌برداری گوشی هیچ‌گونه جزئیاتی ارائه نداه است. با این‌حال تراشه Unisoc T606 از قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین کاربران نبایستی انتظار دسترسی به قابلیت فیلم‌برداری ۴K را داشته باشند.

دوربین جلویی کماکان از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. +HMD Pulse همانند مدل استاندارد خانواده مجهز به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در قسمت پشتی است. بعلاوه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه از طریق پورت USB-C (از نوع USB 2.0) با توان ۱۰ وات شارژ می‌شود. هر سه دستگاه مجهز به جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری هدفون بوده و از امکانات ارتباطی بی‌سیم شامل اتصال ۴G، وای‌فای ۵ac، بلوتوث ۵.۰، NFC و GPS/Galileo پشتیبانی می‌کنند.

نهایتا HMD Pulse Pro برترین عضو خانواده به‌شمار می‌رود؛ اما قیمت‌گذاری این محصول چندان گران نبوده و با برچسب قیمتی ۱۸۰ یورویی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این گوشی علیرغم استفاده از پسوند “پرو” فاقد قابلیت‌های بسیار بیش‌تر است. این دستگاه کماکان از نمایشگری با رزولوشن اچ‌دی پلاس و تراشه Unisoc T606 استفاده می‌کند.

اگرچه سیستم دوربین پشتی همانند مدل پلاس از ماژول اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است؛ اما این‌بار رزولوشن دوربین جلویی به ۵۰ مگاپیکسل ارتقاء یافته است. این‌بار نیز در رابطه با قابلیت‌های دوربین هیچ توضیحی ارائه نشده است؛ اما انتظار می‌رود که تفاوت در تصاویر سلفی ثبت شده قابل توجه باشد.

gsmarena 011 6

gsmarena 011 6

تصویر HMD Pulse Pro با دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی

امکان ارتباطی گوشی بدون تغییر باقی مانده است؛ با این تفاوت که سرعت شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در بستر پورت USB-C ارتقاء یافته و از ۱۰ به ۲۰ وات رسیده است.

این گوشی هوشمند همانند مدل پلاس با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. بعلاوه درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز از حافظه‌هایی با حداکثر ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این دستگاه ۲ به‌روزرسانی عمده اندروید را دریافت نموده و از آپدیت‌های امنیتی برای مدت ۳ سال بهره‌مند خواهد شد. هر سه مدل سری Pulse مجهز به اسکنر اثرانگشت یکپارچه با کلید پاور هستند. 

تصاویر گوشی HMD Pulse Pro در مدل‌های رنگی سبز (Glacier Green)، مشکی (Black Ocean) و بنفش (Twilight Purple)

گوشی‌های HMD Pulse و +Pulse از امروز با مراجعه به وبسایت HMD.com قابل دسترس هستند. مدل پرو نیز به‌زودی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

مدل‌های سه‌گانه سری Pulse در بازار ایالات‌متحده عرضه نخواهند شد. در واقع کمپانی فنلاندی تنها یک دستگاه با نام HMD Vibe را در بازار آمریکا ارائه خواهد کرد. این دستگاه با برچسب قیمتی ۱۵۰ دلاری عرضه شده و اگرچه محصول متفاوتی محسوب نمی‌شود؛ اما HMD از اظهارنظر درباره آن خودداری کرده است. با این‌حال این گوشی از نظر ظاهری به سری پالس شباهت دارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.