گوشی‌های آیفون ۱۶ و گلکسی اس ۲۴ رم بالایی را ارائه نمی‌دهند

تراشه‌های نسل فعلی، مانند Snapdragon 8 Gen 3، از قابلیت‌های هوش مصنوعی داخل دستگاه پشتیبانی می‌کنند و چیپ‌های بعدی بر این ویژگی‌ها گسترش خواهند یافت. با این حال، فضای زیادی برای بهبود در بخش مشخصات وجود دارد، همچنین هوش مصنوعی روی دستگاه دارای نیازهای ذخیره سازی و RAM است. با این حال، یک شرکت تحقیقاتی استدلال می‌کند که به علاوه هزینه‌های صعودی نیمه‌رسانا، به دلیل کمبود محتوای قانع‌کننده‌ای که هوش مصنوعی می‌تواند در حال حاضر ایجاد کند، برای شرکت‌های سامسونگ و اپل منطقی نیست که تعداد رم بالایی را در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۶ ادغام کنند.

آینده آیفون‌ها و گوشی‌های هوشمند اندروید نیازمند داشتن مقادیر بالا فضای ذخیره‌سازی و رم برای پشتیبانی از هوش مصنوعی داخل دستگاه خواهند بود.
با شروع تولید انبوه چیپ‌های گوشی‌های هوشمند با استفاده از فرآیندهای پیشرفته مانند N3E سه نانومتری TSMC، قیمت این دستگاه‌ها همچنان افزایش خواهد یافت. شایعات حاکی از این است که تراشه اسنپدراگون نسل ۳ در حال حاضر گران‌تر از چیپست‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. به علاوه گفته می‌شود که پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ سال آینده گران‌ترین SoC خواهند بود که شرکت کوالکام تا به حال تولید کرده است. با افزایش هزینه‌ها، Mizuho Securities پیش‌بینی می‌کند که تولیدکنندگان گوشی هوشمند مانند شرکت‌های سامسونگ و اپل، رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش خواهند گرفت، و طبق گزارش‌ها، وقتی صحبت از پیکربندی حافظه ارتقا یافته به میان می‌آید، گوشی‌های Galaxy S24 و iPhone 16، عقب‌نشینی خواهند کرد.

گوشی‌های آیفون 16و گلکسی اس 24 تنظیمات رم قبلی را حفظ می‌کنند

افزایش قیمت نیمه رساناها و تاثیر آن بر بازار گوشی‌های هوشمند

علاوه بر افزایش قیمت نیمه رساناها، پست Revegnus در پلتفرم X (که قبلا با نام توئیتر شناخته می‌شد) که در رابطه با پیش‌بینی Mizuho Securities صحبت می‌کند، به این مسئله اشاره دارد که، در صورت فقدان محتوای قانع کننده تولید شده توسط هوش مصنوعی دستگاه، ممکن است تولیدکنندگان به اندازه کافی تشویق نشوند که گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۶ را به همراه رم بالایی ارائه دهند. در رابطه با گوشی هوشمند سری گلکسی اس ۲۴، قبلاً شایعه شده بود که شرکت سامسونگ خط تولید بعدی خود را به ۱۲ گیگابایت رم محدود می‌کند. همچنین گوشی گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا فقط در این پیکربندی ارائه خواهند شد.

Mizuho Securities: افزایش ظرفیت حافظه برای هوش مصنوعی دستگاه بسیار مهم است. با این حال، به دلیل پیش‌بینی افزایش شدید قیمت نیمه رساناهای حافظه در سال آینده و کمبود محتوا قابل توجه برای هوش مصنوعی دستگاه، انتظار می‌رود سازندگان گوشی‌های هوشمند رویکردی محافظه کارانه داشته باشند.

— Revegnus (@Tech_Reve) در تاریخ ۸ آذر ماه (نهم دسامبر ۲۰۲۳)

تنظیمات رم در گوشی‌های آیفون ۱۶و گلکسی اس ۲۴

شرکت اپل احتمالاً به همراه گوشی هوشمند آیفون ۱۶، مدل‌های Pro را با ۸ گیگابایت رم حفظ خواهد کرد، اما گزارش شده است که این شرکت به‌روزرسانی‌های قابل توجه میکروفون را برای کمک به بهبود ورودی گفتار برای سیری و سایر محتوای تولید شده با هوش مصنوعی (AIGC) اضافه می‌کند. علاوه بر نیازهای بالای رم، هوش مصنوعی داخل دستگاه همچنین یک مصرف کننده فضای ذخیره‌سازی محسوب می‌شود و حدود ۱۵ درصد یا بیشتر از کل حافظه داخلی را برای اجرای میلیون‌ها عملیات نیاز دارد.
شایعه شده است که شرکت سامسونگ در حال کار بر روی یک حافظه فلش UFS 4.0 است که به طور ویژه برای اجرای چنین برنامه‌هایی طراحی شده است، اما تأیید نشده است که آیا این فناوری در خانواده گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۴ عرضه خواهد شد یا خیر. به طور خلاصه، گزارش‌های متناقضی در مورد آینده گوشی‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد، اما به زودی با شروع سال جدید، اطلاعات بیشتری در مورد این پیشرفت در دسترس قرار خواهد گرفت.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.