گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟

گلکسی A54 یکی از بهترین و جذاب‌ترین گوشی‌های میانرده بازار به حساب می‌آید که فروش بسیار خوبی را هم در طول یک سال حضورش در بازار داشته است. اما ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G نماینده‌ی میانرده و تازه‌وارد شیائومی به حساب می‌آید که اوایل سال ۲۰۲۴ شاهد ورود آن به بازار بودیم. در این مطلب می‌خواهیم این دو گوشی را که از لحاظ قیمتی در یک محدوده قرار دارند با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؛ گلکسی A54 یا ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۱۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان


مقایسه گلکسی A54 با ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ جدول مشخصات فنی

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
تاریخ رونمایی و عرضه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۴ فروردین ۱۴۰۲ ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
ابعاد و وزن ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم ۸ × ۷۴.۲ × ۱۶۱.۲ میلی‌متر – ۱۸۷ گرم
کیفیت ساخت – استاندارد مقاومتی پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵، فریم پلاستیکی – IP67، مقاومت در عمق ۱ متری آب تا ۳۰ دقیقه پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ویکتوس، فریم پلاستیکی – IP54، مقاومت در برابر پاشش آب
ابعاد و وضوح نمایشگر ۶٫۴ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۲۰ × ۲۷۱۲ پیکسل
امکانات نمایشگر Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی – تراکم ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ – پشتیبانی از +HDR10 – محافظ صفحه گوریلا گلس ۵ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۹٪ AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی – تراکم ۴۴۶ پیکسل بر هر اینچ – پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 – محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۹٫۸٪
سیستم‌عامل/رابط کاربری اندروید ۱۳ / One UI 5.1 اندروید ۱۳ و امکان ارتقا به HyperOS
مدت زمان آپدیت نرم‌افزاری/امنیتی ۵/۴ سال ۴/۳ سال
پردازنده و گرافیک اگزینوس ۱۳۸۰ – ۸ هسته‌ای با چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 MP5 اسنپدراگون ۷s نسل ۲ – ۸ هسته با چهار هسته از نوع Cortex-A78 و فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 MC4
ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۱ ترابایت ۱۲۸/۸، ۸/۲۵۶ و ۱۲/۲۵۶، ۵۱۲/۱۲ و ۵۱۲/۱۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی – کیفیت فیلم‌برداری ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی – ۴K@30fps ،۱۰۸۰P@30/60fps ،۷۲۰p@480fps ۲۰۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و لرزشگیر اپتیکال – لنز ۱/۱٫۴ اینچی – ۴K@30 و ۱۰۸۰P@30/60/120 و ۷۲۰P@960
دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 ۸ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۱۸ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم ۵ مگاپیکسلی ماکرو ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی – کیفیت فیلم‌برداری ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 – کیفیت فیلم‌برداری – ۴K@30fps ،۱۰۸۰P@30/60fps ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5 – کیفیت فیلم‌برداری – ۱۰۸۰P@30fps
بلندگوی استریو دارد
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد دارد
باتری و شارژر – شارژر درون جعبه ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۲۵ وات – درون جعبه قرار ندارد ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی – ۶۷ وات – درون جعبه قرار دارد
رنگ‌بندی لیمویی، گرافیتی، سفید، بنفش سفید یخی، آبی اقیانوسی، مشکی، بنفش

گلکسی A54 و ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G در یک نگاه

  • گلکسی A54 کوچک‌تر، ضخیم‌تر، عریض‌تر و سنگین‌تر است.
  • گلکسی A54 از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد اما ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G از استاندارد IP54.
  • گلکسی A54 یک سال بیشتر آپدیت می‌شود.
  • گلکسی A54 از حافظه داخلی UFS 3.1 بهره می‌برد اما ردمی، UFS 2.2.
  • گلکسی A54 دوربین سلفی بهتری دارد.
  • گلکسی A54 طول عمر باتری بیشتری دارد.
  • گلکسی A54 ارزان‌تر است.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G نمایشگر بزرگ‌تری دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G نمایشگر با وضوح بیشتری دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G حواشی کمتری اطراف نمایشگر دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G سخت‌افزار پایدارتری دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G در یک مدل با ۱۲/۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود اما A54 فقط ۸ گیگابایت رم دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G جک ۳.۵ میلی‌متری دارد.
  • ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G با شارژر ۶۷ واتی عرضه می‌شود اما گلکسی درون جعبه شارژر ندارد و شارژر آن هم کندتر است.

گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ محتویات جعبه

Galaxy A54

درون جعبه گلکسی A54 فقط یک گوشی و یک کابل دو سر Type-C به چشم می‌خورد. اما خوشبختانه گوشی‌های شیائومی درون بسته‌بندی خود هر چیز ضروری که به آن‌ها نیاز دارید را دارند.

Redmi Note 13 Pro

این یعنی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G به همراه خود هم شارژر دارد، هم کابل شارژر و هم یک قاب سیلیکونی باکیفیت که شما را از خرید هر چیز اضافه‌ی دیگری بی‌نیاز می‌کند.


گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ طراحی، کیفیت ساخت و خوش‌دستی

Galaxy A54

گوشی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G در چهار رنگ بسیار جذاب و چشم‌نواز عرضه شده است. این رنگ‌ها شامل سفید یخی، آبی اقیانوسی، مشکی و بنفش می‌شوند که رنگ بنفش آن بسیار ملایم است. همچنین در نسخه بنفش، بخش زیادی از پنل پشتی گوشی به صورت تک‌رنگ طراحی شده ولی ماژول دوربین، از سه رنگ مختلف تشکیل شده است. این موضوع سبب شده زیبایی گوشی از نمای پشتی چند برابر باشد. در رنگ‌های دیگر، بدنه و ماژول کاملا هم‌رنگ هستند. همچنین جز رنگ سفید یخی که بافت جالبی دارد، سایر رنگ‌ها کاملا ساده و یکدست هستند.

گلکسی A54 ردمی نوت 13 پرو

گلکسی A54 با طراحی بسیار ساده‌تری در مقایسه با رقیب دیگر عرضه شده است و در رنگ‌های لیمویی، گرافیتی، بنفش و سفید در دسترس قرار دارد. در این گوشی، روی پنل پشتی هیچ بافت خاصی وجود ندارد و طراحی آن همانند بقیه گوشی‌های سامسونگ، بسیار ساده است. در بخش پشتی این گوشی، سه دوربین به صورت عمودی و بدون ماژول در کنار یکدیگر قرار دارند. بدین ترتیب پنل پشتی دو گوشی کاملا از هم متفاوت است.

اما از پنل پشتی می‌رسیم به فریم‌ها. در گوشی گلکسی A54، روی فریم سمت راست، کلیدهای کنترل صدا و دکمه پاور به چشم می‌خورند، اما فریم سمت چپ صاف و یکدست است. در فریم بالایی، حفره مربوط به میکروفون و درگاه سیم‌کارت وجود دارد. اما در فریم پایینی که شلوغ‌ترین بخش طراحی بیرونی گوشی هم به حساب می‌آید، در کنار پورت شارژر، دو حفره‌ی دیگر برای میکروفون دیده می‌شود.

گلکسی A54 ردمی نوت 13 پرو

در ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G اما درگاه سیم‌کارت، پورت شارژر، حفره‌ی مربوط به میکروفون و بلندگو در زیر تعبیه شده‌اند. روی فریم سمت راست کلید پاور و کنترل صدا را می‌بینیم و روی فریم سمت چپ هم چیزی به چشم نمی‌خورد. در فریم بالایی هم فرستنده‌ی مادون قرمز، خروجی اسپیکر دوم، جک ۳.۵ میلی‌متری و حفره‌ی میکروفون دوم را شاهد هستیم. بدین ترتیب جز فریم‌های کناری، فریم بالا و پایین گوشی خیلی با هم تفاوت دارند.

گلکسی A54 ردمی نوت 13 پرو

روی پنل جلو، گلکسی A54 کمی از لحاظ زیبایی قافله را به رقیب می‌بازد. دلیل اصلی آن هم حواشی زیاد اطراف صفحه هست. اگرچه در تمام مقایسه‌ها، زیبایی را یک مقوله‌ی سلیقه‌ای دانستیم اما بعید است کسی از حواشی زیاد اطراف صفحه خوشش بیاید. گلکسی تقریبا ۸۳٪ پنل جلویش را نمایشگر فرا گرفته اما در ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G این میزان تقریبا ۹۰% است. نمی‌توان از این تفاوت چشم‌پوشی کرد. وجه شبه هر دو گوشی در این بخش هم دوربین سلفی حفره‌ای در بالاترین بخش مرکزی پنل است.

گلکسی A54 ردمی نوت 13 پرو

از لحاظ خوش‌دست بودن، باید بگوییم گلکسی A15 تقریبا ۳ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۲.۵ میلی‌متر، عریض‌تر و ۰.۲ میلی‌متر هم باریک‌تر است. بنابراین به شکل قابل توجهی کوچک‌تر است و ساده‌تر می‌توان با یک دست با آن کار کرد. از آن طرف وزن آن ۱۵ گرم بیشتر است تا بدین ترتیب کاربران حس بهتری هنگام کار با ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G به مدت طولانی داشته باشند. چون کمتر شما را خسته می‌کند.

از لحاظ کیفیت ساخت، شاید شیشه گوریلا گلس ویکتوس به کار رفته در ساخت ردمی کیفیت بسیار بالاتری از گوریلا گلس ۵ در گلکسی A54 داشته باشد، اما نماینده‌ی سامسونگ از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد و این یعنی ضد آب کامل. اما ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G از استاندارد IP54 بهره می‌برد که فقط آن را در برابر پاشش آب مقاوم می‌کند، نه فشار آب.


گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ نمایشگر

گلکسی A54 ردمی نوت 13 پرو

در بخش نمایشگر، اگر بخواهیم مشخصات روی کاغذ را ملاک قرار دهیم هیچ چیز به نفع گلکسی نیست. نه بیشینه روشنایی، نه وضوح تصویر، نه فناوری‌های پشتیبانی شده و نه حتی محافظ صفحه. اما تست‌ها و بررسی‌ها چه می‌گویند؟

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
امتیاز کلی ۱۲۰ ۱۲۳
خوانایی زیر نور خورشید ۱۱۷ ۱۱۶
کیفیت رنگ ۱۳۷ ۱۵۴
تماشای ویدیو ۱۲۷ ۱۰۸
کیفیت حرکات در ویدیو و بازی ۱۳۴ ۱۰۸
دقت، نرمی، کیفیت و سرعت لمس ۱۴۴ ۱۳۴
سایر موارد (میزان بازتاب صفحه، سوسو زدن و…) ۷۲ ۱۲۵

همانطور که مشاهده می‌کنید، هرچه مربوط به تجربه‌ی کاربری است، گلکسی A54 در آن عملکرد بهتری دارد. اما ردمی نوت ۱۳ پرو هم گوشی ضعیفی از این حیث نیست. به خصوص در دقت نمایش رنگ و خوانایی زیر نور خورشید که در مورد اول با اختلاف عملکرد بهتری دارد و در مورد دوم هم عملا با گلکسی برابر است. همچنین از لحاظ سوسو زدن صفحه، بازتاب و… هم عملکرد نماینده‌ی ردمی به شکل قابل توجهی بهتر است. بنابراین با توجه به امتیازات، باید خودتان قضاوت کنید که کدام نمایشگر بیشتر برایتان مناسب است. هرچند به نظر می‌رسد گلکسی A54 در کل گوشی بهتری باشد.


گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ کیفیت صدا، طول عمر باتری، سرعت شارژر

ردمی نوت 13 پرو

از لحاظ بلندی صدا، عملکرد هر دو گوشی تقریبا با هم برابر است. هر دو گوشی امتیاز نسبتا خوب را در تست‌ها کسب کرده‌اند اما ردمی نوت ۱۳ پرو به دلیل بهره‌مندی از دو خروجی مجزا برای اسپیکر، شدت نهایی بلندتری دارد. از لحاظ کیفیت کلی، ردمی عملکرد نسبتا بهتری دارد. اما این تفاوت به گونه‌ای نیست که خیلی متوجه آن شوید. با این حال شما می‌توانید در زیر، کیفیت صدای دو گوشی را با هم مقایسه کنید.

ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

گلکسی A54 5G

طول عمر باتری گلکسی A54 بیشتر است. البته منظورمان از بیشتر، این نیست که شما در عمل می‌توانید شارژدهی بسیار بیشتری از آن شاهد باشید. به صورت کلی، اختلاف گوشی در کل، یکی دو ساعت در انجام کارهای مختلف است. مثلا در وب‌گردی، عملکرد ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G تقریبا ۱۹ دقیقه بهتر است. اما در پخش ویدیو، کمتر از ۲ ساعت، شارژدهی گلکسی A54 بیشتر است. در انجام بازی هم اختلاف دو گوشی تقریبا ۱ ساعت به نفع گلکسی است. در مکالمه هم عملکرد مشابهی را از دو گوشی شاهد هستیم. با این وضعیت، نمی‌توان گلکسی را برنده‌ای با اختلاف فاحش دانست اما بالاخره برنده‌ی این بخش است.

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت
مکالمه ۲۶:۳۴ ساعت ۲۶:۳۱ ساعت
وب‌گردی ۹:۰۵ ساعت ۹:۲۴ ساعت
پخش ویدیو ۱۳:۲۳ ساعت ۱۱:۵۰ ساعت
انجام بازی ۷:۴۲ ساعت ۶:۰۹ ساعت
امتیاز کلی ۱۱:۱۵ ساعت ۱۰:۱۶ ساعت

از لحاظ سرعت شارژر، ردمی کامبک می‌زند و با اختلاف بسیار خوبی از رقیب کره‌ای‌اش بازی را می‌برد. این گوشی به لطف یک آداپتور سریع ۶۷ واتی در مدت زمان بسیار کوتاهی به میزان شارژ ایده‌آل برای ادامه‌ی روز دست پیدا می‌کند. این در حالی است که گلکسی A54 با شارژر ۲۵ واتی که درون جعبه هم نیست، کلی معطل‌تان می‌کند.

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
سرعت شارژر ۲۵ وات ۶۷ وات
میزان شارژ پس از ۳۰ دقیقه ٪۵۶ ٪۸۳
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۶۳ دقیقه ۴۲ دقیقه
شارژر درون جعبه ندارد دارد

گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ سخت‌افزار و نرم‌افزار

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس
گیک‌بنچ ۶ (تک هسته‌ای) ۱۰۰۸ ۱۰۱۹
گیک‌بنچ ۶ (چند هسته‌ای) ۲۷۹۷ ۲۷۵۱
۳DMark (offscreen) Wild Life (1440p)
۲۸۱۸ ۳۱۰۷
AnTuTu 9 ۵۰۶۶۷۸ ۵۲۳۷۴۶

همانطور که مشاهده می‌کنید، در بخش گرافیک، عملکرد ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G بهتر است؛ از لحاظ سرعت پردازشی اما عملکرد هر دو گوشی را باید برابر دانست. چون این اختلاف امتیاز چیزی نیست که بتوان با استناد به آن، یک گوشی را برتر از دیگری دانست. حتی برتری گرافیکی دو گوشی هم فاحش نیست اما کمی بیشتر از توان پردازشی خودش را نشان می‌دهد. در نهایت با مشاهده‌ی امتیاز کسب شده در تست AnTuTu هم می‌توان فهمید که دو گوشی تجربه‌ی تقریبا یکسانی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

ردمی نوت 13 پرو

اما یک مورد را نباید فراموش کرد. گلکسی A54 از حافظه داخلی با فناوری UFS 3.1 بهره می‌برد اما ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G از حافظه UFS 2.2. این یعنی شما در اجرا کردن و بارگذاری فایل‌ها، بازی‌ها، اپ‌ها و… سرعت به مراتب بیشتری را در گوشی کره‌ای شاهد خواهید بود.

فرق این دو گوشی را باید از پایداری عملکرد آن‌ها زیر فشار سنگین متوجه شد. جایی که ردمی نوت ۱۳ پرو موفق شد در یک تست سنگین یک ساعته، بیش از ۷۰٪ توان خود را حفظ کند. اما نماینده‌ی سامسونگ عملکرد بسیار پرنوسانی را از خود به نمایش گذاشت و در نهایت هم در یک بازه‌ی بسیار کوتاه، حتی ۴۶٪ از توانش را از دست داد. به صورت کلی، اگزینوس ۱۳۸۰ در اکثر زمان‌های تست، بیش از ۷۰٪ توانایی خود را حفظ کرد اما بسیار پرنوسان بود. از لحاظ پایداری گرافیکی،‌ هر دو تراشه فوق‌العاده عمل کردند و در یک تست پرفشار ۲۰ دقیقه‌ای، ۹۹٪ توان خود را حفظ کردند.

gsmarena 001 7
gsmarena 301 1

از لحاظ نرم‌افزاری، گلکسی A54 دست بالاتر را دارد. یک اینکه هم از لحاظ آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی وضعیت بهتری دارد و دوم اینکه One UI به صورت کلی رابط کاربری مجهزتر و غنی‌تری از MIUI و HyperOS است. البته رابط کاربری شیائومی هم با امکاناتی نظیر پنجره‌های شناور، تم‌های جذاب، نمایشگر همیشه روشن و… حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اما One UI به لطف قابلیت‌های شخصی‌سازی بی‌نظیر، دسته‌بندی ویجت‌ها، مودها و روتین‌ها، گالری قدرتمند با امکان ویرایش تصاویر، پنل اج، اسپلیت اسکرین و…، رابط دست و پا بسته‌ای نیست.


گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ دوربین

در نهایت اما می‌رسیم به دوربین. جایی که رقابت بین دو گوشی فوق‌العاده حساس می‌شود. از آن جایی که ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G و گلکسی A54 در بخش‌های مختلف که مهم‌ترینشان سخت‌افزار بود با یکدیگر برابر بودند و تفاوت زیادی نداشتند، در نتیجه دوربین می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای برای خرید یکی از آن‌ها باشد.

اگرچه روی کاغذ، برتری از آن ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G است چرا که از یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی بهره می‌برد اما گلکسی، از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما همه‌ی ما می‌دانیم وضوح یک سنسور لزوما به معنای بهتر بودن کیفیت عکاسی آن نیست. در نتیجه به نتایج دقیق تست دوربین وب‌سایت Dxomark استناد کردیم و متوجه شدیم نتایج روی کاغذ، در عمل هم صادق هستند.

نام گوشی گلکسی A54 ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G
عکاسی ۱۰۶ ۱۲۱
بوکه ۵۵ ۶۰
پیش‌نمایش ۵۳ ۶۱
زوم ۷۹ ۱۱۱
ویدیو ۱۱۵ ۱۱۸
پرتره ۱۰۹ ۱۱۰
نور کم ۶۴ ۸۱

همانطور که مشاهده می‌کنید، در هیچ یک از تست‌های صورت گرفته، گلکسی A54 به رقیب چینی خود یعنی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G برتری ندارد. در تمام این بخش‌ها هم برتری نسبتا با اختلاف است جز پرتره، بوکه و ویدیو. البته در عکاسی سلفی، برتری از آن گلکسی A54 است ولی اگر به عکاسی با دوربین اصلی علاقه‌مند هستید، باید بدانید ردنی نوت ۱۳ پرو ۵G نیازتان را به شکل بهتری برطرف می‌کند.

دوربین اصلی

دوربین سلفی


گلکسی A54 در مقابل ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؛ سخن پایانی

با توجه به این موارد، اگر به دنبال یک گوشی میانرده می‌گردید، هم گلکسی A54 و هم ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. اما اگر بخواهیم خیلی وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ردمی نوت ۱۳ از لحاظ جذابیت ظاهری، کیفیت اسپیکر، کیفیت دوربین اصلی، میزان رم، سرعت شارژر و موجود بودن شارژر و قاب محافظ درون بسته‌بندی، گزینه‌ی جذاب‌تری است.

اما گلکسی A54 از لحاظ سرعت حافظه، کیفیت دوربین سلفی، امکان پشتیبانی از درگاه کارت حافظه، طول عمر بالای باتری، پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر، رابط کاربری جذاب‌تر و غنی‌تر، استاندارد ضد آب IP67 و پشتیبانی از لرزشگیر در وضوح ۴K@30، گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آید. با این حساب فکر می‌کنید کدام گوشی گزینه‌ی بهتری است؟

گلکسی A54

نکات مثبت

  • طراحی زیبا
  • کیفیت ساخت عالی با استاندارد ضد آب IP67
  • نمایشگر بسیار باکیفیت
  • طول عمر بالای باتری
  • آپدیت نرم‌افزاری ۴ ساله
  • عملکرد سخت‌افزاری خوب
  • دوربین اصلی باکیفیت در تمام سناریوها
  • سلفی عالی
  • حافظه UFS 3.1
  • امکان ارتقای حافظه داخلی

نکات منفی

  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • عدم بهره‌مندی از جک ۳.۵ میلی‌متری
  • حواشی زیاد اطراف صفحه

ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

نکات مثبت

  • طراحی و رنگ‌بندی بسیار زیبا
  • نمایشگر باکفیت با پشتیبانی از دالبی ویژن
  • اسپیکر قدرتمند
  • سرعت شارژر عالی
  • شارژر درون جعبه
  • عملکرد سخت‌افزاری خوب با پایداری بالا
  • دوربین اصلی بسیار باکیفیت
  • نکات منفی
  • حافظه UFS 2.2
  • عدم بهره‌مندی از کارت حافظه
  • عملکرد ضعیف دوربین سلفی و فوق عریض

نکات منفی

  • حافظه UFS 2.2
  • عدم بهره‌مندی از کارت حافظه
  • عملکرد ضعیف دوربین سلفی و فوق عریض
loading...

گلکسی A54 یا ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۱۵,۹۰۰,۰۰۰ تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول درباره گلکسی A54 و شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G

کدام گوشی برای بازی بهتر است؟

هر دو گوشی به دلیل بهره‌مندی از سخت‌افزار قدرتمند، برای بازی مناسب هستند. اما ردمی به خاطر وجود ۱۲/۱۶ گیگابایت رم، گزینه‌ی جذاب‌تری خواهد بود.

فرق بین IP67 و IP54 چیست؟

IP67 یعنی گوشی کاملا ضد آب بوده و در صورت غرق شدن در عمق ۱ متری هم می‌تواند در برابر نفوذ آب مقاومت کند. اما IP54 یعنی در صورت پاشش آب، مشکلی برای گوشی به وجود نخواهد آمد.

آیا گلکسی A54 با شارژر عرضه می‌شود؟

خیر. برای این گوشی باید شارژر را به صورت جداگانه تهیه کنید.

آیا این دو گوشی از جک ۳٫۵ میلی‌متری بهره می‌برند؟

گلکسی A54 خیر اما ردمی نوت ۱۳ پرو ۵G چرا.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.