گزارش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۳: با فروش ۳۰ میلیون گوشی تعداد کاربران فعال به ۶۰۰ میلیون رسید!

شرکت شیائومی  (Xiaomi) به تازگی گزارش مالی خود را برای سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کرده است. اعداد و ارقام برای سازنده چینی که قرار است به‌زودی به صنعت EV یا همان خودروهای الکتریکی نیز بپیوندد، امیدوارکننده به نظر می‌رسد. براساس این گزارش شیائومی بین  ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، تعداد ۵۹۴.۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و تا زمان انتشار این اطلاعیه توانسته به ۶۰۰ میلیون کاربر برسد.

جزئیات گزارش مالی شیائومی در فصل اول ۲۰۲۳

درآمد بخش گوشی‌های هوشمند به ۳۵ میلیارد یوان (کمی کمتر از ۵ میلیارد دلار) بوده و ۳۰.۴ میلیون دستگاه به فروش رسیده است. متوسط قیمت فروش محصولات شیائومی  ۱۱۵۲ یوان (معادل ۱۶۳ دلار) بود که نسبت به سه ماهه قبل ۲.۷ درصد افزایش داشت.

شیائومی در سه ماهه اول ۲۰۲۳ با تصاحب ۱۱.۳ درصد از سهم بازار در رتبه سوم قرار گرفت، اما اپل و سامسونگ پیشتاز، هر کدام تقریباً دو برابر تعداد گوشی بین ژانویه تا مارس به فروش رساندند.

شرکت Xiaomi  در بازار داخلی خود، یعنی چین سهم خود را بهبود بخشید و حالا ۲۲.۲ درصد از بازار را در اختیار دارد، اما ویوو (vivo) موفق شد از آن پیشی بگیرد و شیائومی را در رتبه چهارم قرار دهد. اپل اول و اوپو در رتبه دوم قرار گرفتند.

مجموع درآمد فصل اول سال برای شیائومی ۵۹.۵ میلیارد یوان (۸.۴۳ میلیارد دلار) و سود خالص ۳.۲ میلیارد یوان (۴۵۰ میلیون دلار) بود، اما اگر هزینه‌های مربوط به تجارت خودروهای برقی هوشمند را در نظر بگیریم، این رقم به ۱.۱ میلیارد یوان (۱۵۰ میلیون دلار) کاهش پیدا خواهد کرد.

جزئیات گزارش مالی شیائومی در فصل اول 2023
جزئیات گزارش مالی شیائومی در فصل اول 2023

شیائومی شرکتی است که در AIoT نیز سرمایه گذاری کرده و تعداد دستگاه‌های هوشمند متصل را به ۶۱۸ میلیون رسانده است که از این رقم، ۱۲.۳ میلیون کاربر دارای ۵ دستگاه هوشمند یا بیشتر هستند. درآمد حاصل از لوازم خانگی هوشمند بزرگ، مانند یخچال، تهویه مطبوع، و ماشین لباسشویی، در مقایسه با سال قبل برای این شرکت ۶۰ درصد افزایش یافته است. ۲.۸ میلیون تلویزیون شیائومی به فروش رسیده که این، آن‌ها را در بین ۵ شرکت برتر تولیدکننده تلویزیون‌های هوشمند قرار داده است.

شیائومی همچنین مدعی شده که در حال برنامه‌ریزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده و تصمیم دارد حداقل ۷۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ و ۹۸ درصد تا سال ۲۰۴۰ آن را کاهش دهد و مسیری برای دستیابی به انتشار خالص صفر تعیین ‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.