گزارش درآمد سه‌ماهه سونی در سال ۲۰۲۳؛ فروش پلی استیشن ۵ به ۳۸.۴ میلیون کنسول رسید

شرکت «سونی» (Sony) به‌تازگی موفق شد مشکل کمبود کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) در بازار را برطرف کند. گزارش سه‌ماهه اول این شرکت نشان می‌دهد «پلی استیشن ۵» به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ در سه‌ماهه اول سال مالی تبدیل شد.

به گزارش وب‌سایت wccftech، شرکت «سونی» موفق شد از حدس و گمان خود پیرامون فروش کنسول «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) هم عبور کند و در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۶.۳ میلیون واحد PS5 را به فروش برساند. این آمار در سال گذشته به میزان فروش ۴.۳ میلیون واحد دستگاه ثبت شده بود. از حیث مجموع درآمد، این بهترین عملکرد «سونی» در بین نتایج مالی سه‌ماهه اول هر سال جاری به شمار می‌آید و میزان فروش کنسول مذکور را به عدد ۳۸.۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان رسانده است.

همچنین «سونی» این بار در مقایسه‌ با بازه‌ی مشابه سال گذشته، پول بیشتری از بازی‌های «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4) و «پلی استیشن ۵»، محتوای اضافی و سرویس‌های مین‌استریم به دست آورده است. فروش بازی‌های ویدئویی این کنسول با مقداری کاهش نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال قبل به ۶۸ میلیون رسید که ۲ میلیون کم شده است. بازی‌های فرست-پارتی «سونی» در سه‌ماهه اول سال جاری به میزان ۹.۵ میلیون نسخه فروش کرده است که نسبت به سال گذشته با کاهش ۵ میلیونی همراه بوده است. ۷۰ درصد از فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی انجام شده است و نتیجه آن مطابق با آمار سال گذشته در نظر گرفته می‌شود.

فروش کنسول پلی استیشن 5

فروش کنسول پلی استیشن ۵؛ برنامه آینده سونی در صنعت بازی‌های کامپیوتری

شرکت «سونی» عناوین انحصاری بی‌نظیری را هر ساله در بازار عرضه می‌کند. سال گذشته، عناوین انحصاری «آخرین بازنده از ما» (The Last of Us: Part 1) و «خدای جنگ: رگناروک» (God of War: Ragnarok) فروش قابل‌توجهی را برای Sony دست آورده‌اند. امسال با عرضه بازی‌های Final Fantasy XVI، Final Fantasy VII Rebirth و Spider-Man 2 می‌تواند کنسول «پلی استیشن ۵» را به یک قدمی پرفروش‌ترین کنسول تاریخ صنعت گیمینگ برساند.

گزارش‌هایی اخیراً منتشر شده که «سونی» در حال حاضر مشغول ساخت یک کنسول دستی بازی با نام رمز Q-Lite است. این شرکت همچنین در حال ارزیابی شرایط بازار برای انتشار کنسول رده بالای PS5 Pro است. گفتنی است هر دو کنسول جدید «سونی» در اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شوند. این شرکت قرار است اطلاعات جدیدی از کنسول دستی Q-Lite در همایش ویژه خود منتشر کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.