کوالکام از پلتفرم اسنپدراگون ایکس پلاس برای لپ‌تاپ‌ها رسما رونمایی کرد

پس از چندین مورد افشاگری‌های مختلف، روز گذشته کمپانی کوالکام از پلتفرم اسنپدراگون ایکس پلاس برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی کرد. این تراشه یک پله پایین‌تر از Snapdragon X Elite قرار گرفته و مجهز به. پردازنده مرکزی با ۱۰ هسته پردازشی Oryon و حداکثر فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز است. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه مدل Elite مجهز به پردازنده مرکزی ۱۲ هسته‌ای است.

همچنین تراشه جدید اسنپدراگون ایکس پلاس از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم با پهنای باند ۱۳۵ گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با این‌حال این نیمه‌هادی مجهز به یک NPU با قابلیت اجرای ۴۵ ترا عملیات محاسباتی در هر ثانیه است. کوالکام از این NPU به‌عنوان سریع‌ترین نمونه معرفی شده برای لپ‌تاپ‌ها یاد می‌کند.

انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس عملکردی استثنایی، شارژدهی طولانی باتری و قابلیت‌های پیشرو صنعت در زمینه هوش مصنوعی درون دستگاهی را برای لپ‌تاپ‌ها به ارمغان بیاورد.

کوالکام در توضیح قابلیت‌های هوشمند این پلتفرم به امکان ایجاد فوری یک کد جدید با استفاده از هوش مصنوعی درون دستگاهی، امکان ساخت موسیقی جدید با استفاده از محتوای موجود روی دستگاه و هوش مصنوعی Riffusion، کپشن‌های زنده در OBS Studio و قابلیت ترجمه آنی و خودکار ۱۰۰ زبان گفتاری به کپشن‌های زنده در ۱۰۰ زبان مختلف حین پخش زنده اشاره کرد.

gsmarena 002 112 1 scaled

gsmarena 002 112 1 scaled

لپ‌تاپ‌های مجهز به این تراشه احتمالا در اواسط سال جاری میلادی از سوی برندهای معروف جهانی عرضه خواهند شد. پردازنده Oryon در تراشه اسنپدراگون ایکس پلاس در مقایسه با برخی رقبای ناشناس ۳۷ درصد سریع‌تر ظاهر شده و میزان مصرف انرژی آن نیز تا ۵۴ درصد کمتر است. این تراشه از حافظه‌های رم LPDDR5X پشتیبانی نموده و دارای مجموعا ۴۲ مگابایت Cache است.

این تراشه با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری تولید شده و از ۳ نمایشگر خارجی با رزولوشن ۴K HDR و نرخ نوسازی حداکثر ۶۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. همچنین این پلتفرم با قابلیت پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۴، ISP دوربین پیشرفته و صدای همه‌جانبه بدون اتلاف روانه بازار می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.