کسب مدال طلای مسابقات اختراعات کانادا توسط زن ایرانی

صبا ولیزاده سلطان احمدی مخترع تبریزی مدال طلای هشتمین دوره مسابقات اختراعات کانادا iCAN۲۰۲۳ را از آن خود کرد.

به گزارش سیناپرس، وی با اختراع سرنگ ایمن در کلاس تجهیزات پزشکی در این رویداد بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور داشت که در نهایت موفق شد مدال طلای این کلاس را در این رویداد جهانی کسب کند.

این اختراع با عنوان سرنگ ایمن در حوزه تجهیزات پزشکی است که احتمال ایجاد زخم را به حداقل می‌رساند.همچنین اختراع فوق مراحل تست‌های اولیه را انجام داده و نمونه اولیه آن تولید شده و در فرایند تجاری سازی قرار دارد.

هشتمین دوره مسابقات بین المللی اختراعات کشور کانادا، تورنتو تحت عنوان (Toronto international society of innovation & advanced skills)  ( iCAN ۲۰۲۳) در آگوست سال ۲۰۲۳ میلادی برابر با شهریور ماه سال ۱۴۰۲ توسط انجمن بین المللی نوآوری و مهارت‌های پیشرفته شهر تورنتو و با حمایت فدراسیون بین المللی مخترعان (IFIA) برگزار شد. 

62733376

انتخاب و اعطای مدال و جوایز در بخش مسابقات این عرصه بین المللی به مخترعین با بررسی دقیق اختراعات ایشان توسط هیات داوران با تخصص‌های ویژه صورت می‌ گیرد.به طور متوسط همه ساله در حدود ۵۰۰ مخترع از ۴۵ کشور جهان در این رویداد بین المللی در مساحتی به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع در مرکز نمایشگاهی یورک واقع در قسمت شمالی شهر تورنتو حضور می‌یابند.

صبا ولیزاده پیش از این نیز توانسته بود در سال ۱۳۹۴ مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات لهستان و جایزه ویژه مخترعین مراکش و همچنین در سال ۱۳۹۵ مدال طلا از مسابقات اختراعات سوئیس و مدال طلای مخترع برتر زن در کشور کره جنوبی را کسب کند. 

وی عضو رسمی فدراسیون جهانی مخترعین و عضو انجمن مخترعین ایران است.

این مخترع و نخبه تبریزی دارای ۳ اختراع در زمینه تجهیزات پزشکی دارد که تا به حال توانسته یک مورد را ثبت اختراع کند و دو مورد نیز در فرایند ثبت قرار دارد. عناوین اختراع صبا ولیزاده، طراحی و ساخت ست جراحی در حوزه زنان و زایمان، کفش دیابتی برای افراد مبتلا به دیابت و سرنگ ایمن است.

این مخترع در حال حاضر دانشجوی کارشناسی شیمی می‌باشد و در دوران دانش آموزی در دبیرستان فرزانگان ۲ تبریز تحصیل کرده است. او در دوران دانش آموزی نیز در المپیاد شیمی دارای مقام‌های استانی و کشوری است.

نوشته کسب مدال طلای مسابقات اختراعات کانادا توسط زن ایرانی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.