کتاب عملکرد دوساله دولت در حوزه وزارت علوم منتشر شد

انتشارات موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، کتاب روایتی از عملکرد دوساله دولت مردمی در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را منتشر کرد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم، به نقل از خبرگزاری ایسنا، کتاب روایتی از عملکرد دوساله دولت مردمی در حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «روایت ذی‌نفع محور»، توسط سمیه نصیرزاده و مصطفی باقریان‌فر منتشر و به بهای سه میلیون و پانصد هزار ریال توسط انتشارات موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی راهی بازار نشر شد.

در مقدمه کتاب آمده: دولت سیزدهم که نخستین دولت چله دوم انقلاب اسلامی است با الهام از رهنمودهای رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در مفاد بلند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر آن است تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی توانمند، نخبگان و دانشمندان کشور، تقویت حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و نوآوری پله‌های پیشرفت همه‌جانبه و مقدمات شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی ایران را فراهم آورد.

بر همین اساس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های ارزشمند و گران‌بهای انسانی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری با رویکرد مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان انقلابی و نخبگان متعهد تمامی مساعی خود را برای کسب توفیقات حداکثری دولت انقلابی و تقویت انگیزش‌های درونی اعضای هیئت علمی، اصلاح فرایندها، توجه به رفع نیازهای جامعه و تحقق عینی دانشگاه جامعه پرداز و اهتمام جدی به امر مهم نوآوری به خدمت گرفته است.

با امید به فضل خداوند متعال و هدایت‌های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و حمایت‌های باورمندانه رئیس جمهور به گونه‌ای عمل خواهیم کرد تا هم در کسب مرجعیت علمی و حرکت در مرزهای دانش به جایگاه شایسته و طراز دولت انقلابی برسیم و هم در عرصه تولید علم نافع و برای حل مسائل مهم جامعه، صنعت و اقتصاد کشور منشأ اثر و خدمت مؤثر باشیم.

این کتاب شامل شش فصل است که در هر فصل آن به بررسی اقدامات وزارت علوم در یکی از بخش‌های نظام آموزش عالی پرداخته شده است. در فصل اول کتاب مسائل اعضای هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل دوم موضوعات مربوط به دانشجویان کندوکاو شده، فصل سوم کتاب در مورد کارکنان نظام آموزش عالی است، در فصل چهارم امورات دانش‌آموختگان و در فصل پنجم به اقدامات وزارت علوم در حوزه جامعه، مردم و خانواده پرداخته شده است.

نوشته کتاب عملکرد دوساله دولت در حوزه وزارت علوم منتشر شد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.