تصویب ۳ قانون برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعتگر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تصویب سه قانون برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعتگر خبر داد و گفت: این قوانین شامل صدور مجوز کسب و کار از درگاه واحد ملی صدور مجوزها، تصویب بیمه اعضای فاقد بیمه سازمان نظام مهندسی و خرید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اقبال شاکری عضو هیئت علمی این دانشگاه در گردهمایی دانش آموختگان دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه به دستاوردهای بزرگ حمایت از فعالان صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: ممکن است بسیاری دانشجویان در دانشگاه مطلع نباشند که در صنعت کشور چه اقدامات بزرگی انجام می شود و چه دستاوردهای بزرگی در صحنه پیشرفت کشور داریم.

وی انجام برنامه ریزی‌های درست در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت را ضروری دانست و تصریح کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده، اطمینان دارم که فارغ التحصیلان دوره فعلی موفق تر از دوره های قبل خواهند بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مهم ترین اقدامات قانونی انجام شده برای رفع نگرانی و مشکلات صنعتگران اشاره کرد و گفت: ما در حوزه صنعت سه قانون خوب داشتیم از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شد. یکی از این موارد این بود که به کمک سازمان نظام مهندسی بعد از ۲۷ سال بیمه مهندسان سازمان نظام مهندسی را در برنامه هفتم توسعه تصویب کردیم و بودجه آن برای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در نظر گرفته خواهد شد.

شاکری تاکید کرد: ارتباط با سازمان نظام مهندسی باعث شد ما در این زمینه جدی تر وارد شویم. بنابراین اگر این ارتباطات خوب برقرار شود ما می‌توانیم مشکلات صنعت و قشر عظیم فارغ التحصیلان را در صنعت برطرف کنیم.

وی همچنین بر قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تصویب آن از دیگر اقدامات مثبت در راستای حمایت از صنعتگران محسوب می‌شود چرا که باور داریم این شرکت‌ها می‌توانند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با تصویب این قانون دستگاه‌های اجرایی موظف به خرید محصولات شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها، فناور و خلاق هستند و تاکنون ۵۰۰ شرکت توانستند محصولات خود را بر این اساس بفروشند.

شاکری از تصویب قانون صدور مجوز واحد از درگاه ملی صدور مجوز خبر داد و گفت: تصویب این قانون باعث حذف امضاهای طلایی و انحصارات سنگین دولتی شد. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دستگاه‌های دولتی به آن درگاه پیوستند. در واقع در گذشته به بهانه‌های واهی اجازه صدور مجوزها را نمی‌دادند اما امروزه صدور مجوزها راحت‌تر شد است. بنابراین باید کمک کنیم دانشجویان و دانش آموختگان در گیر کاغذبازی‌های اداری انحصارگرانه اداری نباشند و راحت‌تر برنامه‌های خود را پیاده‌سازی و تولیدات خود را وارد بازار کنند.

نوشته تصویب ۳ قانون برای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان صنعتگر اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.