کتابخانه‌ای با معماری بی‌نظیر در زیر یک مزرعه در ژاپن

استودیوی معماری هیروشی ناکامورا و NAP در توکیو به تازگی یک کتابخانه زیرزمینی زیبا را تکمیل کرده‌اند. این فضای مطالعه جدید که کتابخانه زیرزمینی نامیده می شود، در زیر یک چمنزار واقع در مزرعه کورکو فیلدز در چیبا در ژاپن واقع است. این پروژه نوآورانه برای ارائه تجربه ادبیات «انعکاسی» به مشتریان، طراحی شده است.

کورکو فیلدز می‌گوید: «کتابخانه زیرزمینی مانند یک غار است که به آرامی در زیر خاک پوشیده از درختان و گل‌ها پنهان می‌شود. درست همانطور که گیاهان و سبزیجات در همزیستی با میکروارگانیسم‌های موجود در خاک رشد می‌کنند، ما در زمین نقب می‌زنیم، با کتاب‌ها روبرو می‌شویم، دانش خود را جمع می‌کنیم و قدرت تخیل را پرورش می‌دهیم. برای اینکه دوباره روی زمین قدم بگذارم و به سوی آینده پیش برویم.»

کتابخانه زیرزمینی به گونه‌ای ایجاد شده است که بازدیدکنندگان هنگام گردش در اطراف مزرعه به سادگی به ورودی آن برخورد کنند. ورودی از زمین بیرون می‌آید و مهمانان را دعوت می‌کند تا بی سر و صدا وارد راهروهای آن شوند و کاوش کنند.

با عبور از یک سری مسیرهای پرپیچ و خم، خوره‌های کتاب می‌توانند در فضای داخلی گرم، پر از قفسه‌های کتاب بلند از کف تا سقف، مکان‌های دنج و پراکنده برای نشستن، و گوشه‌های مطالعه پنهان، کاملاً غوطه‌ور شوند.

مطابق با زیبایی‌شناسی ساختمان‌های سنتی ژاپنی، فضای داخلی دارای مبلمان چوبی گرم، رنگ‌های خنثی و کف‌های بتونی خام است و توسط یک دیوار شیشه‌ای منحنی مشرف به حیاط مرکزی چمن پوشیده شده و نور طبیعی خورشید را وارد فضای زیرزمینی می‌کند و در عین حال بازدیدکنندگان را با طبیعت مرتبط می‌کند.

در قلب کتابخانه یک اتاق دایره‌ای قرار دارد، با سقف چوبی باشکوهی که مجموعه‌ای از تیرهای باریک درهم پیچنده در آن به سمت بالا به سمت نورگیر دایره‌ای مرکزی، می‌روند.

معماری چشم انداز امکان نظارت آسان بر آبیاری و حفظ آب را با نگهداری ساده و منظم در فصول مختلف فراهم می کند.

کتابخانه زیرزمینی در ۱۶ فوریه به روی عموم باز شد و بیش از ۳۰۰۰ کتاب در بیش از ۵۰ دسته بندی را در خود جای داده است، با هدف الهام بخشیدن به مردم نسبت به آینده خود، در عین حال فراگرفتن درس‌هایی از طبیعت بر روی مردم باز شده.

کورکو فیلدز می‌گوید: «ما کتاب‌هایی در موضوع‌های شعر، فلسفه، تاریخ، دین، علم و اقتصاد، گرد آورده‌ایم که درعین انطباق با طبیعت و شیوه‌های زندگی کشاورزی، ارتباط منحصربه‌فردی با شعر، فلسفه و تاریخ دارند.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.