کاهش ۱۸.۳ درصدی بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲

IDC Smartphone Tracker گزارش داد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ رکورد بسیار پایین‌تری از فروش گوشی هوشمند در سراسر جهان را ثبت کرده است، زیرا این بازار با کاهش ۱۸.۳ درصدی به ۳۰۰.۳ میلیون محموله محدود شده است. هر پنج برند اصلی در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ با کاهش دو رقمی مواجه شده‌اند و رقم کل نشان دهنده‌ی بزرگترین کاهش سه ماهه اخیر است.

۲۰۲۲ سال کاهش حجم محموله‌های بازار موبایل

این حجم بزرگ از کاهش بزرگ سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ در محموله‌های گوشی هوشمند، به کوچک شدن سالانه ۱۱.۳ درصدی بازار نسبت به ارقام سال ۲۰۲۱ منجر شده است. در سال ۲۰۲۲ به طور مجموع ۱.۲۱ میلیارد گوشی هوشمند فروخته شده است که در مقایسه با ۱.۳۶ میلیاردی که در سال ۲۰۲۱ به فروش رفته است، کاهش بزرگی را نشان می‌دهد.

سه ماهه چهارم بازار گوشی هوشمند

اپل با تمرکز بر ارقام اولیه سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ بار دیگر با ۷۲.۳ میلیون محموله و ۲۴.۱ درصد از سهم بازار پیشتاز این دوره زمانی از بازار شد. سامسونگ با فروش ۵۸.۲ میلیون گوشی و سهم ۱۹.۴ درصدی از بازار در رتبه دوم قرار گرفت. شیائومی نیز با ۳۳.۲ میلیون محموله و ۱۱ درصد از سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفت و این شرکت بیشترین کاهش را در حجک محموله‌ها نسبت به دوره قبلی خود از سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ با ۲۶.۳- داشته است. دو برند Oppo (25.3 میلیون) و vivo (22.9 میلیون) در رتبه‌بندی پنج رتبه اول قرار گرفتند.

اما آمار مربوط به کل سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که سامسونگ با ۲۶۰.۹ میلیون دستگاه و ۲۱.۶ درصد سهم بازار در بین رقبا پیشرو است. اپل با ۲۲۶.۴ میلیون و ۱۸.۸ درصد از بازار دوم شد در حالی که شیائومی با حجم ۱۵۳.۱ میلیون محموله و کاهش ۱۲.۷ درصدی بخش مهمی از بازار را از دست داد. دو شرکت Oppo (103.3 میلیون) و vivo (99 میلیون) با ۲۲.۷-٪ و -۲۲.۸٪ بیشترین کاهش سالانه را در بین پنج شرکت برتر را به خود اختصاص دادند.

سه ماهه چهارم بازار گوشی هوشمند

تورم و افزایش هزینه‌ها عامل اصلی کاهش در بازار موبایل

تحلیلگران IDC با اظهار نظر در مورد کاهش ارزش محموله‌ها، بیان کرده‌اند که کاهش هزینه‌ها از سوی مصرف‌کننده و همنچنین افزایش تورم در سطح جهانی، دلایل اصلی کاهش تقاضا برای دستگاه‌های جدید بوده است. از این رو کاربران با افزایش چرخه نرخ نوسازی {تعویض باتری و سایر تعمیرات} به ۴۰ ماه (۳.۳ سال) دستگاه‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگه‌داری می‌کنند. با نگاهی به آینده، IDC پیش‌بینی می‌کند که فروشندگان سعی می‌کنند در سبد موجودی خود تجدید نظر کنند در حالی که کانال‌های خرده‌فروشی باید در تخصیص موجودی موجود خود بهتر کار کنند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.