کارت گرافیک های AMD Polaris نمی‌توانند Forspoken را اجرا کنند

اینطور که به نظر می‌رسد، کارت گرافیک های Polaris شرکت AMD – کارت گرافیک‌های RX 400/500 – به خاطر عدم پشتیبانی از DirectX 12_1 نمی‌توانند بازی جدید Forspoken را اجرا کنند.

ناتوانی کارت‌های AMD Polaris در اجرای Forspoken

شرکت AMD در سال ۲۰۱۷ کارت گرافیک‌های Polaris را معرفی کرد و تا سال ۲۰۱۹ دو بار آن‌ها را بهبود داد. این کارت گرافیک‌ها که شامل کارت‌های سری RX 400 و RX 500 می‌شوند، اولین کارت گرافیک‌های این شرکت پس از معماری قدیمی GCN بودند و با هدف بازار میان‌رده‌های رو به بالای آن زمان توسعه پیدا کرده بودند و در زمان خودشان ارزش خرید بسیار بالایی داشتند.

در آن زمان، شرکت AMD مد نظر داشت پشتیبانی بهتری از DirectX 12 برای این کارت‌ها ارائه بدهد تا این کارت‌ها برای آینده آماده‌تر باشند، اما حال و پس از چند سال این کارت گرافیک‌ها از اجرای بازی جدید Forspoken به خاطر سطح دسترسی پائین DirectX 12 – پائین‌تر از مطلوبات بازی – ناتوان هستند. متأسفانه کارت گرافیک‌های Polaris سطح دسترسی DirectX 12_1 ندارند. با توجه به اینکه حتی کارت گرافیک‌های GTX 900 Maxwell شرکت انویدیا از سال ۲۰۱۴ این سطح دسترسی را دارند، این مسئله کمی خجالت‌آور هم هست.

AMD Radeon RX Polaris GPUs 1 1456x819 1

با این حساب، کاربران کارت گرافیک‌های Radeon RX 400/RX 500 نمی‌توانند بازی Forspoken را اجرا کنند. البته حتی اگر امکان اجرای این بازی با این کارت‌ها وجود داشت، باز هم توفیق خاصی نداشت. این بازی به قدری سنگین و نابهینه است که کارت گرافیک‌های پرچمدار نسل جدید هم در اجرای آن با دشواری مواجه هستند. حتی اگر این مسئله را هم کنار بگذاریم، این بازی یک سری ضعف اساسی در گیم‌پلی، داستان و انتخاب دیالوگ‌ها دارد و تجربه آن لطف خاصی هم ندارد.

این احتمال وجود دارد که توسعه‌دهندگان بازی امکان پشتیبانی آن از سطح دسترسی DX12 پائین‌تر را نیز برقرار کنند، اما در حال حاضر اوضاع به این صورت است و کاربران کارت گرافیک های AMD Polaris نمی‌توانند Forspoken را تجربه کنند. با در نظر گرفتن اینکه این کارت گرافیک‌ها محبوب‌ترین کارت گرافیک‌های حال حاضر AMD در چارت‌های استیم هستند و کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند، این مسئله تأثیر زیادی روی موفقیت و آینده این عنوان جدید می‌گذارد.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.