کاهش قیمت کارت گرافیک‌های AMD Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT تا ۱۵۰ پوند!

به نظر می‌رسد کارت گرافیک‌های پرچم‌دار RDNA 3 شرکت AMD در اروپا به پایین‌ترین قیمت خود سقوط کرده‌اند، به این ترتیب بها تمام شده نسخه Radeon RX 7900 XTX به ۸۲۹ یورو و مدل ۷۹۰۰ XT به ۶۲۹ یورو کاهش یافته است.

در اینجا باید اشاره کرد که سری کارت گرافیک‌های RDNA 3 شرکت AMD یک سال است که کاهش قیمت‌های گسترده‌ای را تجربه کرده‌اند، با این وجود، تخفیف اعمال شده برای نسخه‌های Radeon RX 7900 XTX و Radeon RX 7900 XT از زمان عرضه رسمی این کارت گرافیک‌ها به بازار تاکنون مشاهده نشده است.

خرده فروش بریتانیایی Ebuyer قیمت کارت گرافیک پرچمدار AMD RDNA 3 را کاهش داده و آن را به جای ۷۷۹.۹۹ یورو، با قیمت ۶۲۹.۹۹ یورو به فروش می‌رساند که تقریباً یک تخفیف ۱۹.۲ درصدی محسوب می‌شود. اگر قیمت پیشنهادی (MSRP) اولیه این کارت گرافیک را ۱۰۴۹ یورو در نظر بگیرید، این کاهش قیمت تقریباً ۴۰ درصد خواهد بود، که با توجه به پویایی بازارهای کارت گرافیک، به ویژه بازارهای اتحادیه اروپا، در واقع تخفیف بسیار قابل توجهی است. به طور مشابه، پردازنده‌های گرافیکی Radeon RX 7900 XTX اکنون با بها تمام شده نزدیک به ۸۰۰ یورو در دسترس هستند که کاهش قابل توجه ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT تا 150 پوند!

اکنون باید اشاره کرد، این کاهش قیمت در برابر آنچه در اتحادیه اروپا و احتمالاً در سطح جهانی دیده‌ایم بیشترین افت قیمت محسوب می‌شود، زیرا آخرین تخفیفی که برای کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XT شاهد بودیم در ایالات متحده اتفاق افتاد، زمانی که این محصول با قیمت حدود ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسید. دیدن فروش کارت گرافیک با این قیمت واقعاً شگفت‌انگیز است و مدلی که تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار گرفته، XFXs MERC 310 است که نه تنها عملکرد قابل توجهی دارد، بلکه با قابلیت‌های خنک‌کننده عالی تجهیز شده است تا به نیازهای مصرف بالای انرژی تراشه داخلی پاسخ دهد.

قیمت کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XTX و RX 7900 XT شرکت AMD پس از کاهش

  • XFX SPEEDSTER MERC 310 Radeon RX 7900 XT 20G – با قیمت ۶۲۹.۹۹ یورو (Ebuyer)
  • MSI Gaming Trio Classic Radeon RX 7900 XTX 24G – با قیمت ۸۲۹.۹۸ پوند (Ebuyer)
  • XFX SPEEDSTER MERC 310 Radeon RX 7900 XTX 24G – با قیمت ۸ £ ۳۹.۹۹ (Ebuyer)
  • PowerColor Hellhound OC Radeon RX 7900 XTX 24G – با قیمت ۸۳۹.۹۹ پوند (Ebuyer)

وقت آن است که مصرف کنندگان اتحادیه اروپا از مزایا کارت گرافیک RDNA 3 بهرمند شوند. کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT در مقابل نزدیکترین رقیب خود یعنی، RTX 4070 Ti SUPER شرکت انویدیا، می‌تواند پیروز میدان باشد و در نسبت قیمت به دلار برتری می‌یابد، به همین دلیل است که شرکت AMD می‌تواند به طور بالقوه در این بخش پیشتاز باشد، با توجه به اینکه کاهش قیمت در تمام شرکای AIB ثابت می‌ماند.

روند کلی بازارهای کارت گرافیک در واقع نزولی است. ما شاهد کاهش قیمت‌های گسترده در بازارهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده بوده‌ایم که بر کارت گرافیک‌های شرکت‌های بزرگی همچون NVIDIA و AMD تأثیر گذاشته است. با این وجود کاهش بیشتر قیمت در آینده نیز دور از انتظار نیست، اما نه به اندازه تخفیف فعلی شرکت AMD. انتظار می‌رود همانطور که این کاهش قیمت‌ها توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می‌کند، به سرعت نیز تمام شود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.