کالبدشکافی MacBook Pro 14 2023 – بدون ذره‌ای تغییر و تفاوت

به تازگی iFixit به سراغ مدل جدید MacBook Pro 14 2023 شرکت اپل با پردازشگر M2 Pro رفته و آن را کالبدشکافی کرده است، البته با یک رویکرد متفاوت. iFixit برای کالبدشکافی این لپ تاپ برای اولین بار از راهنمای تعمیراتی خود شرکت اپل استفاده کرده است.

کالبدشکافی MacBook Pro 14 2023

همان‌طور که گفتیم، iFixit این بار از راهنمای خود اپل برای کالبدشکافی MacBook Pro 14 2023 استفاده کرده و این لپ تاپ را که به پردازشگر M2 Pro مجهز شده، با نسل قبل آن که به پردازشگر M1 Pro مجهز شده از نزدیک مقایسه کرده است. احتمالاً نتیجه این مقایسه را خودتان هم می‌دانید – حتی در داخل هم هیچ تفاوتی میان این دو سری لپ تاپ وجود ندارد و گویا شرکت اپل، صرفاً جای دو پردازنده را باهم عوض کرده است.

دفترچه راهنمای تعمیرات شرکت اپل یک دفترچه قطور ۱۶۰ صفحه‌ای است و به همراه ۳۹ نوع ابزار متفاوت برای باز کردن اجزای مختلف MacBook Pro برای کاربر ارسال می‌شود. میزان توجه اپل به جزئیات در این لپ تاپ‌ها به حدی است که هر متخصص تعمیراتی را به مرز جنون می‌رساند. باز کردن یک قطعه کوچک ممکن است به باز کردن تعداد زیادی پیچ از انواع مختلف نیاز داشته باشد.

باز کردن ترک‌پد شیشه‌ای مک بوک یک کابوس واقعی است و حتی پس از آن، برای باز کردن باتری لپ تاپ و احتمالاً تعویض آن هم باید زحمت زیادی بکشید. شرکت اپل به خاطر فشار افکار عمومی در قضیه «حق تعمیر کاربر» مجبور شد راهنماهای تعمیراتی تعدادی از محصولات خود را به بیرون نیز عرضه کند. اما اگر شما به دنبال یک تجربه تعمیراتی ساده و بی‌دردسر هستید، تحت هیچ شرایطی به سراغ MacBook Pro 14 2023 نروید.

Differences between M1 Pro and M2 Pro 14 inch MacBook Pro

هنوز مشخص نیست که iFixit به سراغ MacBook Pro 16 2023 هم می‌رود یا خیر. اما اگر برود، نتایج آن از همین حالا هم مشخص است و قرار نیست تغییر خاصی در مدل امسال نسبت به مدل پارسال دیده بشود. البته که تعداد پیچ‌ها و پیچیدگی کالبدشکافی MacBook Pro 16 به خاطر ابعاد بزرگ‌ترِ آن، بیشتر هم هست.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.