کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا: پر سود تر از همیشه برای دلال‌های چینی

ممکن است برای شما هم جالب باشد اگر بدانید کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا هنوز در کشور چین تقاضای خوبی دارد و به نظر می‌رسد دلال‌های چینی راه مناسبی را برای سود بردن از چنین مشتری‌هایی پیدا کرده‌اند.

همانطور که می‌دانید کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا یکی از محصولاتی است که به دنبال کنترل صادرات ایالات متحده، فروش آن در کشور چین ممنوع شد. این یک ضربه بزرگ برای مشتریان و گیمرهای چینی بود، به ویژه بازار هوش مصنوعی که از این کارت گرافیک به عنوان جایگزینی برای محصولات گران‌تر شرکت انویدیا مانند تراشه‌های H100 یا A100 (که همچنین تحت کنترل قوانین صادرات قرار گرفته‌اند) استفاده می‌کرد. همه این تغییر و تحولات باعث شد تا شرکت انویدیا کارت گرافیک GeForce RTX 4090D خود را به بازار عرضه کند. این کارت گرافیک یک محصول با مشخصات کاهش یافته است اما با همان قیمت نسخه RTX 4090 در کشور چین عرضه می‌شود.

با این حال، به نظر می‌رسد با وجود ورود کارت گرافیک GeForce RTX 4090D به بازار، هنوز تقاضای زیادی برای کارت گرافیک اصلی RTX 4090 وجود دارد و همانطور که انتظار می‌رود برخی از فروشندگان از این موقعیت استفاده می‌کنند. گزارش شده است که نسخه GeForce RTX 4090 علیرغم قیمت بسیار بالا خود، شاهد افزایش فروش در بازارهای آسیایی مانند کشورهای تایوان، کره جنوبی، سنگاپور، ویتنام و غیره است. هدف اصلی از ارائه این کارت‌های گرافیک، فروش آن‌ها به منظور کسب سود در کشور چین است، زیرا مشتریان در چین تمایل دارند برای کارت گرافیک کامل RTX 4090 مبلغ اضافی پرداخت کنند.

کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا: پر سود تر از همیشه برای دلال‌های چینی
کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا: پر سود تر از همیشه برای دلال‌های چینی

دلال‌های چینی از چه طریقی با فروش کارت گرافیک‌های RTX 4090 سود می‌برند؟

اما ماجرا همینجا تمام نمی‌شود، بیشتر خرده‌فروشان در این مناطق از این موضوع آگاه هستند که این کارت‌های گرافیک به بازار هوش مصنوعی منتقل می‌شوند و بنابراین شروع به فروش کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا همراه با سیستم‌های بازی پیش‌ساخته کرده‌اند تا از کسب سود دلال‌ها جلوگیری کنند. با این حال، این روش خوب عمل نمی‌کند. به گزارش MyDrivers، دلال‌های چینی این سیستم‌های پیش‌ساخته را خریداری می‌کنند و با وجود اینکه خریدار هزینه کامل سیستم را پرداخت می‌کند، اما آن‌ها همچنان موفق به کسب سود از فروش مجزا کارت‌های گرافیک RTX 4090 می‌شوند.

یکی از این موارد زمانی گزارش شد که یک خریدار ۲۰ سیستم از پیش ساخته شده را از یک خرده فروش PC تایوانی مستقر در شهر تایپه خریداری کرد. کل سیستم به همراه کارت گرافیک GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا حدود ۳۲۰۰۰ RMB 4450 دلار آمریکا قیمت داشت. این بیش از دو برابر قیمت فعلی نسخه ۴۰۹۰ در ایالات متحده و ۲.۸ برابر بیشتر از ۱۵۹۹ دلار MSRP ایالات متحده است. با این حال، این دلال‌های چینی در تلاش هستند تا به مشتریانی که به دنبال تمام قدرت هوش مصنوعی هستند خدمات ارائه دهند و از طریق فروش کارت گرافیک به آنها سود بزرگی کسب به دست آورند، اگرچه هزینه‌های بسیار بالایی را نیز برای این کار پرداخت می‌کنند.

کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا: پر سود تر از همیشه برای دلال‌های چینی
قیمت کارت گرافیک GeForce RTX 4090 شرکت انویدیا در ایالات متحده، منبع تصویر: Newegg

خود کارت گرافیک در بازار گران‌تر شده و این نسخه دیگر با قیمت MSRP در دسترس نیست. این در حالی است که سایر کارت‌های سری RTX 40 با قیمت MSRP یا کمتر از آن در دسترس هستند. با تمام این تفسیرها، به نظر می‌رسد که خرده فروشان نیز از وضعیت ممنوعیت کارت گرافیک RTX 4090 در چین استفاده می‌کنند. مشخص نیست که کارت گرافیک GeForce RTX 4090D شرکت انویدیا چقدر در چین مورد استقبال قرار گرفته است، اما حداقل گیمرها می‌توانند این کارت را با همان قیمت پیشنهادی تولید کننده در چین (که ۱۲,۹۹۹ RMB است) خریداری کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.