کارت گرافیک RTX 4080 SUPER این بار با فن های NOCTUA به بازار می‌آید

آخرین نسخه اضافه شده به سری RTX 40، نسخه ارتقا یافته SUPER یکی از ضخیم‌ترین کارت گرافیک‌ها است. شرکت ایسوس بار دیگر با شرکت خنک کننده اتریشی Noctua همکاری کرد تا کارت گرافیک RTX 4080 SUPER Noctua را تولید کند. این نسخه مطابق با نسخه‌های قبلی خود، همچنان طراحی قهوه‌ای رنگ را حفظ می‌کند.
نسخه جدید RTX 4080 SUPER Noctua Edition بسیار شبیه مدل اصلی است و دو فن ۱۲۰ میلی متری Noctua NF A12x25 PWN را در خود جای داده است. پایه کارت گرافیک بر اساس طراحی نسخه TUF RTX 4080 SUPER ساخته شده است که محفظه بخار و هیت سینک را حفظ می‌کند. شرکت ایسوس بدنه کارت گرافیک را گسترش داده است تا بتواند فن‌های Noctua را در خود جای دهد.

ایسوس از RTX 4080 SUPER با فن های NOCTUA رونمایی کرد
کارت گرافیک RTX 4080 SUPER، منبع: ASUS

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 SUPER با فن های NOCTUA

کارت گرافیک RTX 4080 Noctua که به دلیل عملکرد بی صدا خود معروف شده است، قبلاً به عنوان یکی از طراحی‌های کم نویز در بازار شناخته شده بود و بدون نیاز به سه فن به این عنوان دست یافت. شرکت Noctua توضیح می‌دهد که فن‌های NF A15x25 دارای پروانه فن پلیمری کریستال مایع کم رزونانس هستند که با هاب موتور و یاتاقان‌های پایدار تقویت شده است.
شرکت ایسوس تایید کرده است که این طراحی با حالت اورکلاک کارخانه‌ای ارائه می‌شود و دارای سرعت کلاک ۲۶۴۰ مگاهرتز خواهد بود که ۹۰ مگاهرتز بالاتر از مشخصات مرجع شرکت انویدیا است. در حالت پیش فرض، کارت با سرعت کلاک ۲۶۱۰ مگاهرتز ارسال می‌شود.

بررسی‌های انجام شده روی کارت گرافیک RTX 4080 Noctua کارایی چشمگیر خنک کننده آن را برجسته می‌کند، اگرچه طراحی ممکن است این موضوع برای همه جذاب نباشد. یکی از سوالات مداوم علاقمندان به اخبار سخت‌افزار از شرکت‌های Noctua و ایسوس، مربوط به عدم وجود فن‌های chromax black از است که می‌تواند ظاهر کارت گرافیک را به طور قابل توجهی تغییر دهد. متأسفانه، شرکت Noctua به این درخواست‌ها رسیدگی نکرده است و هیچ نشانه‌ای از وجود برنامه‌ریزی در این زمینه وجود ندارد.

لازم به ذکر است، کارت گرافیک RTX 4080 non SUPER Noctua در ماه مارس ۲۰۲۳ در مقایسه با قیمت پیشنهادی شرکت انویدیا (NVIDIA MSRP) بها تمام شده بالاتری داشت که از ۱۶۴۹ دلار شروع می‌شد، بنابراین ۴۵۰ دلار گران‌تر بود. با چنین هزینه‌ای، می‌توان به راحتی کارت گرافیک RTX 4090 را انتخاب کرد که گزینه سریع‌تری است. در حالی که شرکت ایسوس هنوز قیمت نسخه SUPER را تایید نکرده است، اما واضح است که بها کمی نخواهد داشت، در بهترین حالت ممکن است به دلیل پایین‌تر بودن قیمت پیشنهادی شرکت انویدیا، ۲۰۰ دلار ارزان‌تر باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.