کارت گرافیک MSI RX 7900 XTX Gaming Trio Classic بالاخره دیده شد

طی رویداد CES 2023، شرکت MSI بالاخره از اولین کارت گرافیک سفارشی RDNA 3 خودش یعنی کارت گرافیک RX 7900 XTX Gaming Trio Classic رونمایی کرد. در بین بزرگ‌ترین شرکای برد AMD، شرکت MSI آخرین شرکتی است که از طراحی‌های سفارشی خود برای سری RX 7000 RDNA 3 رونمایی می‌کند. در واقع تقریباً سه هفته از آغاز عرضه این کارت گرافیک‌ها گذشته است!

کارت گرافیک MSI RX 7900 XTX Gaming Trio Classic

همان‌طور که انتظار داشتیم، خبری از عرضه کارت گرافیک‌های Radeon RX 7900 XT/XTX تحت سری SUPRIM نیست و در عوض این شرکت سری Gaming Trio Classic را برای این کارت‌ها انتخاب کرده است. نکته جالب این است که پسوند «Classic» را خود شرکت MSI به این مدل اضافه کرده و دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت MSI از طراحی بروز شده سال ۲۰۲۲ برای این کارت‌ها استفاده نکرده و طراحی استفاده شده برای این مدل، متعلق به سری‌های RX 6000/RTX 30 است. البته این مسئله به خودی خود اصلاً چیز بدی نیست و این کارت گرافیک اتفاقاً بسیار توانمند هم هست، اما چنین تصمیمی نشان می‌دهد که شرکت MSI کمترین زمان و هزینه ممکن را برای سری Radeon RX 7900 صرف کرده است.

MSI RX 7900 XTX GAMING CLASSIC 1 768x781 1

کارت گرافیکی که به آن ملاقات کرده‌ایم بر پایه مدل RX 7900 XTX و مدل پرچمدار شرکت AMD است و در آن با نسخه کامل سیلیکون Navi 31 و ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6 سروکار داریم. متأسفانه شرکت AMD هیچ مشخصات دقیقی از این کارت گرافیک اعلام نکرده و تاکنون تنها پیش‌نمونه‌های این کارت آماده شده‌اند. به همین خاطر، نباید به این زودی‌ها منتظر عرضه این کارت گرافیک باشیم.

کارت گرافیک MSI RX 7900 XTX Gaming Trio Classic همانند بقیه کارت گرافیک‌های بالارده و پرچمدار RDNA 3 به سه ورودی برق ۸ پین مجهز شده است. خنک کننده این کارت سه اسلات اشغال می‌کند و سه فن خنک کننده دارد، البته این خنک کننده به سنگینی و ضخیمی خنک کننده استفاده شده در کارت گرافیک‌های GeForce RTX 40 شرکت MSI نیست.

MSI RX 7900 XTX GAMING CLASSIC 3 850x397 1

اینطور که به نظر می‌آید، کارت گرافیک MSI RX 7900 XTX Gaming Trio Classic قرار است در نیمه اول ۲۰۲۳ عرضه بشود. این تنها زمان‌بندی موجود برای عرضه این کارت گرافیک و شامل یک بازه زمانی نسبتاً طولانی است.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.