تست SSD جدید MSI Spatium M570 Pro در CES + سرعت ۱۲,۰۰۰MBps

در روزهای گذشته اخبار رونمایی از قطعات سخت‌افزاری به دلیل برگزاری نمایشگاه CES زیاد بوده و حالا پس از معرفی‌های عمده در بخش کارت گرافیک نوبت به رونمایی از PCIe 5 SSD های شرکت MSI در مدل Spatium M570 Pro و Spatium M570 می‌رسد که در CES در دسترس قرار گرفتند و تست سرعت آن‌ها نیز منتشر شده است

این محصولات با پشتیبانی از کنترلر Phison E26 در دسترس قرار خواهند گرفت و تیم وب‌سایت Tom’s Hardware توانسته با بازدید حضوری از این محصولات شاهد انجام تست‌هایی نیز با کمک CrystalDiskMark باشند. در همین راستا نتایج اولیه بنچمارک‌های این SSD ها منتشر شده و حاکی از سرعت خواندن و نوشتن متوالی ۱۲,۰۰۰ و ۱۰,۰۰۰ مگابایت در ثانیه برای مدل Spatium M570 Pro است.

MSI قرار است هر دو درایو جدید SSD خود را در نیمه سال جاری میلادی با قیمت‌هایی نامعلوم منتشر کند. در همین راستا M570 Pro به صورت گزینه انتخابی در لپ تاپ‌های Raider GE78 HX و Titan GT77 قرار است در دسترس قرار گیرد. هر دو درایو MSI Spatium از کنترلر E26 Phison استفاده می‌کنند، اما مدل M570 Pro از فلش ۲۳۲ لایه‌ای NAND جدید Micron بهره می‌برد که با فرکانس ۲۴۰۰ توان عملکردی بیشتری را در زمینه سرعت نسبت به نسخه معمولی در اختیار قرار می‌دهد.

REHnb489muvGo7hxxh6uPn
8d6jaDJDyib3udiPyS3xDj

این در حالی است که نسخه غیر Pro با سرعت مموری ۱,۶۰۰MHz اجازه دستیابی به سرعت حداکثری ۱۰,۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را می‌دهد. این درایوها قرار است در ظرفیت‌های ۱، ۲ و ۴ ترابایتی با نسخه‌های هیت سینک و بدون هیت سینک عرضه شوند. با این حال قطعاتی که MSI در CES به نمایش گذاشته از نظر طراحی ظاهر و هیت سینک زیبا به نظر می‌رسند.

تست CES MSI M570 Pro

در همین راستا هیت سینک نسخه پرو با پشتیبانی از یک محفظه بخار و یک پوشش هندسی با رنگ طلایی مایل به قرمز در دسترس قرار گرفته بود و این در حالی است که M570 نسخه معمولی دارای هیت سینک آلومینیوم در رنگ برنزی بود. در غرفه MSI دو سیستم تست وجود داشت که یکی سیستم PC جمع‌آوری شده توسط خود کمپانی بود و دیگری نیز مدل لپ تاپ MSI Raider GE78 HX که نتایج ۲ ترابایتی Spatium M570 Pro را در نرم‌افزاری CrystalDiskMark به نمایش گذاشت.

تست CES MSI M570 Pro

با این حال به نظر می‌رسد که تست صورت گرفته برای این مدل مقداری در دو سیستم متفاوت بوده و همانطور که در تصویر نیز مشخص است نسخه ۲ ترابایتی M570 Pro نتایج ارائه شده در جدول زیر را نمایش داد.

تست صورت گرفته سرعت خواندن MBps سرعت نوشتن MBps
SEQ 1M Q8T1 ۱۲,۳۴۲.۱۱ ۱۱,۸۱۴.۸۴
SEQ 128K Q32T1 ۱۲,۲۲۰.۲۳ ۱۱,۸۱۳.۴۳
RND 4K Q32T16 ۵,۷۷۷.۳۳ ۵,۲۰۹
RND 4K Q1T1 ۷۶.۲۹ ۲۵۲.۵۹

با این حال در لپ تاپ عملکرد SSD مقداری پایین‌تر گزارش شده و پیک سرعت نوشتن و خواندن متوالی به ترتیب ۱۲,۳۰۱.۱۱ و ۸,۹۷۲.۸۳ عنوان شده است. واضح است که داشتن یک سیستم دسکتاپ قدرتمند با خنک کننده خوب می‌تواند مفیدتر واقع شود. این عملکرد و تست سرعت SSD ها به خصوص مدل MSI M570 Pro در CES بسیار مطلوب است و در حال حاضر مدل‌های پرچمدار و رده بالای بازار مانند سامسونگ Pro 990 با سرعت خواندن ۷۴۵۰ و نوشتن ۶۹۰۰ مگابایت را شکست می‌دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.