کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با ۷۹۳۶ هسته که در چین فروخته می‌شود

طبق فهرست‌های جدید خرده‌فروشی‌ها، به نظر می‌رسد شرکت انویدیا کارت گرافیک‌های A100 Ampere خود را با تعداد هسته های بیشتری نسبت به مشخصات نسخه اصلی، در چین موجود کرده است.

بنابراین می‌توان گفت که کارت گرافیک‌های A100 شرکت انویدیا با تعداد بیشتری از هسته‌های CUDA و همچنین به همراه ۹۶ گیگابایت HBM2 VRAM، ظاهر خواهند شد.

جای تعجب نیست که بازارهای چین مملو از محصولات جالب و جذاب هستند که می‌توانیم آن‌ها را بررسی کنیم، مانند نمونه‌های موبایلی از مدل‌های پرچمدار Ada Lovelace شرکت انویدیا، که با استفاده از یک برد آداپتور یا خنک کننده‌های نمونه از کارت گرافیک RTX 4090 همین کمپانی، به مدل‌های دسکتاپ تبدیل شده‌اند.

اکنون همانطور که گفته شد، بازارهای کشور چین شاهد ظهور انواع جدیدی از پردازنده‌های گرافیکی A100 AI شرکت انویدیا با مشخصاتی بهتر از طراحی اصلی بوده‌اند.

کارت گرافیک‌های A100 Ampere انویدیا: تعداد هسته

قبل از اینکه به این معما بپردازیم، بیایید خلاصه‌ای کوتاه از کارت گرافیک‌های A100s داشته باشیم. این محصول شرکت انویدیا در دو پیکربندی مختلف بر اساس معماری Ampere به بازار عرضه می‌شود، با انواع ۴۰ گیگابایتی و ۸۰ گیگابایتی که هر دو با تفاوت‌های مربوط به خود در بخش حافظه و سرعت ارائه خواهند شد. هر دو کارت گرافیک دارای ۶۹۱۲ هسته CUDA هستند، اما در مورد مدل‌های تازه پدید آمده باید گفت که، تعداد هسته‌ها به ۷۹۳۶ می‌رسد. این ۱۵ درصد بیشتر از نسخه‌های قبلی و ۲ SM کمتر در مقابل پردازنده گرافیکی کامل GA100 (8192 هسته) است.

کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود

لازم به ذکر است که کارت گرافیک‌های جدید Ampere A100 شرکت انویدیا همچنین دارای ۹۶ گیگابایت حافظه HBM2E در کنار یک رابط گذرگاه ۶۱۴۴ بیتی هستند، که نشان می‌دهد ما به شاهد شش پشته ۸-hi با ظرفیت ۱۶ گیگابایت در هر ماژول خواهیم بود. بر اساس تصاویر ارائه شده در لیست، این کارت گرافیک در فرم فاکتور PCIe و یک واحد نمونه اولیه است که در ابتدا برای سیستم GRID طراحی شده بود.

علاوه بر آن، این کارت گرافیک دارای سه کانکتور ۸ پین و یک GPU عظیم است که در زیر یک IHS بزرگ قرار می‌گیرد. تراشه‌های حافظه روی PCB نیستند، بلکه روی بسته گرافیکی قرار گرفته‌اند، زیرا این کارت گرافیک مبتنی بر HBM است و نه DRAM سنتی GDDR که در کارت‌های گرافیک درجه مصرف کننده دیده می‌شود.

کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود

سرعت کلاک پایه این محصول ۱۲۶۰ مگاهرتز رتبه‌بندی شده، اما بوست کلاک آن ذکر نشده است. با این وجود این کارت گرافیک حدود ۲۰ TFLOPs Single-Precision و ۱۰ TFLOPs از محاسبه Double Precision تولید می‌کند. به عنوان مرجع باید گفت، کارت گرافیک ۸۰ گیگابایتی A100 PCIe حدود ۱۹.۵ TFLOPs Single Precision و ۹.۷۴ TFLOPs از محاسبات با دقت دوگانه تولید می‌کند.

کارت گرافیک A100 Ampere انویدیا با 7936 هسته که در چین فروخته می‌شود

در حال حاضر دلیل تفاوت در اینجا کاملاً تأیید نشده است، اما این می‌تواند حرکتی از سوی شرکت انویدیا برای مشتریان خاص باشد، و احتمالاً نسخه‌های سفارشی را برای آنها ارائه می‌دهد که اکنون در بازارها ظاهر شده است، اگرچه کارت گرافیک‌ها در سال ۲۰۲۰ تولید شده‌اند. در نهایت باید اضافه کرد که قیمت این کارت گرافیک‌ها حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.