این آینده کار از خانه است؛ انسان هایی که همسانه هایی برای انجام کارهایشان دارند

امروز مردم در سراسر جهان از اینفلوئنسرها گرفته تا صاحبان کسب‌وکارها در حال ساخت کلون‌های دیجیتال یا نسخه‌های دیجیتال شبیه‌سازی‌شده از خودشان هستند. آنها به شخصیت دیجیتالی خود یاد می‌دهند که چگونه درست مانند یک انسان واقعی با دیگران تعامل داشته باشد، در دنیای واقعی برای آنها کار کند، از زندگی لذت ببرد و همچنان درآمد میلیون دلاری داشته باشد.

تقاضا برای کلون‌ها راه را برای استارتاپ‌ها هموار کرده است به‌طوری که برخی می‌گویند این ساخته‌های دیجیتال دارای «درک مصنوعی» هستند.

دارا لاجوردیان، هم‌بنیان‌گذار شرکت دلفی (Delphi) در صحبت با دیلی‌میل گفت برای تولید یک کلون دقیق که قادر به تقلید افکار و گفتار کاربر است از پادکست ها، ویدئوها، فایل های PDF و سایر محتوای مشابه استفاده می‌شود و این فرآیند می‌تواند کمتر از یک ساعت طول بکشد.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟
دیپاک چوپرا، مروج طب جایگزین، نسخه کلون دیجیتال خود را برای پاسخگویی به افراد ایجاد کرده است

این شرکت برای کلون‌های دیجیتال هزینه ماهانه از ۱۹ دلار تا ۳۹۹ دلار دریافت می‌کند، اما مشتریان می‌توانند برای ویژگی‌های بیشتری مانند شماره تلفن شبیه‌سازی‌شده هزینه بیشتری پرداخت کنند.

اینفلوئنسرها همچنین می‌توانند نسخه‌های دیجیتالی خود را به برنامه‌هایی مانند اسپاتیفای و اینستاگرام مرتبط کنند، اما دلفی برای این ویژگی بین ۱۵ تا ۱۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟

لاجوردیان توضیح داد که مشتریان برای ایجاد نسخه مجازی خود به «Clone Studio» دلفی می‌آیند و کلون طرز فکر آنها درباره جهان را یاد خواهد گرفت. او گفت: «ما یک امتیاز «آمادگی» داریم تا نشان دهیم یک کلون در نمایندگی آن شخص چقدر آماده است. افراد همچنین می‌توانند صدای خود را آپلود کنند، بنابراین کلون نحوه صحبت کردن آنها را نیز یاد خواهد گرفت.»

کاربران هنگام ساخت کلون خود باید کارت شناسایی عکس‌داری از خود به دلفی نشان دهند تا کسی نتواند برای جعل هویت دیگران کلون‌های غیرمجاز بسازد.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟
کاربران هر دو شرکت کوچ‌وکس و دلفی می‌توانند آواتار خود را به نسخه دیجیتالشان اضافه کنند

به گفته لاجوردیان، مربیان و متخصصان برای اینکه بتوانند به افراد بیشتری خدمات بدهند از این سرویس استفاده می‌کنند. او گفت: «مربی‌ها یا متخصصانی که وقتشان تنگ است اکنون می‌توانند به بی‌نهایت فرد اجازه بدهند تا با هزینه‌ای کمتر یا حتی رایگان از آنها چیز یاد بگیرند.»

او معتقد است که روزی می‌رسد که همه یک کلون خواهند داشت.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟
این رئیس خودش را شبیه سازی کرد تا کارگران عادی بتوانند با او صحبت کنند

شرکت آلت (Alt.AI) تعداد ۱۰۰ کارمند را شبیه‌سازی کرده است. کلون‌ها حتی زمانی که کارکنان در تعطیلات هستند به کار خود ادامه می دهند و از شرکت حقوق می‌گیرند. این شرکت به خود می‌بالد که اولین و تنها سیستم حقوق و دستمزد در جهان را دارد که بر اساس بهره‌وری کلون‌های هوش مصنوعی به خود کارمندان حقوق اضافی پرداخت می‌کند.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟
Alt.AI سال گذشته رئیس شرکت Dentsu و ۱۰۰ کارمند را شبیه سازی کرد

استارت‌آپ کوچ وکس (Coachvox.AI) نیز مشتریانی دارد که تا ۴۷ دلار در ماه برای دسترسی به یک شبیه‌سازی دیجیتالی از خودشان پرداخت می‌کنند.

جودی کوک بنیانگذار این شرکت می‌گوید کلون‌هایی که در یوتیوب افراد و از طریق افکار آنها آموزش می‌بینند بسیار برتر از سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT هستند.

کلون دیجیتال چیست و چطور در حال متحول کردن مشاغل است؟
نرم افزار هوش مصنوعی «کوچ‌وکس» به کاربران اجازه می‌دهد چت‌باکسی را راه‌اندازی کنند که آنها را نمایندگی می‌کند و به جای آنها حرف می‌زند

به عنوان مثال هنگامی که از چت‌جی‌پی‌تی می‌خواهید که یک رابطه شاد را توصیف کند، بر اساس داده‌های آموزشی‌اش به شما پاسخ می‌دهد که پاسخی ضعیف و بر اساس اطلاعات عمومی اینترنتی خواهد بود. اما هنگامی که یک مربیِ رابطه کلون دیجیتال خود را می‌سازد، مخاطبان می‌توانند از نظرات تخصصی و نه اطلاعات عمومی بهره‌مند شوند.

او معتقد است که با پیشرفت فناوری، کلون‌های دیجیتال دقیق‌تر و قادر به انجام کارهای پیچیده و برگزاری مکالمات با کیفیت بسیار بالا خواهند بود.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.