کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050: قیمت ۱۶۹ دلار، مناسب برای گیمینگ ۱۰۸۰p

شرکت انویدیا بالاخره پیشنهاد اقتصادی جدید خود را معرفی کرد، کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050، که گیمرهای مقرون به صرفه ۱۰۸۰p را با قیمت ۱۶۹ دلار آمریکا هدف قرار می‌دهد. این کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا دارای معماری گرافیکی آمپر و حافظه ۶ گیگابایتی است و برای بوت شدن نیازی به اتصال برق ندارد.

عرضه امروز مربوط به دومین کارت گرافیک GeForce RTX 3050 است که وارد بازار می‌شود، اما نوع جدید بیشتر برای گیمرهای PC اقتصادی تنظیم شده است. هدف از مدل ۶ گیگابایتی این است که تجربه RTX را به طیف گسترده‌ای از گیمرها گسترش دهد و قابلیت‌هایی مانند RTX Ray Tracing و محاسبات هوش مصنوعی را برای آنها به ارمغان بیاورد زیرا همانطور که در بررسی سخت افزار Steam مشهود است، تعداد زیادی از گیمرها هستند که هنوز از کارت گرافیک‌های GTX 1050 و GTX 1650 قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

کارت گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 3050 یک ارتقاء عالی برای کاربران نسخه‌های GeForce GTX 1650 و GTX 1050 است که مایل به تجربه RTX هستند. کارت گرافیک RTX 3050 6GB تا ۴ برابر سریعتر از مدل‌های قبلی خود با همان توان عمل می‌کند و همچنین از وضوح فوق‌العاده DLSS برای عملکرد عالی و کیفیت تصویر پشتیبانی خواهد کرد. این کارت گرافیک می‌تواند منحصراً توسط اسلات PCI-E تغذیه شود، همچنین نیاز به فکر کردن در مورد ارتقای PSU را از بین می‌برد و حتی در سیستم‌های کوچکتر هم قرار می‌گیرد. این محصول به سرعت و به راحتی قابل نصب و استفاده است و شما می‌توانید بلافاصله پس از نصب آن، از قابلیت‌های و امکانات جدید آن استفاده کنید.

کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050 از امروز از طریق شرکت‌های همکار ما یعنی ASUS، Colorful، Gainward، GALAX، GIGABYTE، INNO3D، KFA2، MSI، Palit، PNY و ZOTAC در دسترس است. لطفاً برای اطلاع از قیمت و مشخصات مدل خاص با شرکای AIC ما تماس بگیرید.

NVIDIA به Wccftech

کارت گرافیک ۸ گیگابایتی فعلی GeForce RTX 3050 شرکت انویدیا با قیمت ۲۵۰ تا ۲۸۰ دلار آمریکا در وبسایت Newegg به فروش می‌رسد ، بنابراین قیمت پایین‌تر ۱۰۰ دلاری برای کارت گرافیک ۶ گیگابایتی RTX 3050 قطعاً بسیاری از گیمرها را که از نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنند، جذب خواهد کرد. همچنین شرکت انویدیا به بهبود عملکرد ۴ برابری برای RTX 3050 6 GB در مقایسه با نسخه‌های قبلی خود اشاره کرده است در حالی که از آخرین ویژگی‌ها مانند قابلیت DLSS Super Resolution پشتیبانی می‌کند.

بهترین بخش این است که همانند سایر کارت گرافیک‌ها، گیمرها به نسخه ۳۰۵۰ ۶ گیگابایتی وصل می‌شوند و بازی می‌کنند و نگران نیاز برق نیستند، زیرا این کارت گرافیک مستقیماً توسط اسلات PCIe تغذیه می‌شود و نیازی به کانکتور اضافی ندارد. پیش‌تر چند مدل توسط وبسایت Newegg فهرست شده است که در زیر می‌توانید آنها را پیدا کنید:

  • کارت گرافیک ۶ گیگابایتی MSI RTX 3050 Gaming X – ۱۷۹.۹۹ دلار آمریکا
  • کارت گرافیک ۶ گیگابایتی MSI RTX 3050 Ventus 2X – ۱۶۹.۹۹ دلار آمریکا
  • کارت گرافیک۶ گیگابایتی MSI RTX 3050 LP OC – ۱۷۹.۹۹ دلار آمریکا
  • کارت گرافیک ۶ گیگابایتی ASUS RTX 3050 Dual OC – ۱۷۹.۹۹ دلار آمریکا
  • کارت گرافیک ۶ گیگابایتی ASUS RTX 3050 Dual – ۱۶۹.۹۹ دلار آمریکا

مشخصات کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050 شرکت انویدیا

در مورد مشخصات پردازنده گرافیکی جدید GeForce RTX 3050 باید گفت، این نسخه مبتنی بر گرافیک GA107-325-Kx خواهد بود و از PCB PG173 SKU16 استفاده می‌کند. این کارت گرافیک با ۲۰۴۸ هسته پیکربندی خواهد شد که در مقایسه با مدل ۸ گیگابایتی ۲۰ درصد کاهش داشته است. کلاک هسته روی ۱۴۷۰ مگاهرتز حفظ خواهد شد که ۱۷ درصد کمتر از مدل ۸ گیگابایتی است. در مورد حافظه باید گفت، ۶ گیگابایت VRAM و یک رابط باس ۹۶ بیتی در این کارت گرافیک وجود دارد که در مقایسه با ۸ گیگابایت VRAM و باس ۱۲۸ بیتی که در مدل اصلی ارائه شده بود، کاهش یافته است.

کارت گرافیک 6 گیگابایتی GeForce RTX 3050: قیمت 169 دلار، با کیفیت 1080p، بدون نیاز به دوشاخه برق
کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050: قیمت ۱۶۹ دلار، با کیفیت ۱۰۸۰p، بدون نیاز به دوشاخه برق

کاهش مشخصات منجر به طراحی‌های خاصی می‌شود که نیازی به ورودی برق خارجی ندارند و مصرف توان کلی نیز کاهش جزئی خواهد داشت. شما بیشتر به یک کارت گرافیک نگاه می‌کنید که بین ۷۰ تا ۱۰۰ وات (بسته به مدل) کار می‌کند. لازم به ذکر است، این کارت گرافیک خروجی نمایشگر چهارگانه خود را با سه خروجی DP و ۱ HDMI حفظ خواهد کرد.

قیمت پیشنهادی رسمی کارت گرافیک ۶ گیگابایتی GeForce RTX 3050 شرکت انویدیا ۱۶۹ دلار آمریکا تعیین شده است اما برای مدل‌های OC این رقم کمی بالاتر است. اگرچه ممکن است این کارت گرافیک برای گیمرهایی که به اکوسیستم GeForce شرکت انویدیا در PCهای قدیمی خود عادت دارند ارتقاء مناسبی به نظر برسد، با این وجود بازار در حال حاضر گزینه‌های عالی دیگری نیز دارد مانند نسخه Arc A580 کمپانی اینتل که بها تمام شده آن برابر با ۳۰۵۰ است. مدل ۶ گیگابایتی اما از نظر کارایی با مدل‌های ۳۰۵۰ ۸ گیگابایتی رقابت می‌کند و جایگزین کارت گرافیک ۸ گیگابایتی RX 6600 شرکت AMD با قیمت ۲۰۰ دلار آمریکا است.

باید یادآور شد، برای گیمرهای طرفدار سیستم‌های مقرون‌به‌صرفه، حافظه ۶ گیگابایت در رزولوشن ۱۰۸۰p اهمیت زیادی نخواهد داشت، زیرا آن‌ها از کارت‌های با حافظه ۳ یا ۴ گیگابایتی بهره می‌برند و هرچیز بالاتر از آن ارتقا به نظر می‌آید. با این حال، بهتر است که گیمرهای پایین رده ۱۰۸۰p، کارت گرافیک با حافظه ۸ گیگابایتی را انتخاب کند، زیرا این مقدار حافظه بیشتر امکان اجرای بازی‌های جدید و پرقدرت را فراهم می‌کند و بهترین تجربه گیمینگ را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.