چت‌بات بارد گوگل حالا می‌تواند تصویر تولید کند

گوگل بالاخره قابلیت تولید تصویر را که ChatGPT Plus برای ماه‌ها از آن برخوردار بوده، به چت‌بات هوش مصنوعی بارد اضافه کرد.

کاربران می چ‌توانند از بازد بخواهند با استفاده از مدل تبدیل متن به تصویر Imagen 2 گوگل تصویرسازی کند. بارد اکنون توسط مدل زبان بزرگ Gemini Pro گوگل پشتیبانی می‌شود، از ابتدا قرار بود به قابلیت تولید تصویر مجهز شود. البته متصور می‌‌شد که مدل قدرتمندتر Gemini Ultra این قابلیت را ارائه کند، اما این مدل درحال توسعه باقی مانده است.

تولید تصویر با چت‌بات هوش مصنوعی بارد

گوگل چت‌بات بارد را به‌عنوان رقیبی شایسته برای ChatGPT پلاس شرکت OpenAI معرفی‌ کردن که GPT-4 را اجرا می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را به لطف مدل DALL-E 3 تولید کنند. هر دو چت‌بات عملکرد خوبی دارند، اما کمبود ویژگی های متن به تصویر بارد به ChatGPT پلاس کمی برتری می‌دهد. برخلاف ChatGPT پلاس که متکی به اشتراک پولی است، مردم می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای از بازد آپدیت‌شده با Imagen 2 استفاده کنند.

چت‌بات بارد گوگل حالا می‌تواند تصویر تولید کند

قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی پس از انتشار عکس‌های جعلی از تیلور سویفت در X، موردانتقاد قرار گرفت. در حالی که هنوز مشخص نیست افراد از چه پلتفرم‌هایی برای تولید این تصاویر استفاده کرده‌اند، شرکت‌های فناوری پلتفرم‌های تولید تصویر خود را قفل کردند.

گوگل اعلام کرد که قابلیت تصویرسازی بارد با درنظرگرفتن مسئولیت طراحی شده است. واترمارکینگ این شرکت در پیکسل‌های عکس‌ها قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد که تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند. گوگل همچنین اضافه کرد که برای جلوگیری از تولید تصاویر افراد شناخته‌شده و محدودکردن محتوای خشونت آمیز، توهین‌آمیز یا جنسی، رویکردهای امنیتی را برای مدل خود اجرا کرده است.

بارد در کنار قابلیت تولید تصویر، ویژگی‌های دیگری نیز دریافت کرده است. گوگل یک ابزار آزمایشی عکس جدید با پشتیبانی از Imagen 2 به نام ImageFX معرفی کرد. ImageFX به کاربران این امکان را می‌دهد که تصاویری را با پیام‌های متنی ساده ایجاد کنند تا مردم بتوانند با هوش مصنوعی مولد بازی کنند و بازخورد مستقیماً به مهندسان گوگل برمی‌گردد. تمام عکس‌های تولیدشده از طریق ImageFX توسط SynthID علامت‌گذاری می‌شوند و از اصول هوش مصنوعی گوگل و رویکردهای امنیتی پیروی می‌کنند. قابلیت تصویرسازی هم به دیگر ابزارهای ایجاد هوش مصنوعی گوگل، MusicFX و TextFX می‌پیوندد که سال گذشته راه‌اندازی شد و برای آزمایش در آزمایشگاه‌های گوگل دردسترس است.

بارد به تعداد انگشت‌شماری از ویژگی‌های دیگر نیز مجهز می‌شود. در حالی‌ که تولید تصویر توسط آن درحال‌حاضر فقط به زبان انگلیسی انجام می‌شود، چت‌بات اکنون از بیش از ۴۰ زبان در بیش از ۲۳۰ کشور پشتیبانی می‌کند. نسخه قبلی فقط به زبان انگلیسی کار می‌کرد و در ۱۷۰ کشور موجود بود. برخی از زبان‌هایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌شود عبارتند از عربی، بنگالی، تامیل و اردو.

گوگل همچنین قابلیت بررسی دوبار را به ۴۰ زبان گسترش داد. همین امر به کاربران اجازه می‌دهد پاسخ‌ها را با جستجوی خودکار در اینترنت برای پشتیبانی یا مخالفت با محتوا ارزیابی کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.