کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M، بار دیگر در ۳DMark

دقیقاً یک ماه پیش، برای اولین بار با کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M RDNA 3 در پردازنده Ryzen 9 7940HS Phoenix، در بنچمارک ۳DMark ملاقات کردیم که نتایج آن توسط یک سایت چینی منتشر شده بود. حال و با نزدیک‌تر شدن به موعد عرضه این پردازنده‌ها، شاهد انتشار بنچمارک‌های بیشتری از این پردازنده‌ها و گرافیک مجتمع هستیم.

پردازشگر گرافیکی Radeon 780M در ۳DMark

به تازگی Moore’s Law is Dead یک اسکرین شات از بنچمارک ۳DMark منتشر کرده که پردازنده Ryzen 7 7840HS و کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M را نشان می‌دهد – این پردازنده توانسته امتیازی حوالی ۲۵۹۰ را کسب کند، در حالی که مصرف آن روی ۲۵ وات محدود شده است. ماه گذشته این کارت گرافیک توانسته بود امتیاز ۲۴۸۶ را کسب کند. نکته مهم این است که بنچمارک این ماه متعلق به پردازنده Ryzen 7 7840HS بوده که فرکانس‌های آن از پردازنده Ryzen 9 7940HS (پردازنده دیده شده در بنچمارک پیشین) بالاتر هستند، اما همچنان این پردازنده توانسته ۴ درصد امتیاز بالاتری کسب کند.

RYZEN 7840HS IGPU TEST 768x367 1

کارت گرافیک مجتمع Radeon 780M در داخل خود دارای ۱۲ واحد CU بر پایه معماری RDNA 3 است، درست به همان تعداد CUهای به کار رفته در APUهای Rembrandt Zen3. البته در APUهای Rembrandt از هسته‌های گرافیکی RDNA 2 استفاده شده بود، اما در APUهای نسل جدید Phoenix از هسته‌های گرافیکی RDNA 3 استفاده شده است. علاوه بر آن، شاهد افزایش فرکانس‌های گرافیکی به ۲.۸ گیگاهرتز در پردازنده‌های جدید نیز هستیم.

پردازنده‌های سری Ryzen 7040HX Phoenix شرکت AMD قرار است تحولی در اولترابوک‌های ویندوزی و صدالبته کنسول‌های دستی ایجاد کنند. پردازشگر گرافیکی این APUها تنها با مصرف ۲۵ وات انرژی، ۳۰ درصد بهبود عملکرد نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. متأسفانه AMD هنوز هیچ پردازنده ۱۵ واتی از سری Phoenix معرفی نکرده است و در سوی دیگر، پردازنده‌های ۲۵ واتی برای کنسول‌های دستی کوچک بیش از اندازه داغ هستند.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.