چین به سرعت شگفت‌انگیز ۱۰۰ گیگابیت در ۶G رسید

چین رکورد سرعت شبکه‌های ۶G را شکست و توانست اطلاعات را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه منتقل کند.

چندین کشور همزمان دارند شبکه‌های ۶G را توسعه می‌دهند و قرار است اولین اینترنت ۶G را در سال ۲۰۳۰ عرضه کنند.

در حالی که هواوی از شبکه‌های ۵.۵G رونمایی کرده است اما چین به سرعت در حال توسعه فناوری‌های ۶G است و سرمایه‌گذاری بسیار کلانی روی آن انجام داده است.

تا کنون، چندین بار شرکت‌های چینی موفق شدند به پیشرفت‌های بزرگی در توسعه ۶G برسند اما شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین پیشرفت را موسسه No. 25 در این کشور به ثبت رسانده است که نقطه عطف بزرگی در روند توسعه ۶G محسوب می‌شود.

رکورد سرعت ۶G در انحصار چین

شرکت No. 25 اعلام کرده برای اولین بار در دنیای فناوری، انتقال داده‌ها را در شبکه‌های بی‌سیم روی فرکانس تراهرتز انجام داده و به سرعت شگفت‌انگیز و باورنکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. یافته و موفقیتی که می‌تواند باعث رشد و توسعه سریع‌تر و کارآمدتر شبکه‌های ۶G شود.

فناوری 6G

فناوری 6G

فرکانس‌های رادیویی استفاده شده در شبکه ۵G، ظرفیت و پهنای باند انتقال حجم زیادی از اطلاعات در کسری از ثانیه را ندارند و برای توسعه ۶G مناسب نبودند. به همین دلیل، شرکت‌های فناوری سراغ امواج رادیویی تراهرتز و باندهای فرکانسی بالاتر رفتند تا بتوانند سرعت‌هایی ۵۰ برابر فایوجی را تضمین کنند.

موسسه No. 25 موفق شده با استفاده از آنتن‌های پیشرفته‌ای، حداکثر استفاده را از پهنای‌باند فرکانس‌های تراهرتزی ببرد و برای انتقال اطلاعات برد کوتاه ولی سریع یا استفاده در دستگاه‌های اکتشاف فضایی بسیار سریع، از این فناوری استفاده شود.

چندی پیش یک دانشمند ایرانی موفق شده قطعه الکترونیکی جایگزین ترانزیستور و دیود جهت استفاده از امواج تراهرتزی اختراع کرده بود که باعث تسریع در توسعه ۶G شد.

چین با این سرعت، شبکه‌های ۶G را هم رده شبکه‌های فیبر نوری قرار می‌دهد اما توسعه فیبر نوری به دلیل هزینه‌های بالا، زمان طولانی برای نصب و استقرار و عدم انعطاف‌پذیری، زیاد با استقبال روبرو نشده و بیشتر کسب‌وکارها تمایل به شبکه‌های موبایل دارند.

بیشتر بخوانید: شبکه‌های ۶G نیامده هک شدند

در حالی که هنوز در بسیاری از نقاط دنیا، دسترسی به ۵G میسر نیست و در ایران نیز شبکه‌های ۵G بسیار عقب‌تر از زمان‌بندی اپراتورها هستند؛ چین برای عرضه ۶G در سال ۲۰۲۵ و استفاده تجاری و عمومی آن در اواخر همین دهه آماده می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع

gizmochina

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.