چگونه کش یوتیوب را برای آزاد کردن فضا پاک کنیم؟

youtube logo icon red dark iphone screen 63ff6ee2d35f704565bc1a90

احتمالاً چند ماهی بعد از خرید گوشی جدید، متوجه کند شدن یا نبود حافظه کافی برای ذخیره فایل‌های جدید خواهید شد. این اتفاق رایج در بیشتر مواقع به‌دلیل زیاد شدن کش برنامه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم ویدیو مانند یوتیوب رخ می‌دهد.

هر بار که شما ویدیو جدیدی را در اینستاگرام یا یوتیوب نگاه می‌کنید، داده‌های حاصل از تماشای آنلاین آن ویدیو به‌صورت فایل کش در گوشی، تبلت یا لپ تاپ شما ذخیره می‌شوند و از آن فایل‌هایی نیستند که در فایل منیجر نیز بتوان آن‌ها را مشاهده کرد. این داده‌ها شاید به‌اندازه حجم ویدیویی که دانلود می‌کنید، نباشند اما در طولانی‌مدت می‌توانند بر عملکرد دستگاه شما تأثیر بگذارند.

ما در این آموزش قصد داریم نحوه پاک کردن کش یوتیوب را در سیستم‌عامل‌های مختلف توضیح دهیم؛ بنابراین اگر از افرادی هستید که به دلایل مختلف وقت زیادی را در یوتیوب می‌گذرانید، شاید بد نباشد هر از چند گاهی دیتای کش آن را پاک کنید.

پاک کردن کش برنامه یوتیوب در iOS

متأسفانه اپل در گوشی آیفون روش خاصی برای پاک کردن کش برنامه‌ها ارائه نمی‌دهد و تنها راه موجود، حذف و نصب برنامه مورد نظر است؛ بنابراین اگر کش یوتیوب در گوشی آیفون شما تا حد آزاردهنده‌ای بالا رفته است، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید آن را پاک کنید.

  • تنظیمات را باز کنید و در بخش General به iPhone Storage بروید.
  • در لیست برنامه‌ها یوتیوب را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی دو گزینه آبی و قرمز رنگ وجود دارد. گزینه آبی که Offload App نام دارد باعث می‌شود بخشی از دیتای اشغال‌شده توسط برنامه پاک شود اما باز هم داده‌های نهانی باقی می‌ماند که شما از آن بی‌خبرید. اگر آیفون شما به اندازه کافی حافظه دارد، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.
  • گزینه بعدی Delete App است که تمام دیتای آشکار و نهان برنامه را پاک می‌کند و بعد از این کار باید دوباره آن را از اپ استور دانلود کنید. در ادامه روی گزینه مذکور کلیک و سپس باز هم آن را تأیید کنید.
  • اگر با اکانت جیمیل خود از یوتیوب استفاده می‌کردید لازم نیست نگران چیزی باشید، زیرا تمام پلی لیست‌ها، ویدیوهایی که تماشا کردید و حتی سرچ‌های شما بدون تغییر باقی می‌مانند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.