چگونه کانتر استرایک ۱.۶ را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟

احتمالا یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد، این است که آیا می‌توان بازی‌های کامپیوتری را روی موبایل اجرا کرد؟ مثلا آیا این امکان وجود دارد تا بازی‌هایی مثل کانتر استرایک یا پورتال را روی موبایل خود اجرا کنیم؟

<!–

–>

در نگاه اول شاید پاسختان به این سوال منفی باشد، اما باور کنید یا نه، در این مقاله قرار است تا به شما روشی معرفی کنیم که نه‌تنها با کمک آن می‌توانید برخی از بازی‌های استیم و بسیاری از بازی‌های ساخته شده توسط Valve از جمله Portal و Half Life 2 را اجرا کنید، بلکه می‌توانید برخی از بازی‌ها مثل Team fortress یا Counter Strike 1.6 را به صورت آنلاین روی موبایل خود تجربه کنید.

آموزش نصب و اجرا (مخصوص کانتر)

چگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتوچگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتو

اگر اندرویدی هستید، کافیه که وارد گوگل پلی‌ شده و آخرین نسخه از نرم‌افزار Xash3d (ورژن جدید) را دانلود کنید. اما اگر از کاربران iOS هستید، کار برای شما سخت خواهد شد چرا که تنها راه دانلود این برنامه، استفاده از ورژن سال ۲۰۱۸ و قدیمی آن است که در گیت‌هاب سازندگان Xash3d قرار گرفته است.

اگر قصد دارید تا به تجربه‌ی کانتر بپردازید و به سرورهای رسمی بازی متصل شوید، کافی است تا وارد صفحه Flying with gauss در گوگل پلی شوید و CS16Client را نیز دانلود کنید. با انجام این کار، شما به لانچر ساده‌ای برای اجرای بازی دسترسی خواهید داشت.

حال کافی است از صفحه گیت‌هاب همین تیم که وظیفه ساخت را داشته یا دیگر سایت‌هایی که فایل‌های بازی کانتر ۱.۶ مخصوص لانچر Xash3d را در دسترس قرار داده‌اند، دیتای کامل بازی را با حجمی حدود ۲۵۰ مگابایت دانلود کنید.

بعد از انجام این کار، فایل‌های بازی را از حالت زیپ شده خارج کنید و داخل یک پوشه‌ی مشخص از موبایلتون کپی کنید. فایل‌های بازی باید داخل دو پوشه‌ی اصلی باشد. یکی به نام cstrike و valve که هر دو باید به شکل جداگانه‌ای به Xash3d اضافه شود.

چگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتوچگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتو

برای این کار وارد Xash3d شوید و روی علامت «+» در بالا و سمت راست صفحه کلیک کنید. بعد از این کار شما به صفحه‌ای مدیریت می‌شوید که اجازه می‌دهد فولدرها را از داخل تلفن خود انتخاب کنید. یک بار روی «+» کلیک کنید و فایل Valve را اضافه کنید و بار دیگر فایل Cstrike را اضافه کنید.

کمی صبر کنید تا بازی روی موبایل نصب شود و و دکمه «پلی» روی شورت‌کات بازی نمایش داده شود. توجه کنید که با انجام این کار، یک شورت‌کات برای بازی Half Life و یک شورت‌کات برای بازی کانتر اضافه خواهد شد. اگرچه بازی با استفاده از همین شورت‌کات‌ها نیز اجرا می‌شود، اما بهتر است تا آن را با استفاده از CS16Client که در ابتدای آموزش دانلود کردیم اجرا کنید.

ممکن است که اولین بار موقع اجرا، برنامه کرش کند و دو یا سه باری تلاش کنید که وارد بازی شوید، اما در صورتی که مراحل را به درستی طی کرده باشید می‌توانید به راحتی وارد بازی شوید و چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین از این اثر لذت ببرید.

نحوه اجرای بازی به صورت آنلاین

چگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتوچگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتو

برای اجرای بازی به صورت آنلاین کافی است تا وارد بازی شوید و روی گزینه‌ی Play Cs کلیک کنید. وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید و باید گزینه‌ی Play Online را انتخاب کنید.

احتمالا بار اول سرورهای بازی به شما نمایش داده نمی‌شود، پس بهتر است یک یا دو بار روی گزینه refresh کلیک کنید و منتظر باشید تا لیست سرورهای بازی نمایش داده شود. حال می‌توانید سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید و بسته به پینگ خود به تجربه اثر بپردازید. این نکته را در نظر داشته باشید که دقیقا به مانند نسخه رایانه‌های شخصی برخی از سرورها نیاز دارند تا یک سری فایل اضافی را دانلود کنند. این کار به صورت خودکار توسط بازی انجام خواهد شد.

نحوه اجرای بازی به صورت آفلاین یا با دوستان:

چگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتوچگونه کانتر استرایک 1.6 را روی موبایل و به شکل آنلاین اجرا کنیم؟ - ویجیاتو

برای اجرای بازی به صورت آفلاین یا لن کافی است تا وارد بازی شوید و روی گزینه‌ی Play Cs کلیک کنید. وارد حالت Play on Lan بشید و با گزینه Create یه سرور بسازیم. حالا می‌تونید برای سرورتون اسم انتخاب کنید، قوانینش رو با استفاده از بخش Advanced انتخاب و تعداد بازیکنان رو تعیین کنید.

حالا کافی‌ست که بعد از انتخاب یکی از نقشه‌های دوست‌داشتنی کانتر گزینه‌ی Done رو بزنید و وارد بازی بشید. در صورتی که کسی به شما اضافه نشود یا این‌که بازی را بدون اتصال به اینترنت شروع کنید، می‌توانید کانتر را به صورت آفلاین اجرا کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.