چرا گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون است؟

ادی کیو، رئیس خدمات اپل، در محاکمه ضد انحصار بین وزارت دادگستری ایالات متحده و گوگل شهادت داده و به این سوال پاسخ داد که چرا گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون، آیپد و مک است؟ او توضیح داد که انتخاب گوگل برای مصرف‌کنندگان منطقی‌تر بوده و جایگزین معتبرتری وجود ندارد.

براساس گزارشی از ورج، گوگل میلیاردها دلار در سال به اپل پرداخت می‌کند تا به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در پلتفرم‌های اپل قرار گیرد. مبلغ دقیقی که گوگل به اپل پرداخت می‌کند در طول دادگاه به‌طور عمومی فاش نشده است. زیرا بسیاری از شهادت‌ها در این پرونده پشت درهای بسته انجام شده است.

انتخاب گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون

بر اساس گزارش‌ها، کیو آخرین‌بار در سال ۲۰۱۶ با اپل و گوگل مذاکره کرد. وقتی از او پرسیده شد که چرا اپل گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود انتخاب کرد، او گفت: در آن زمان جایگزین معتبرتری به‌جای گوگل وجود نداشت. او در ادامه توضیح داد که هنوز هم چنین جایگزینی وجود ندارد. او اضافه کرد که وقتی نوبت به جایگزین‌هایی می‌رسد که اپل ارائه می‌کند، برخی از آن‌ها مواردی هستند که مشتریان هرگز درباره آن‌ها نشنیده‌اند. همین امر می‌تواند باعث ترس آنها از انتخاب اشتباه شود.

چرا گوگل موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون است؟

کیو اضافه کرد: ما گوگل را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض انتخاب کردیم. زیرا همیشه فکر می‌کردیم که بهترین است. ما همیشه بهترین را انتخاب می‌کنیم و به کاربران اجازه می‌دهیم که به‌راحتی این انتخاب را تغییر دهند‌. او گفت وقتی نوبت به جایگزین‌هایی می‌رسد که اپل ارائه می‌کند، برخی از آن‌ها مواردی هستند که مشتریان هرگز درباره آن‌ها نشنیده‌اند. همین امر می‌تواند باعث ترس آنها از انتخاب اشتباه شود.

رئیس خدمات اپل در شهادت خود گفت، زمانی که کیو در سال ۲۰۱۶ با ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، درباره قرارداد خدمات اطلاعاتی مذاکره مجدد کرد، یکی از اهداف او این بود که گوگل درصد سهم درآمدی که به اپل می‌پردازد را افزایش دهد. براساس این شرایط، گوگل درصد نامعلومی از درآمد خالصی را که از تبلیغات در جستجوهای انجام‌شده در دستگاه‌های اپل به دست می‌آورد، به اپل اختصاص می‌دهد.

کیو اذعان کرد که اپل احساس می‌کند بیشتر از گوگل به حریم خصوصی متعهد است. اما توضیح داد که معامله بین دو شرکت، گوگل را ملزم می‌کند که به کاربران اجازه دهد بدون ورود به سیستم جستجو کنند. او ادامه داد که اپل چندین حفاظت از حریم خصوصی را در مرورگر وب سافاری خود تعبیه کرده است تا اطمینان حاصل شود که کاربران محافظت می‌شوند.

کیو همچنین اعتراف کرد که اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد موتور جستجوی پیش‌فرض را در طول فرآیند راه‌اندازی آیفون تغییر دهند. البته او گفت این تصمیم از هدف اپل برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کاربران پشتیبانی می‌کند.

برای تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون در هر زمانی پس از راه‌اندازی، کاربران می‌توانند به سادگی برنامه تنظیمات را باز کنند، روی سافاری ضربه بزنند، موتور جستجو را لمس کنند و یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنند: گوگل‌، یاهو، بینگ، DuckDuckGo یا Ecosia.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.