حذف تمامی نسخه‌های FIFA از فروشگاه‌های دیجیتال!

شرکت «الکترونیک آرتز» (Electronic Arts) در اقدام غافلگیرکننده‌ای تصمیم گرفت تمامی نسخه‌های بازی «فیفا» (FIFA) را از فروشگاه‌های دیجیتال نظیر «پلی استیشن استور» (PlayStation Store) حذف کند. گمانه‌زنی می‌شود علت حذف نسخه‌های فیفا مربوط به پایان قرارداد همکاری EA و فدراسیون بین‌المللی فوتبال است.

همان‌طور که می‌دانید، بازی EA Sports FC 24 جمعه این هفته در دسترس تمامی طرفداران و علاقه‌مندان به فوتبال قرار می‌گیرد. اما از طرف دیگر، شرکت EA به مناسبت عرضه این بازی، تصمیم گرفت کلیه نسخه‌های FIFA را از تمام فروشگاه‌های دیجیتال از جمله PlayStation Store حذف کند. گفتنی است کاربران نمی‌توانند دیگر برای خرید نسخه‌ FIFA 2023 و عناوین قبلی این سری اقدام کنند.

حذف تمامی نسخه‌های FIFA؛ پایان دسترسی کاربران به نسخه‌های قبلی

کاربران پیش‌بینی می‌کنند علت انجام این اقدام توسط EA پایان همکاری این شرکت با فدراسیون بین‌المللی فوتبال (ملقب به فیفا) است. اگرچه به نظر می‌رسد این کار به طور ناگهانی اتفاق افتاده است و حتی اگر این نتیجه اجتناب‌ناپذیر جدایی فیفا از EA باشد. وب‌سایت VGC ار طریق یک کاربر در رسانه «توییتر» متوجه شده است که قدیمی‌ترین عنوان سری فیفا یعنی FIFA 14 هم از فروشگاه‌ها حذف شده است. به عبارت دیگر، نسخه‌های FIFA 14 تا FIFA 23 دیگر قابل دسترس نیستند و علاقه‌مندان باید برای دریافت نسخه‌های قدیمی‌تر اقدام کنند.

حذف نسخه‌های فیفا

دسترسی به FIFA 22 و FIFA 23 همچنان از طریق پلتفرم EA Play امکان پذیر است اما اگر آن را قبلاً خریداری نکرده باشید، اکنون برای همیشه به نسخه‌های مذکور دسترسی نخواهید داشت. البته کاربران می‌توانند با دریافت نسخه کپی عناوین فوق‌الذکر، آن‌ها را روی کنسول بدون دیسک اجرا کنند. از سوی دیگر، پایگاه SteamDB هم بیان کرده که به درخواست شرکت EA، بازی FIFA 23 را از پلتفرم «استیم» (Steam) حذف کرده است؛ این اتفاق دقیقاً یک روز پس از عرضه نسخه دسترسی زودهنگام EA Sports FC 24 رخ داده است.

نظر شما چیست؟ آیا شما از اقدام شرکت EA از حذف نسخه‌های قبلی فیفا تعجب کرده‌اید؟ آیا تمایل به خرید بازی EA Sports FC 24 را دارید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.