چرا بازدهی کاری شما کاهش پیدا می کند؟

آیا تا به حال به این موضوع پی برده اید که گاهی قادر به انجام وظایف روزمره خود چه در محیط کار و چه در محیط خانواده نیستید؟ این موضوع معمولا با عنوان فرسودگی شغلی شناخته شده و می تواند راندمان کاری شما را به شدت کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، فرسودگی شغلی یک موضوع جدی و واقعی بوده و می تواند بر کارایی و اراده کارمندان تأثیر بگذارد. به طور معمول میزان کارایی شما ممکن است گاهی عالی و گاهی بسیار کم باشد و کم شدن بازده کاری در بیشتر موارد ناشی از فرسودگی شغلی است. در این گزارش به بررسی مواردی می پردازیم که می توانند زمینه ساز و تشدید کننده فرسودگی شغلی شده و بر رفتار و روحیات شما تاثیر منفی داشته باشد:

استرس در محل کار

یکی از دلایل اصلی که چرا کارمندان اغلب خود را کمتر کارآمد می بینند، وجود اضطراب و استرس در محل کار است. به طور کلی استرس می تواند باعث کند شدن فعالیت مغز و در نتیجه کاهش بهره وری شما شود. به گزارش سیناپرس، به همین دلیل داشتن محیطی آرام و عاری از عوامل تنش زا می تواند به مرور زمان کارایی افراد را افزایش دهد و این موضوع باید به طور جدی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

بی حوصلگی

بسیاری از مواقع، زمانی که کارمندان از کار خود لذت نمی برند، نمی توانند به اندازه معمول کارآمد باشند. این موضوع عمدتا به دلیل بی حوصلگی است. به همین دلیل بسیار مهم است که در کنار کار عوامل شاد و تهییج کننده را در محیط کار فراهم کنیم.

کمبود خواب

به طور میانگین داشتن ۸ ساعت خواب برای کسب عملکرد شناختی دقیق و مناسب ضروری است. به طور طبیعی اگر شما به درستی نخوابید مغز شما دچار ضعف عملکردی شده و این روند در نهایت باعث کاهش بازده کاری شما می شود.

استرس روانی

به گزارش سیناپرس، استرس روانی می تواند تاثیر زیادی بر بازده کاری افراد داشته باشد. این موضوع ممکن است برای فردی اتفاق بیفتد که از نظر روحی در وضعیت بدی قرار داشته یا با افسردگی دست و پنجه نرم می‌ کند. علاوه بر این معمولا افرادی که برای یکی از عزیزان خود سوگواری می ‌کنند نیز با مشکلات روانی و استرس دست و پنجه نرم می ‌کنند.

محیط کار سمی

یک محل کار بی انگیزه، پر سر و صدا و سمی هرگز محیط کاری خوبی برای افراد نیست. وضع سفت و سخت قوانین و عدم انعطاف در محیط کاربه جای تقویت روحیه کارکنان، می تواند دقیقا برعکس عمل کند. این شرایط می تواند به طور جدی بر کارایی و سلامت روان افراد تأثیر بگذارد.

گزارش: احسان محمدحسینی

نوشته چرا بازدهی کاری شما کاهش پیدا می کند؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.