چاقی به پدیده ای رایج بین کودکان تبدیل شده است

بررسی های آماری نشان می دهد: در طول دو دهه گذشته، کودکان در سراسر جهان چاق ‌تر شده ‌اند. اما به تازگی متخصصین نسبت به عادی شدن این موضوع هشدار دادند.

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه جدید نشان داد؛ تنها در ایالات متحده ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک و نوجوان با اضافه وزن جدی و چاقی زندگی می کنند. از آن جایی که چاقی یک عامل خطر شناخته شده برای مشکلات جدی سلامتی است، رشد این پدیده می تواند تبعات جبران ناپذیری در سلامت عمومی داشته و هزینه های زیادی را به سیستم های درمانی و سلامت تحمیل کند. از سوی دیگر کشورهای مختلف جهان در طول همه گیری کووید ۱۹ شاهد افزایش سریع چاقی و اضافه وزن در گروه های سنی پائین تر بوده و این عدم تحرک اجباری و قرنطینه های سراسری که منجر به خانه نشینی کودکان شد،  زنگ خطر را در رابطه با شیوع پدیده چاقی در میان کودکان به صدا در آورد.

متخصصان در این زمینه هشدار می دهند:بدون انجام مداخله های مورد نیاز، بسیاری از این نوجوانان چاق در بزرگسالی همچنان چاق باقی خواهند ماند و حتی قبل از بزرگسالی، برخی از کودکان در سنین پیش از نوجوانی با مشکلات جدی سلامتی مواجه خواهند شد که نتیجه مستقیم افزایش وزن غیر استاندارد است.

با توجه به بحرانی شدن شرایط و افزایش صعودی آمار چاقی در بین کودکان، آکادمی اطفال آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۳، اولین دستورالعمل جدید مدیریت چاقی خود را در ۱۵ سال گذشته منتشر کرد.

بررسی های انجام شده و نظر سنجی از متخصصین کودکان و گوارش نشان می دهد، در طول دو دهه اخیر شاهد روند واضحی از افزایش تعداد کودکان چاق هستیم.

به گزارش سیناپرس، پزشکان اعتراف می کنند که تا دو دهه پیش فقط گاهی اوقات کودکی را می دیدند که به طور واضح عارضه چاقی داشت. اکنون اما همه پزشکان شاهد موارد متعدد کودکان چاقی هستند که شرایط وزنی آن ها وارد بحران شده و  برخی از این کودکان دارای چاقی شدید به طور همزمان با چندین عارضه سلامتی دست و پنجه نرم می کنند که درمان هر یک از آن ها نیاز به چندین متخصص دارد.

توجه به این نکته مهم است که همه کودکانی که اضافه وزن دارند ناسالم نیستند. اما شواهد نشان می دهد که چاقی، به ویژه چاقی شدید، نیاز به ارزیابی بیشتری دارد. در نهایت جوامع باید نسبت به عادی شدن پدیده چاقی در نسل جوان هوشیار بوده و این موضوع به هیچ عنوان نباید عادی شود.

مترجم: ندا جوادهراتی

منبع: studyfinds

نوشته چاقی به پدیده ای رایج بین کودکان تبدیل شده است اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.