پیش بینی رشد اقتصادی ۵ درصدی چین در سال ۲۰۲۳

صندوق بین ‌المللی پول روز سه‌ شنبه پیش ‌بینی کرد:رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۲۳ به ۵.۲ درصد و در سال ۲۰۲۴ به ۴.۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش سیناپرس، پیر اولیویه گورینشاس، مدیر بخش تحقیقات صندوق بین‌المللی پول، روز سه ‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی در مورد آخرین چشم ‌انداز اقتصاد جهانی گفت: ما برای چین  رشد  ۵.۲ درصد را در سال ۲۰۲۳  پیش‌بینی می‌ کنیم. این رشد نسبت به سال گذشته ۳  درصد است.

وی با تاکید بر این موضوع که با توجه به اندازه اقتصاد چین، رشد این کشور یک عامل کلیدی در رشد جهانی در سال آینده خواهد بود، افزود که رشد اقتصادی چین یک خبر عالی برای سال ۲۰۲۳ است که نوید می دهد اقتصاد چین شاهد یک برگشت قوی و بازگشایی سریع است.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش می ‌گوید:  با کاهش امواج همه گیری کرونا در چین طی ژانویه سال جاری، شاخص‌ های اقتصادی با فرکانس بالا، مانند خرده‌ فروشی و رزرو سفر شروع به افزایش کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بازگشایی و رشد اقتصاد این کشور احتمالاً سرریزهای مثبتی را به همراه خواهد داشت، که در وهله نخستدر  کشورهایی که پیوند های تجاری قوی ‌تریبا چین داشته و به گردشگری چین متکی هستند، نمود دارد.

بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول، اقتصاد جهان در سال جاری میلادی ۲.۸ درصد رشد خواهد کرد که ۰.۱ درصد کمتر از پیش بینی ژانویه آن است.

گزارش صندوق بین‌المللی پول می افزاید: بازگشت اقتصاد جهان به سرعت رشد اقتصادی که قبل از شوک‌های سال ۲۰۲۲ و آشفتگی اخیر بخش مالی حاکم بود، به طور فزاینده‌ای مبهم است.

به گزارش سیناپرس،  در این بیانیه آمده است که پیش بینی می شود که حدود ۹۰ درصد از اقتصاد های پیشرفته در سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش رشد باشند. با کاهش شدید رشد، انتظار می‌ رود اقتصاد های برتر جهان  شاهد افزایش بیکاری باشند که به طور متوسط از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ افزایش نیم درصدی را تجربه خواهد کرد.

دیوید مالپاس، رئیس گروه بانک جهانی در یک تماس رسانه ای پیش از هفته نشست های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت: چین و هند دو استثنا برای کاهش رشد هستند که انتظار می رود اقتصاد جهانی در سال جاری تجربه کند.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول نیز در رویداد اخیر این صندوق در واشنگتن دی سی گفت: انتظار می رود هند و چین نیمی از رشد جهانی را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دهند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

نوشته پیش بینی رشد اقتصادی ۵ درصدی چین در سال ۲۰۲۳ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.