پیش بینی ایلان ماسک به کمبود برق در استفاده از هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۵

12279310 918

ایلان ماسک در مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به سرعت پیشرفت فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است در آینده با کمبودهایی در این حوزه مواجه شویم. یکی از این کمبودها می‌تواند کمبود برق برای هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته ایلان ماسک کمبودهایی به زودی در این حوزه ایجاد خواهد شد که از اکنون می‌توان پیش بینی‌هایی در مورد آن انجام داد. یکی از این کمبودها مربوط به تراشه است که در آینده می‌تواند گریبانگیر ما شود. علاوه بر آن با توجه به گسترش هوش مصنوعی و خودروهای برقی با سرعت زیاد در جهان ممکن است مشکل تامین برق و ترانسفورماتور نیز ایجاد شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده ایلان ماسک در این جلسه در مورد اتومبیل‌های خودران و ربات‌های انسان نما و آنچه در برنامه‌های تسلا در حوزه خودروهای الکتریکی است صحبت کرد. وی در مورد صنعت مورد نظر در آینده گفته است از اکنون باید به تولید انرژی پاک پرداخت و تا جایی که می‌توان ساخت ترانسفورماتورهای الکتریکی را در اولویت قرار داد. به گفته وی فعال شدن رایانش هوش مصنوعی در هر ۶ ماه یکبار تا ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند. البته این سرعت نمی‌تواند ادامه پیدا کند در حال حاضر تب تراشه حتی از تب طلا نیز فراتر رفته است.

وی در ادامه گفته است ما در جالب‌ترین زمان ممکن زندگی می‌کنیم. در حال حاضر با توجه به سرعت رشد فناوری هوش مصنوعی ترجیح می‌دهم تا زمانی زنده باشم تا بتوانم آخرالزمان هوش مصنوعی را درک کنم. در حال حاضر امکان شناسایی و پیش‌بینی محدودیت‌های مربوط به رایانش هوش مصنوعی وجود دارد. سال گذشته تراشه‌های شبکه عصبی یکی از موارد کمبودها بودند. احتمالاً کمبود بعدی نیز مربوط به ترانسفورماتورهای کاهش دهنده ولتاژ است. این موضوع باعث کمبود برق در آینده خواهد شد. راه ‌اندازی همه تراشه‌ها نیاز به برق کافی دارد.

تقاضا برای تجهیزات الکتریکی و تولید برق همزمان با رشد خودروهای برقی و هوش مصنوعی بوده و هر دو آنها به ترانسفورماتورهای ولتاژ پایین نیاز خواهند داشت.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.