پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول

استودیو CD Project Red ما را با یک خبر خیلی خوب غافلگیر کرد. این استودیو اعلام کرد که قرار است در ۱۴ آذر قرار است آپدیت ۲.۱ سایبرپانک را منتشر کند. این آپدیت یک سری ویژگی خیلی جالب را به بازی اضافه خواهد کرد و خیلی از قسمت‌های بازی را عوض می‌کند. بعد از آپدیت بزرگ ۲.۰ ما واقعا انتظار دوباره یک تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 را نداشتیم؛ ولی انگار که هنوز توسعه‌دهنده‌های بازی قصد دارند که روی بازی بیشتر کار کنند.

<!–

–>

این آپدیت برای اولین بار در ۱۰ آذر و توسط خود توسعه‌دهنده‌ها در یک لایواستریم معرفی شد. این موضوع باعث تعجب خیلی از افراد هم شد چون این آپدیت تنها ۴ روز بعد از معرفی‌اش قرار است که منتشر شود. حالا اگر شما هم دوست دارید که با این تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 آشنا شوید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

واقع‌گرایی گروه‌های خلاف‌کار


پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتوپنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتو

تا به حال با خودتان فکر کردید که چرا در این بازی کسی حافظه خوبی ندارد؟ ممکن است که یکی از مخفی‌گاه‌های این افراد را با خاک یکسان کنید و پنج دقیقه بعدش به طور کلی شما را فراموش می‌کنند. شاید اگر از یک بازی قدیمی چنین چیزی را می‌دیدیم قابل قبول بود، ولی خب زیباترین قسمت یک بازی امروزی جزئیاتش است. حالا سایبرپانک این مشکل را هم حل کرده و بازی را به سطح جدیدی از واقع‌گرایی برده است.

الان اگر با یکی از گروه‌های خلافکار بازی درگیر شوید نه‌تنها شما را فراموش نخواهند کرد، بلکه حتی به شما حمله می‌کنند و حتی ممکن است در نزدیکی خانه شما پرسه بزنند و سعی کنند که شما را پیدا کنند. همین جزئیات کوچک است که بین یک بازی ضعیف و یک بازی خیلی قوی تفاوت ایجاد می‌کند.

مسابقات


پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتوپنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتو

در سایبرپانک همیشه یک عضو جدانشدنی وجود دارد؛ خشونت. شما نمی‌توانید ماموریتی یا کاری را بدون خشونت انجام دهید. انگار که تا خون کسی ریخته نشود، پولی رد و بدل نخواهد شد. حالا قرار است که این موضوع عوض شود. این مورد یکی از جالب‌ترین تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 است و قرار است که در بازی خیلی موثر باشد. شما از این به بعد می‌توانید برای دریافت پول و یا تخفیف‌های مختلف برای ماشین، در مسابقات نایت سیتی شرکت کنید. شما می‌توانید این مسابقات را در تمامی نقاط شهر پیدا کنید و با شرکت در آن‌ها شانس خود را برای دریافت مبلغی زیاد و یک تخفیف عالی برای خرید ماشین امتحان کنید. خبر خوب دیگر این است که این مسابقات قابلیت بازی کردن دوباره را دارند و هر چند دفعه که بخواهید می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

نیرو پلیس بهتر


پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتوپنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتو

اکثر اوقات خود ما چندان موافق این نیستیم که نیروی پلیس در بازی‌ها قوی‌تر شوند؛ ولی در سایبرپانک واقعا به یک بازسازی نیاز داشتند. در نسخه‌های اولیه بازی، این پلیس‌ها عملا هیچ فایده‌ای نداشتند و صرفا نمایشی بودند. هیچ المان واقع‌گرایانه‌ای هم نداشتند و صرفا از جایی به جای دیگر تلپورت می‌شدند.

حالا قرار است که این پلیس‌ها بیشتر، باهوش‌تر و قوی‌تر شوند. شما می‌توانید آن‌ها را در حال گشت‌زنی در شهر ببینید و اگر کار خلافی انجام دهید به دنبال‌تان خواهند افتاد. حتی اگر از دستشان فرار هم کنید، شما را به خوبی تعقیب می‌کنند و حتی ممکن است جاده‌ها را ببندند تا شما را دستگیر کنند. شاید بازی کمی‌ سخت‌تر شود، ولی چندین برابر جذاب‌تر هم خواهد شد.

سیستم مبارزه در ماشین


پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتوپنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتو

بهبود مبارزه و تیراندازی در ماشین‌های سایبرپانک به ۳ دسته تقسیم می‌شوند. اولین آن این است که شما می‌توانید از پشت فرمان به بقیه شلیک کنید. شما می‌توانید به پشت، جلو و کنار ماشین خود شلیک کنید و دشمنانتان را از این طریق حذف کنید. دومین مورد این است که اگر سوار موتور باشید حتی می‌توانید از سلاح‌هایی مثل کاتانا هم استفاده کنید. سومین مورد که شاید از همه جالب‌تر باشد این است که می‌توانید از سلاح‌های ماشین خود هم استفاده کنید. بله درست است، شما می‌توانید روی خودرو خود یک سری سلاح به شدت قدرتمند نصب کنید و از آن برای منفجر کردن بقیه استفاده کنید. تمامی سیستم‌ها و مکانیک‌های این بازی به آهستگی در حال تبدیل شدن به یک عنوان شوتر نقش‌آفرینی هستند.

بازسازی سیستم توانایی‌ها و ارتقا آن‌ها


پنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتوپنج مورد از تغییرات بزرگ Cyberpunk 2077 نسبت به روز اول - ویجیاتو

دیگر خبری از سیستم قدیمی توانایی‌ها نیست. شما به طور کلی به ۵ توانایی کلی دسترسی دارید که هر کدام از آن‌ها به تنهایی یک درخت توانایی دارند. در این سیستم جدید دیگر نمی‌توانید تمامی ویژگی‌ها و مهارت‌ها را آنلاک کنید. البته راستش را هم بخواهید اصلا نیازی ندارید. این سیستم جدید باعث می‌شود که اصطلاحا بیلد‌ها (Builds) و کلاس‌های تخصصی در بازی ایجاد شوند و دیگر همه بازیکنان به یک شکل بازی نکنند.

شاید در گذشته بازی شما و دوستتان تقریبا شبیه به هم بود. در سایبرپانک چندان گستردگی توانایی وجود نداشت و استفاده همه از تفنگ‌ها و یا شمشیرها به یک شکل بود. اما با این تغییر جدید کل ماجرا عوض می‌شود. الان دیگر هر کسی باید از یک سری سلاح که مرتبط با توانایی‌هایش هست استفاده کند. شما باید ترکیب‌های مختلف مهارت‌ها و تفنگ‌های مختلف را امتحان کنید تا به موردی برسید که بیش از همه شما را به خودش جذب می‌کند. با این سیستم جدید هم جذابیت بازی بیشتر می‌شود و هم به یک بازی نقش‌آفرینی کامل نزدیک‌تر خواهد شد.

بازی Cyberpunk 2077: Ultimate Edition در تاریخ ۱۴ آذر برای کنسول‌های نسل نهمی PS5، Xbox Series S/X و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. دارندگان بازی می‌توانند با دانلود آپدیت ۲.۱ نسخه بازی خودشان را به نسخه آخر به روز کنند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.